Mä en ymmärrä tuota S- "etua"!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Sinne on 20 km matkaa, S-Marketiin ja K-Kauppaan 3 km. Ja Lidlin valikoima on surkea.

Surkea? Millä lailla? Me löydämme kyllä lähes kaiken tarvitsemamme sieltä.

- täysjyväleipää ym. ei löydy läheskään yhtä montaa eri sorttia (jos ollenkaan)
- jos lihaa ja kanaa on yksi kylmäkaappi, ei voi sanoa että valikoima on yhtä suuri kuin S-Marketin pitkissä laareissa
- haluan pesuaineet hajusteettomina, en Lidlin löyhkätuotteita

- jos lihaa ja kanaa on yksi kylmäkaappi, ei voi sanoa että valikoima on yhtä suuri kuin S-Marketin pitkissä laareissa

Me emme muuta ostakaan kuin täysjyväleipää. Meille taas kelpaa liha- ja kanavalikoimaan ainoastaan maustamattomat täyslihafileet. Kaiken maailman marinaadipaskat jäävät hyllyyn. Pesuaineiden hajuista en osaa sanoa, kun ei ole meille mikään oleellinen asia.

Ja siis Lidlissä asioidaan.

Alkuperäinen kirjoittaja toppari:

Me emme muuta ostakaan kuin täysjyväleipää. Meille taas kelpaa liha- ja kanavalikoimaan ainoastaan maustamattomat täyslihafileet. Kaiken maailman marinaadipaskat jäävät hyllyyn. Pesuaineiden hajuista en osaa sanoa, kun ei ole meille mikään oleellinen asia.

Ja siis Lidlissä asioidaan.
Kerropa leivän merkki, jota syötte.

Kerropa leivän merkki, jota syötte.

Vähän vaihtelee. Nyt näyttäisi olevan Realia hyllyssä.

Se on niin kuivaa pullaa, ettei kukaan jaksa sitä syödä. Valikoima tarkoittaa juuri sitä, ettei tarvitse otta sitä ainutta, joka on tarjolla, vaan voi valita monesta mieleisensä.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Vaikka unohdettaisiin se matka, niin se Lidlin vlikoima ei siitä siltikään parane.

Miten sen pitäisi parantua?
Liha- ja pesuainevalikoimat eivät ole riittävät (tarvitsemme zeoliitittoman ja fosfaatittoman pyykkipulverin), leivät saa vain -30% alesta, kun s-marketissa ne saa -50% alesta ja kasvisten laatu on ollut aika surkea.

Olen kyllä aikoinani käyttänyt Lidliä, mutta tuolloin ostostottumukseni olivat varsin toisenlaiset. Eineksiä saa Lidlistä edullisesti ja ne ovat hyviä, mutta kun emme niitä enää juurikaan käytä.

Se on niin kuivaa pullaa, ettei kukaan jaksa sitä syödä. Valikoima tarkoittaa juuri sitä, ettei tarvitse otta sitä ainutta, joka on tarjolla, vaan voi valita monesta mieleisensä.

No, kyllä siellä Lidlin leipähyllyssä on muutakin kuin Realia. Hyvää leipää minusta, mutta meillä tuo leivän syönti on melko vähäistä, joten mieluummin panostan terveellisyyteen kuin syön jotain ranskanleipää.

No, kyllä siellä Lidlin leipähyllyssä on muutakin kuin Realia. Hyvää leipää minusta, mutta meillä tuo leivän syönti on melko vähäistä, joten mieluummin panostan terveellisyyteen kuin syön jotain ranskanleipää.

Nimenomaan, minäkään en osta ranskanleipää (johon verrattavia leipiä Lidl on väärällään). Haluan maistuvaa täysjyväleipää, sekä tummaa että vaaleaa.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Liha- ja pesuainevalikoimat eivät ole riittävät (tarvitsemme zeoliitittoman ja fosfaatittoman pyykkipulverin), leivät saa vain -30% alesta, kun s-marketissa ne saa -50% alesta ja kasvisten laatu on ollut aika surkea.

Olen kyllä aikoinani käyttänyt Lidliä, mutta tuolloin ostostottumukseni olivat varsin toisenlaiset. Eineksiä saa Lidlistä edullisesti ja ne ovat hyviä, mutta kun emme niitä enää juurikaan käytä.

