Mä haluaisin lapsenlapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Ja sellasen mukavan miniän, jolle kaiken ei tarttis olla reimatekkiä tai muuta merkkikamaa. Olen nimittäin selaillut vinoa pinoa käsityölehtiä ja kangaskaupoissa on aivan ihania lasten kankaita. Kun omat lapseni olivat pieniä, ompelin heille kaikki vaatteet kurarukkasia myöten itse. Noh, kengät tietty ostettiin.

Mies juuri muistutti, että olen vuoden nuorempi kuin äitini oli sinä päivänä, kun ilmoitin hänelle tulossa olevasta esikoisestamme.

Ja minä aloin miettiä, olisiko sen samaisen esikoisen rokkireppuun pitänyt pakata vielä jotain muutakin kun laastaria, varmuuden vuoksi...

Mutta eiköhän tämä iltasarja pidä mielen vielä virkeänä ja loitonna mummoajatuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Ala isotädiksi jollekin onnelliselle lapselle :)

Miniäongelmaa se tosin ei ratkaise :D
Yhden about 2 veen kokoa olevan kirjoneulevillapaidan lahjoitin just työkaverini siskon tytölle. Loput neuleet, mitä olen parin viime kuukauden aikana tehnyt, lahjoitan jonnekin itärajan takana olevaan lastenkotiin. Varmaan niitä ommeltujakin vaatteita voisi sinne lahjoittaa, mutta sitten pitää tehdä luultavasti vaan käyttövaatetta. Mulla olisi kaapit täynnä tyttöjen juhlavaatteisiin sopivia kankaita. Mä kun olen ostanut kangaspaloja noita Barbien vaatteita varten, mutta eihän Barbien mekkoon mene edes puolta metriä kangasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei nappaa vielä:
Minkä ikänen olet ap? Ajattelin vaan, että itse olen 45v eikä vielä ollenkaan ole sellainen olo, että halusisin lapsenlapsia.
Täytän 48 syksyllä. Kuopus täyttää 18 niin ikään syksyllä. Ja ei, en mä niitä lapsenlapsia just nyt kaipaa muutoin kun että voisi taas ommella ihania pieniä vaatteita :)

No entäs jos liittyisit johonkin vaihtopiiriin?

Itse myös neuloisin kaikkein mieluiten pieniä vaatteita, mutta niille ei ole oikein tarvetta kun nuorinkin on kohta jo kaksi. Ehkä alan neuloa jo varastoon, jos vaikka 20 vuoden päästä tulisi lastenlapsia? :saint:

No miniää et voi valita, mutta jos sellainen joskus tulee, niin muista ettää oma poikashan sen on valinnut. On sitten millainen tahansa, kannattaa hyväksyä se ja pysyä väleissä niin etköhän saa olla lapsenlapsen kanssa ja tehdä sille kaikkea ihanaa. Jos poikas on merkkivaate ihmisen perään niin eihän se sen miniän syy ole.

No entäs jos liittyisit johonkin vaihtopiiriin?

Itse myös neuloisin kaikkein mieluiten pieniä vaatteita, mutta niille ei ole oikein tarvetta kun nuorinkin on kohta jo kaksi. Ehkä alan neuloa jo varastoon, jos vaikka 20 vuoden päästä tulisi lastenlapsia? :saint:
Mikä on vaihtopiiri?

Mä neulon pieniä vaatteita ihan senkin takia, että mun nivelet ei kestä mitään kovin painavaa. Mahtaakohan sun lapsenlapsille kelvata 20 vuotta vanhat vaatteet? 20 vuuoden päästä lapasetkin pitää olla kyberkuidusta valmistettuja ja niissä pitää olla tunnetilaa ilmaiseva valaisin :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miniää et voi valita, mutta jos sellainen joskus tulee, niin muista ettää oma poikashan sen on valinnut. On sitten millainen tahansa, kannattaa hyväksyä se ja pysyä väleissä niin etköhän saa olla lapsenlapsen kanssa ja tehdä sille kaikkea ihanaa. Jos poikas on merkkivaate ihmisen perään niin eihän se sen miniän syy ole.
Miniää en voikaan valita eikä ole tarkoituskaan. Poikani valitsee vaimon itselleen eikä mulle. Jos valitsee vaimon, joka ei muuta kuin merkkivaatteita lapsilleen laita, niin se on sitten hänen oma asiansa.

Nyt vaan olisi hirvee hinku ommella kaikkea kivaa. Sukulaisillakaan ei kellään ole enää pieniä lapsia.

voi kun osais ommella, olis ihana tehä ite vaatteita. hankin ompelukoneen ja rupean opettelemaan :D

kutomaanki pitäis opetella, anoppia ei enää oo, mun äiti ei osaa
:/

Alkuperäinen kirjoittaja pia:
voi kun osais ommella, olis ihana tehä ite vaatteita. hankin ompelukoneen ja rupean opettelemaan :D

Opettelukysymys :D Mulla oli keskikoulussa käsitöissä 6, mutta aikuisena opin ompelemaan ja neulomaan. Paitsi villasukkia :D Virkkaamisessa olen aivan peukalo keskellä kämmentä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei nappaa vielä:
Minkä ikänen olet ap? Ajattelin vaan, että itse olen 45v eikä vielä ollenkaan ole sellainen olo, että halusisin lapsenlapsia.
Täytän 48 syksyllä. Kuopus täyttää 18 niin ikään syksyllä. Ja ei, en mä niitä lapsenlapsia just nyt kaipaa muutoin kun että voisi taas ommella ihania pieniä vaatteita :)

Senkun ompelet älykääpiö. Kai niille joskus on käyttöö.

Alkuperäinen kirjoittaja pia:

Siitä on monia helppotajuisia opaskirjojakin olemassa :)

mä oon bookmarkannu sivun mis on hyvät ohjeet :) mumma menehtyi syksyllä, siltä "perin" puikot, langat pitäs ostaa..sit vaan alottamaan opettelu :D