Mä haluan vauvan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Haluan siis vauvan, mutta...
Mitä töissä ajatellaan? Sain reilu vuosi sitten vakituisen työpaikan oltuani samassa työpaikassa useamman vuoden. Tietty tuo vakituinen työpaikka on suurin syy; miksi juuri nyt. Minulta on kyselty töissä useaan otteeseen parin viime vuoden aikana milloin meille tulee vauva (niin esimies kuin työtoverit kyselijöinä). Olen kokenut nuo utelut kiusallisina. Mitä tuohon voisi oikeasti vastata?!! Olenkin sanonut "ei vielä pitkään aikaan" "en tiedä" "ei koskaan, ei me tykätä lapsista" Eli suurin ongelmani on, mitä esimies ja työkaverit ajattelisivat, jos tulisin raskaaksi? Yksi ihminen piti jo ennen joulua palopuheen siitä, miten nuoret naiset ovat häikäilemättömiä ja katalia akkoja, kun keplottelevat itselleen vakituisen työpaikan ja jäävät sitten äitiyslomalle sen saatuaan.

No ei pidä ajatella mitä töissä sanotaan. Mulla tilanne on tämä; vakituisesta työstä (monivuoroista) irtisanoin itseni kun sain kuun alussa kuulla, että sain vakituisen päivätyön. Kappasvaan tein positiivisen raskaustestin viikko sitten ja työ alkaa ensi viikolla.. Että mitenkä tässä nyt näin kävi :P Mutta jos saan potkut sen takia että olen raskaana, niin voi voi. kyllä tämä lapsi on odotetumpi ja toivotumpi kuin yksikään työ tähän asti. Omapahansa on sitten häviönsä jos minä kenkää saan, aion tosin pitää asian salassa niin pitkään että tiedän että tämä lapsi todella on tulossa, eli turvallisille viikoille asti.. Ikävästi vain on niin pitkä koeaika (4kk) että maha on jo hyvissä kuosissa luultavasti ennen sen loppua.

Mutta watevör, voinhan aina mennä takas vanhaan työpaikkaan jos siltä tuntuu..

No ei pidä ajatella mitä töissä sanotaan. Mulla tilanne on tämä; vakituisesta työstä (monivuoroista) irtisanoin itseni kun sain kuun alussa kuulla, että sain vakituisen päivätyön. Kappasvaan tein positiivisen raskaustestin viikko sitten ja työ alkaa ensi viikolla.. Että mitenkä tässä nyt näin kävi :P Mutta jos saan potkut sen takia että olen raskaana, niin voi voi. kyllä tämä lapsi on odotetumpi ja toivotumpi kuin yksikään työ tähän asti. Omapahansa on sitten häviönsä jos minä kenkää saan, aion tosin pitää asian salassa niin pitkään että tiedän että tämä lapsi todella on tulossa, eli turvallisille viikoille asti.. Ikävästi vain on niin pitkä koeaika (4kk) että maha on jo hyvissä kuosissa luultavasti ennen sen loppua.

Mutta watevör, voinhan aina mennä takas vanhaan työpaikkaan jos siltä tuntuu..

ei koeajalla saa irtisanoa raskauden takia!!

unoha mitä työkaverit sanoo, ne ei tule sua katsomaan sitten vanhainkotiin, ne on ne omat lapset ;) sitä paitsi niin monet tekee sitä, että haetaan duuni ja saadaan se, ja ollaan jo raskaana eikä puhuta siitä mitään :O

Kiitos BeiBei ja Irski kauniista sanoistanne. Tuo on niin totta. Se on vain työpaikka ja se oikea elämä on ihan muualla! Ehdin tekemään töitä vielä monta vuotta. Ei tässä ole aikaa odotella enää. Ikääkin jo 33 v.

Ei nuoret naiset ole katalia, kun tekevät lapsen saatuaan vakityön. Työnantajat kun roikottavat määräaikaisissa työsuhteissa vuosikausia ennen vakinaistamista, jonka jälkeen lapsenteolla alkaa olla jo kiire.

Uusimmat

Yhteistyössä