Mä herään joka aamu samaan painajaiseen

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Ja ekana anteeks, että TAAS valitan ja TAAS samasta aiheesta.

Mutta elämä tuntuu kyllä aika helvetiltä nykyään. Mä herään joka aamu siihen, että pojat herää sika-aikaisin ja aloittaa välittömästi kinastelun ja riitelyn. Ja ne saa kinan, uskokaa tai älkää, aikaan vaikka kynänpätkästä (siltikin vaikka kyniä olis laatikollinen vieressä). Ei auta järkipuheet, ei lahjomiset, ei huoneeseen laitetut herätyskellot, jotka ilmoittaa milloin saa nousta sängystä. Ei. Tämä toistuu mulle joka hemmetin aamu. Ja mähän herään sit joka aamu pahalla päällä, huuto alkaa välittömästi. Mä en vaan jaksa tätä yhtään enää. Ei lohduta ajatus siitä, että tämä ehkä joskus muuttuu parempaan...

Tänäkin aamuna alkoi se sama kuvio: itkua, riitelyä, tavaroiden paiskomista, toistensa mätkimistä, jne. Ei auttanu puhe, ei komentaminen. Hyllyn päältä pudottivat lattialle sähkörakentelusarjan, sänkyyn oli nakattu muovailuvahaa joka tietenkin oli siellä murusina. Aloita siinä sit imuroimaan heti sängystä noustua :headwall: Suorastaan ahdistaa ajatuskin siitä, että pitäis laittaa aamupalaa pöytään, kun tietää mitä siitäkin tulee.

Ei edes lohduta se, että pian on viikonloppu. Mies lähtee TAAS harrastusjuttuihin eli soittelemaan. Kuulemma on poissa perjantai-illan, lauantain ja sunnuntainkin :| Onneks ens viikolla pojat on taas tarhassa ja tää helvetin pakkosyysloma ohi...

Mitä jos aloittaisitte aamun vaikka pienellä sadulla ja jäisitte vielä hetkeksi köllöttelemään yhdessä, ennenkuin lähdette päivän puuhiin? Siis sellaisina aamuina kun ei tarvitse töihin ja tarhaan lähteä... Toinen poika toiselle puolelle ja toinen toiselle?

Mitäs jos sä jonain aamuna laittaisit kellon soimaan ja heräisit ennen poikia? Ei varmaan ole houkutteleva ajatus aikaistaa omaa heräämistä, mutta sitten sulla olisi tilanne hallinnassa, kun et joutuisi suoraan sängystä erotuomariksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä jos aloittaisitte aamun vaikka pienellä sadulla ja jäisitte vielä hetkeksi köllöttelemään yhdessä, ennenkuin lähdette päivän puuhiin? Siis sellaisina aamuina kun ei tarvitse töihin ja tarhaan lähteä... Toinen poika toiselle puolelle ja toinen toiselle?

No tota... Ei mua juurikaan nappaa ruveta "palkitsemaan" satutuokiolla, kun ipanat pomppaa hereille 5-6 aikaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Mitäs jos sä jonain aamuna laittaisit kellon soimaan ja heräisit ennen poikia? Ei varmaan ole houkutteleva ajatus aikaistaa omaa heräämistä, mutta sitten sulla olisi tilanne hallinnassa, kun et joutuisi suoraan sängystä erotuomariksi.

Ai niin kuin herätys itelle klo 4? Ei kiitti :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:

Ai niin kuin herätys itelle klo 4? Ei kiitti :D

Tämä toistuu mulle joka hemmetin aamu. Ja mähän herään sit joka aamu pahalla päällä, huuto alkaa välittömästi. Mä en vaan jaksa tätä yhtään enää. Ei lohduta ajatus siitä, että tämä ehkä joskus muuttuu parempaan

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Tämä toistuu mulle joka hemmetin aamu. Ja mähän herään sit joka aamu pahalla päällä, huuto alkaa välittömästi. Mä en vaan jaksa tätä yhtään enää. Ei lohduta ajatus siitä, että tämä ehkä joskus muuttuu parempaan

Ja pointti oli? Sekö että tämän vuoksi tappelevat ja huutavat?

Tiedoks vaan, että tekivät sitä jo ennen kuin mä aloitin urani "huutajana" :kieh:

Oletko koittanu olla ettet huomaiskaan koko lapsia kun riekkuvat, ei nyt tietenkään olla huomaamatta sellasta jos satuttaa toisiaan mutta muuten. Laitat vaikka oven kii kun siellä taistelevat etkä puhu mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
Oletko koittanu olla ettet huomaiskaan koko lapsia kun riekkuvat, ei nyt tietenkään olla huomaamatta sellasta jos satuttaa toisiaan mutta muuten. Laitat vaikka oven kii kun siellä taistelevat etkä puhu mitään.

Joo. Mut kun tulevat 5-10 min välein sinne meidän makkariin huutamaan ja vinkumaan, että tuoteki sitä ja tämä teki tätä... yritä siinä sit ite nukkua :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:

No tota... Ei mua juurikaan nappaa ruveta "palkitsemaan" satutuokiolla, kun ipanat pomppaa hereille 5-6 aikaan :whistle:

Mä en kyllä tarkoittanut sitä palkintona. Meillä on aina herätty ennen kuutta, eikä ole tullut mieleenkään että pojat sitä tahallaan tekisivät ja ilkeyttään. Olen vaan huomannut omien lasten kohdalla, että pieni halihetki heti aamusta saa päivän alkamaan paremmin. Mä myös teen niin kuin joku ehdotti, et arkiaamuisin laitan kellon herättämään ennekuin lapset herää. Näin saan rauhassa käydä suihkussa, juoda aamukahvin ja laittaa itseni valmiiksi. Sitten kun lapset herää, saavat oman pienen hetkensä, ennenkuin on lähdettävä töihin ja tarhaan. Mun mielestä pieni uhraus siitä, että kaikkien päivä alkaa paremmin.

Viikonloppuisin ei tarvitse laittaa kelloa soimaan ja lapset kömpivät herättyään meidän sänkyyn ja siellä sitten köllötellään ja jutustellaan, ennenkuin lähdetään aamupalalle. Mut tää on meidän tapa..

Laita pojille herästyskello soimaan johonkin aikaan jolloin saavat nousta itse sängystä. Jos ei nukuta enää niin sallittua on vaan lukeminen sängyssä hiljaa itsekseen jne. kellon soimiseen asti.

Meillä kiellettiin leikit koska lapset nousivat välillä tosi aikaisn leikkimään ja meillä naapureita seinän takana. Nyt pötköttävät sängyssä kunnes jompikumpi meistä nousee ja jopa monesti nukahtavat uudestaan.

Laita pojille herästyskello soimaan johonkin aikaan jolloin saavat nousta itse sängystä. Jos ei nukuta enää niin sallittua on vaan lukeminen sängyssä hiljaa itsekseen jne. kellon soimiseen asti.

Meillä kiellettiin leikit koska lapset nousivat välillä tosi aikaisn leikkimään ja meillä naapureita seinän takana. Nyt pötköttävät sängyssä kunnes jompikumpi meistä nousee ja jopa monesti nukahtavat uudestaan.

Kuten kirjoitinkin, tämä ei meillä toimi. Eivät yksinkertaisesti odota sängyissään, vaanhipsivät toistensa huoneisiin ja homma alkaa siitä taas...

Yhteistyössä