Mä hajoan tähän, kun täältä pikkukaupungista ei löydy asuntoa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyyh

Vieras
Siis tilanne on se, että ero on tulossa ja lähtö ok-talosta. Minä lähden 4 kouluikäisen lapsen kanssa vuokralle (mies ei halunnut lapsia) ja talo on käytännös jo myity. MUTTA KUN EI LÖYDY NIIN ISOA VUORKA-ASUNTOA; MIHIN LASTEN KANSSA MAHTUISIN! Ei ole kaupungilla, ei yksityisellä. Kohta miulta halkee pää! Pitääkö tässä nyt väliaikaisesti muuttaa johonkin pieneen :( Lapsille vaan rankkaa, kun pitää sitte muutella ees taas. Neliö olis hakuses, mutta suurin, mitä löytyy tällä hetkellä on kolmio 70 neliötä.
Halusinpa vaan valittaa, kun ahdistaa :(

Kysele kiinteistönvälittäjiltä, oisko niillä tiedossa joku pitkään myynnissä ollut ok-talo. Joskus esim. perikunnat laittaa noita vuokralle, jos ei tunnu menevän kaupaksi haluamallaan hinnalla. Mun kaveri asustelee tommosessa nyt jo viidettä vuotta vuokralla :-)

[QUOTE="hilda";27598349]hei meidän naapurissa asuu 8lapsinen perhe kolmiossa! +äiti ja isä. että on se kumma jos te ette mahdu![/QUOTE]

niin varmaan...Mun naapuris oli joskus 4 lapsinen perhe kolmiossa (+molemmat vanhemmat) ja sossu puuttu asiaan ja niille suositeltiin isompaa asuntoa.

Jos talonne kerran on jo käytännössä (mitä sitten tarkoittaakaan) myyty, niin ostat tietysti oman asunnon, turhaa sinä vuokranantajaa enää tuossa vaiheessa alat elättää. Talorahat vain kiinni uuteen asuntoon.

[QUOTE="sasa";27598570]Varmaan siksi, että palstalaiselle tyypilliseen tapaan talo on luultavasti ollut 100% lainarahoitteinen ja hoitovapaalla pidetty maksuvapaita? Eli talo on kokonaan pankin omaisuutta.[/QUOTE]

Talo ostettin pari vuotta sitten ja tehtiin pieni remontti, eli lainaa on lähes sen verran, mitä talosta saadaan. Se, mitä mulle jää, menee johonkin´halpaan autoon, että pääsen töissä kulkemaan. Ja hoitovapailla en ole ollut, ainoastaan äitiyslomat aikanaan. Ja minusta ei ero ole kiinni, ukko löysi nuoremman.

Ja tuskin saan lainaa yksin pankista oman asunnon ostamiseen.

No siis keskimääräinen asumisväljyys vaihtelee Suomessa tällä hetkellä perhekoon mukaan siten, että keskiarvo asettuu jonnekin 30 ja 40 neliön väliin per henkilö. Teidän perheenne tapauksessa keskimääräinen asumisväljyys tarkoittaisi siis 210-280 neliön asuntoa. Asutte siis erittäin ahtaasti, tarkastelipa asiaa sitten miten tahansa. Ahtaasti asuvilla perheillä tarkoitetaan Tilastokeskuksen tilastoissa asuntokuntia, joissa on enemmän kuin yksi henkilö huonetta kohden, kun keittiötä ei lasketa huonelukuun.

Talo ostettin pari vuotta sitten ja tehtiin pieni remontti, eli lainaa on lähes sen verran, mitä talosta saadaan. Se, mitä mulle jää, menee johonkin´halpaan autoon, että pääsen töissä kulkemaan. Ja hoitovapailla en ole ollut, ainoastaan äitiyslomat aikanaan. Ja minusta ei ero ole kiinni, ukko löysi nuoremman.

Ja tuskin saan lainaa yksin pankista oman asunnon ostamiseen.

Haha, arvasin siis oikein. näin ne hommat palstalla etenee. Ipanat, talo ja välittömästi ero. Sitten ihmetellään, milläs sitä eletään.

[QUOTE="sasa";27598689]Haha, arvasin siis oikein. näin ne hommat palstalla etenee. Ipanat, talo ja välittömästi ero. Sitten ihmetellään, milläs sitä eletään.[/QUOTE]

Happamia, sanoi kettu. Terveisiä vaan sinne vuokrakasarmiin. :)

Ihan vakavasti, kyllä tuollainen toisten vastoinkäymisillä mässäily vaan vituttaa. Tottakai on niin, että ajattelemattomuuttahan tuossa on ollut mukana, kun kerran lainaa noinkin paljon on suhteessa talon arvoon, mutta kyllä tuolla asialla ilakointi on vielä huomattavasti vastenmielisempää.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27598714:
Happamia, sanoi kettu. Terveisiä vaan sinne vuokrakasarmiin. :)

Ihan vakavasti, kyllä tuollainen toisten vastoinkäymisillä mässäily vaan vituttaa. Tottakai on niin, että ajattelemattomuuttahan tuossa on ollut mukana, kun kerran lainaa noinkin paljon on suhteessa talon arvoon, mutta kyllä tuolla asialla ilakointi on vielä huomattavasti vastenmielisempää.

Kyllä meillä yksi vuokrakasarmissa oleva huoneistokin on, mutta se on, öh, vuokrattuna.

No joo, ilakointi. Ehkä henkilötasolla, mutta näitä tapauksia tulee palstalla vastaan päivittäin. Vuosikausia. Luulisi ihmisten ottavan opikseen, ettei aina ja jatkuvasti saisi lukea samaa tarinaa, vuodesta toiseen. Lauma ipanoita ja kokonaan velaksi hankittu asunto, toinen usein vielä tuloton. Siinä sitä sarkaa kuljettavaksi, kun erotaan ennenkuin muste on lainapapereista kuivunut.

[QUOTE="sasa";27598775]Kyllä meillä yksi vuokrakasarmissa oleva huoneistokin on, mutta se on, öh, vuokrattuna.

No joo, ilakointi. Ehkä henkilötasolla, mutta näitä tapauksia tulee palstalla vastaan päivittäin. Vuosikausia. Luulisi ihmisten ottavan opikseen, ettei aina ja jatkuvasti saisi lukea samaa tarinaa, vuodesta toiseen. Lauma ipanoita ja kokonaan velaksi hankittu asunto, toinen usein vielä tuloton. Siinä sitä sarkaa kuljettavaksi, kun erotaan ennenkuin muste on lainapapereista kuivunut.[/QUOTE]

Mä en mielestäni ole valittanut rahattomuutta. Käyn töissä ja pystyn kyllä maksamaan ite vuokrani. Jos siis löytäisin sen vuokrakämpän. Ei se vaan ole niin yksinkertaista tää elämä, ei eroakaan voinut ennustaa.
Jos sinulla on asiat niin hyvin, että pystyt arvostelemaan muita ja olemaan meidän yläpuolella niin ole onnellinen. Vielä se elämä suakin joskus riepoo.

Yhteistyössä