Mä ihmettelen sitä miten monilapsisissa perheissä sattuu jatkuvasti onnettomuuksia lapsille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hui

Vieras
Monta pientä lasta ja väsynyt äiti ei varmaan ole paras mahdollinen yhdistelmä, mutta kyllä on kyse huolimattomuudestakin joissain tapauksissa. Vai miten muuten selittyy yhdenkin perheen lasten jatkuva itsensä kolhiminen. ja kyse ihan sellaisesta että tullaan rappusista alas, kaadutaan syöttötuolilla tai silmä mustana kun vedetty johonkin kulmaan.Eli ei pikkujuttuja. Ei voi olla niin kiire etteikö ehtisi paremmin vahtimaan. Perheessä lapsia 4, vanhin 8v.

Niissä yksilapsisissa perheissä, kun ei ole edes sitä vähäistäkään riitapukari-kaveria sille yhdelle lapsukaiselle joten eipä kukaan ehdi esim hutkaista ohimennen pikkuautolla tms. joten joutuu se ainokainen itse muksimaan itseään jos haluaa mustelmia jne.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa:
Olen ihmetellyt. Tuntuu, että niitä penskoja osataan tehdä, mutta kunnon hoitoa eivät tunnu useinkaan saavan.

Onko kunnon hoito sama asia kuin tiukka kuri ja äidin/isän valvovan silmän alla jatkuvasti oleminen ?

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Monta pientä lasta ja väsynyt äiti ei varmaan ole paras mahdollinen yhdistelmä, mutta kyllä on kyse huolimattomuudestakin joissain tapauksissa. Vai miten muuten selittyy yhdenkin perheen lasten jatkuva itsensä kolhiminen. ja kyse ihan sellaisesta että tullaan rappusista alas, kaadutaan syöttötuolilla tai silmä mustana kun vedetty johonkin kulmaan.Eli ei pikkujuttuja. Ei voi olla niin kiire etteikö ehtisi paremmin vahtimaan. Perheessä lapsia 4, vanhin 8v.

Riippuu kyllä todella paljon lasten luonteesta kuinka paljon noita vahinkoja sattuu. Jos on menevää sakkia niin niitä vahinkojakin ehtii sattua enemmän. Meillä 6 lasta ja tällä hetkellä tuo meidän 5v on jatkuvasti päällään jossain. Menee vaan niin lujaa ettei jalat pysy perässä. Portaat tulee monesti puoli lentoa alas ym. Toisaalta ollaan jouduttu lääkärissä käymään onnettomuuden takia viimeksi vuosi sitten kesällä. Eikä silloinkaan ollut kyse tuosta joka menee joka paikkaan pää edellä.
Miten sinä noita lapsia pidättelet. Tuleehan sitä kommennettua mutta pitäiskö mun alkaa taluttaan lapset portaat alas ym vastaavaa ettei vaan mitään satu??

Mulla lapsia viisi eikä koskaan sattunut mitään onnettomuuksia kun lapset olivat pieniä.
Kaverilla yksi lapsi ja on ollu jalka murtunu,solisluu poikki,aivotärähdys ym.
Eli tulin johtopäätökseen ettei yhden lapsen äideistä ole äideiksi.

Ööö... Lapsiakinhan on erilaisia. Meillä on kaksi lasta, vaan. Ja kumpikin ovat kolhineet itseään ihan kiitettävästi. Kun tosiaan tää äiti ei vaan repeä joka paikkaan. Molemmat lapset ovat toooosi vilkkaita kavereita, ihan jatkuvasti kiipeämässä, tutkimassa, keikkumassa, kiikkumassa. Kun nyt vaikka toisen pyllyä pyyhit, toinen kippaa kumoon siinä kylppärin kaakelilla ja niin edespäin. Että näin.

No hui sentään !
Meilläkin on ollut tytöllä (5 v) silmä mustana, eikä meillä ole kuin kaksi lasta...
Kylläpä me olemme huolimattomia , hyi sentään!!

...lapset leikkivät talvella pilkkopimeässä piilosta, ja tyttö käveli päin pyykinkuivaustelinettä...

Kun nyt monella tuntuu olevan niin vilkkaita lapsia ja meneviä taaperoita niin ei auta kuin vahtia paremmin. Laiskuutta sanon minä jos ei pysty lastaan vahtimaan. Pakkoko tehdä liikaa lapsia? tehkää vain niin monta kuin osaatte hoitaa. Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Minkälaisia onnettomuuksia nyt tarkoitat?

Tuossa ekassa viestissä kerroin. Rappusista putoamisia, syöttötuolilla kaatumista, kolhimista. On vaan niin huolimatonta meno joissain perheissä.

Anteeksi, luin kai jotenkin hätäsesti.
Riippuu tietysti jonkun verran lasten i'istä nuo onnettomuudet, jos on monta pientä, niin mustelmia tulee ehkä enemmän, koska jokaisen perään ei vaan kerkeä samalla hetkellä katsoa, eikä lapset tietenkään pysy kaikki samassa huoneessa koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Kun nyt monella tuntuu olevan niin vilkkaita lapsia ja meneviä taaperoita niin ei auta kuin vahtia paremmin. Laiskuutta sanon minä jos ei pysty lastaan vahtimaan. Pakkoko tehdä liikaa lapsia? tehkää vain niin monta kuin osaatte hoitaa. Kiitos.

Koskas siivotaan,laitetaan ruokaa,käydään vessassa tms kun koko ajan pitää seurata perässä?

Kun mulla oli lapset pieniä niin tosiaankin vahdin niitä kokoajan. Ei pahempia sattunut, mutta joissakin perheissä ihan arkipäivää jatkuvat sairaalakäynnit tms. kun lapset niin "vilkkaita".

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Niinpä niin. Vaihdetaanko osia; vahdi sinä meidän "kaveruksia" vaikka viikon verran (ja huomhuom, naarmuakaan ei saa tulla) ja minä vahdin sinun (oletettavasti) jokseenkin rauhallisia lapsiasi. Oikeasti: äidin kun pitää pyykätä, siivota, laittaa ruokaa ja vaikka mitä. Yksi ihminen voi olla yhdessä paikassa kerrallaan. Sehän ei ole laiskuutta, vaan fyysinen tosiasia :D

Mutta kun moni vetoaa että tarttee pyykätä ja tiskata yms. Niin laittakaa ihmeessä ruoka kun lapset päikkäreillä tai laittakaa vaikka DVD pyörimään siksi aikaa niin pysyvät aloillaan.

Yhteistyössä