Aaa... no meillä ei osteta vanhentuvia tuotteita ollenkaan. Kasvikset ovat olleet aina hyviä, tosin valikoima on suppeampi kuin paikallisessa Cittarissa. Mutta huonoimmat kasvikset olen ostanut K-supermarketista. Aina oli jotain reklamoitavaa kasvisten laadusta. Meillä ei eineksiä syödä ollenkaan, joten en osaa mausta sanoa mitään.

Nimenomaan, minäkään en osta ranskanleipää (johon verrattavia leipiä Lidl on väärällään). Haluan maistuvaa täysjyväleipää, sekä tummaa että vaaleaa.

Esim. Täyshyvä-leipiä löytyy Lidlistä. Niitäkin joskus ostetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Keskitetään K-kappuoihin, tehdään ostokset cittarissa. Meillä 4 lasta joten ruokaa ostetaan ja PALJON. Saadaan joka kuukausi plussaseteleitä 20 euron edestä ja sitten vielä ne kaikki alennukset mitä saa suoraan, esim. kauppalasku ennen plussakortin esittämistä 120 ?, kortin näyttämisen jälkeen 102 ?. ISOJA alennuksia siis.

Vielä kaksi vuotta sitten keskitettiin prismoihin ja tankattiin s-ryhmän paikoissa. Sieltä tuli yleensä kuussa s-tilille 8-20 ?, eikä prismoista koskaan saa mitään alennuksia.

Kerran testattiin, kumpi on edullisempi, tehtiin kahden viikon aikana samat ostokset molemmissa, cittarissa ja prismassa. Prismassa vastaavat ostokset teki 63 ?, kun cittarista paljousalennuksineen 40 ?!!!

Mitä te, jotka pidätte s-etuja isompina, oikein ostatte ja paljonko käytätte s-ryhmään rahaa? Paljonko saatte kuussa s-tilille?

Meillä taas ei osteta edes niin hirveän PALJON, mutta aina s-ryhmän kaupoista. Tilille rapsahtaa joka kuukausi kuitenkin 15-20 euroa, plus itse miellän s-kaupat halvemmaksi kuin cittarin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä nimenomaan oon vertaillu, ja kauppalasku prismassa samoilla tuotteilla oli 23 e isompi!

Oliko vertailu merkkituote vs. merkkituote, vai pirkka vs. rainbow?

Vai yleensä tehty, citymarketissa pirkka vs. prismassa merkkituote?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Miten teillä nuo bonukset noin pieniä? Me ollaan ukon kans molemmat ansiosidonnaisella työttömänä, eli ei huimat tulot tai bensamenot ja meillä silti bonusta 60-80 euroa kuussa. Enemmän tuota 80euroa. 2 lasta meillä.

Pirkanmaan Osuuskaupalla tulee täydet 5 % vasta 1200 euron ostoksista. Harvemmin meidän 5-henkisessä perheessämme käytetään 1200 euroa kuussa bensaan, ruokaan ja päivittäistavaroihin, vaikka meillä molemmilla on 40 km:n työmatka omalla autolla. Vaatteita ostan tosi vähän Prismasta (tai Cittarista sen puoleen).

S-etua saa myös vaateostoksista Sokoksella, mistä saa mun mielestä ihan kivoja vaatteita ja kenkiä. Ja esim. kosmetiikasta. Ja niissä säästää aika hyvin asiakasomistajapäivillä, mä käyn silloin hakemassa uudet hajuvedet, meikkivoiteet ym. Plussalla ei ole samaa mahdollisuutta.

Lähin Sokos on Tampereen keskustassa 40 km:n päässä, sinne ei autolla tule oikein koskaan lähdettyä. S-bonusten tuoma etu menisi jo parkkimaksuihin.

No Sokoksen ostoilla tarkoitinkin niitä juttuja mitä ei marketeista saa, eli eri vaatemerkit, kosmetiikka jne. Tietenkin, jos niitä ei osta, niin ei tarvitse lähteäkään, mutta jos ostaa, niin joutuisitte jokatapauksessa ajamaan kaupunkiin.

