Mä ihmetelin ja olin vihainenkin miksi Viron kouluissa on niin mutta nyt tuntu TOSI oikealta se,että

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
jokaisessa koulussa tai ainakin monissa,on vartija joka tarkista jokaista lasta ja opiskelija,mitä henellä on repussa ja taskuissa,eikä sinne pääse kouluun kuka vaan.Jopa mä kun tulin vierailulle Suomesta sinne,kun sielä on niin ihana opettaja,niin kukaan ei ole päästänyt mua,kun ei ollut korttia

ei saada edes solujen ovia kiinni tuntien ajaksi, sitten siellä käy kaikenlaisa ihmisiä pörräämässä käytävillä jne. Ja asummen helsingin keskustassa! Kuulemma jos olisi vain yksi pääovi auki niin se olisi vaikeaa.. KENELLE?

Mietin kun lapset olivat päiväkoti-ikäisiä että kyllä me olemme täällä vähän niinkuin elopellossa. Ranskassa oli monien koulujen ja päiväkotien pihat ainakin useimmiten aidattu ja lukittu.

Toisaalta Savanna, olemme ylpeitä siitä että vartijoita ja lukkoja ei tarvita. Mutta maksammeko sitten siitä liian kovan hinnan.

Suomessa on hyssyttelykulttuuri. Kuten poliisi kerran sanoi.. "Emme voi asialle tehdä miteen ennen kuin xxxx ( joka tehnyt tappouhkauksia ) tekee konkreettisesti jotain pahaa.

Suomessa saa siis vapaasti pahoinpidellä lievästi ja uhkailla :heart: Niitä kun on vaikea todistaa ja lähestymiskieltoa vaikea saada.. varsinkin jos kyseessä hullu lapsi tai ryhmä hulluja lapsia. Koulupahoinpitelyt ovat arkipäivää ja kukaan tekijä ei saa rangaistusta... pelkästään hyssyttelyä.

Mä en halua olla hysteerinen sen suhten,mutta mun koulu missä olin opiskelemassa on olemassa jo 50v varma,eikä mitään ikinä sielä ole tapahtunut ja sielä on kaikki lasten varten,sekä hyvää psykoloogi ja pakollista käydä sieläkin kun sua kutsutaan,mä muistan että mulle lapselle se oli ärsyttävä mutta jos ajattella,ne on tehneet sen turvallisuuden vuoks,monet asiat

ei tietenkään tarvi ajattella sellaista,semmosta voi kaupassa tai ulkona tai ulkomailla tai missä vaan tapahtua,mutta kun se on niin toistuva Suomessa niin ehkä nyt pitää jotain tehdä,kun tollaisia matkija on varma vieläkin olemssa,maailma se on :ashamed: :ashamed:

Yhteistyössä