mä en ymmärrä tota sokerirasitusjuttua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja app
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

app

Vieras
tää on nyt kolmas raskaus joka raskaudessa paastoarvo ollut 5,9 eli koholla sit tunnin päästä 5,4. silti ikinä ei ole kotona mitattaessa ollut arvot kohollaan. mua oikeesti nyppii toi pisteleminen. saati et mä koskaan muistaisin sitä tai olis aikaa.. kerran sanoin piruuttani et oli koholla ni ei sanonut mitään. sit ravataan kaiken maailman ravintoterapeuteilla ym.. mun lapsi paino viimeks 2,9k, joten ei varmaan saanut liikaa sokeria.. mut mistä tää johtuu, et aina terkkarin ottamissa kokeissa ylhäällä mut muuten aina arvot siinä 4 pintaan?

Se sokerin eli glukoosin määrä on aikamoinen, mikä siinä litkussa on. Siksi se nostaa arvoja aika huimasti. Iihminen ei normaalisti syö sellaista määrää sokeria kerralla, joten siksi sun arvot on kotona paremmat. Mutta jotta se olisi nimenomaan rasitus, niin sitä sokeria pitää tulla kerralla kunnolla. Siinä mitataan kuitenkin sitä, että erittyykö insuliinia tarpeeksi pitämään sokerin kurissa. Jos tuottamasi insuliini pitää tuon määrän sokeria kurissa, niin se pitää tavallisenkin ruokavalion antaman sokerin.

Raskausdiabetesta varten raja-arvot ovat: 0 h 5.3 mmol/l, 1 h 10.0 mmol/l ja 2 h 8.6 mmol/l. Mulla aikoinaan ylittyi hiukan tuo tunnin arvo, mutta mun vaan käskettiin hiukan tarkkailla, mitä syön.

Yhteistyössä