Joulun alla säästää sievoiset summat, jos tarvii ostaa lahjaksi kirjoja, hajuvesiä, tms. ja keskittää ostot asiakasomistajapäiville ja saa kaikesta -15%. Myös lasten kuravaate-, kenkä-, haalari- ym. ostokset kun hakee -15% alennuksella, säästää aika paljon.

Vaikken mitään bonusjärjestlelmää käyttäisikään, niin mieluiten asioin sellaisessa kaupassa missä on mulle riittävä valikoima ja saan kaikki kodin tarpeet samalla kertaa. Se on ihan ok jos Lidlin valikoima riittää jollekin, varmasti on edullinen kauppa, eikä siinä mitään vikaa ole. Mulle se vaan ei riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Vaikken mitään bonusjärjestlelmää käyttäisikään, niin mieluiten asioin sellaisessa kaupassa missä on mulle riittävä valikoima ja saan kaikki kodin tarpeet samalla kertaa. Se on ihan ok jos Lidlin valikoima riittää jollekin, varmasti on edullinen kauppa, eikä siinä mitään vikaa ole. Mulle se vaan ei riitä.

Mä kanssa yritän joskus Lidlissä käydä, ihan sillä että tiedän että siellä on halvinta. Mutta kun ei sieltä saa puoliakaan siitä, mitä ostaisin "omasta" kaupastani, tässä tapauksessa S-marketista.

Kannattaa muuten Lidlissä asioivien muistaa, että halvoilla hinnoilla on "hintansa". Toki ymmärrän, että köyhän on tehtävä se, millä vaan halvemmalla pääsee, mutta itse en henkkoht halua syytää vähiä rahojani ulkomaille.

käydään prismassa sekä cittarissa,ne ovat vierekkäin..aika tarkaan tiedän kummasta kannattaa mitäkin ostaa.Maidot haetaan prismasta,ne siellä halpoja.Cittarissa on kivoja tarjouksia melkein joka kerta..tuotteita joissa lyhyt päiväys tai joku jäännöserä..esim.viimeksi ostettiin lasten luomujugurtteja 8kpl 1e,kananmunat 50centtiä..
Prismassa on tylsä käydä kun harvoin löytää mtn supertajousta,mutta esim.tässä kuussa on miehen lempparit valion jugurtit olleet 25centtiä purkki.s-bonusta tulee n.30-50e kuussa.Meillä tankataan abc:llä paljon,sähköstä ja vakuutuksista saadan myös bonusta.
Tuon plussan 5e setelin saa tilille pari kertaa vuodessa=)

Mä käyn molemmissa. Ruokaostoja teen useimmiten Cittarissa koska tarjoukset paremmat. Bensat ostan s-paikoisa. Kummastakaan en osta vaatteita kun molemmissa yhtä hirveitä. mutta urheilukamat ostan k-plussalla eli intersportista. sokos ei ole yhtä hyvä kun stokka joten kuteet hankin sieltä.

Mun mielestä k-kaupan lähes ainoa hyvä puoli on se, että plussat saa nykyään laitettua tilille, ettei tarvi vastaanottaa niitä lipareita...

Taitaa olla sanomattakin selvää, että käytän ja tykkään s-kaupoista.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Mä kanssa yritän joskus Lidlissä käydä, ihan sillä että tiedän että siellä on halvinta. Mutta kun ei sieltä saa puoliakaan siitä, mitä ostaisin "omasta" kaupastani, tässä tapauksessa S-marketista.

Kannattaa muuten Lidlissä asioivien muistaa, että halvoilla hinnoilla on "hintansa". Toki ymmärrän, että köyhän on tehtävä se, millä vaan halvemmalla pääsee, mutta itse en henkkoht halua syytää vähiä rahojani ulkomaille.

Tuotteet ovat pääasiassa kotimaisia Lidlissä. S- ja K-ryhmä kaupat myymät ihan yhtä lailla ulkolaisia tuotteita. Köyhyys ei ole meille mikään kriteeri Lidlin suosimiseen, vaan suomalaisen kilpailuköyhän kaupan vastustaminen. Moni erittäin varakas, omilla aivoillaan ajatteleva pyrkii suosimaan muita vaihtoehtoja kuin ässää ja koota.

Yhteistyössä