Mä en ymmärrä tätä :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vaan

Vieras
Haukkukaa vaan kun otin puheeksi tämän mutta teen sen silti. Mä en ymmärrä, en vaan ymmärrä miksi jotkut eivät edes yritä lopettaa tupakointia raskauden aikana! Siskoni sanoi että "Mä en ainakaan lopeta, se on varma. Terve se olen minäkin vaikka äiti poltti" <----- niin paitsi että sulla on astma. Kuulemma häntä inhottaa kun neuvolantäti "valittaa" tupakasta joka kerta ja tupakasta ei kuulemma hänen tietojensa mukaan vauvalle mitään haittaa. Olisikin kyseessä vaan yksi tapaus hän mutta kun tunnen monia jotka asennoituvat niin että eivät edes aio yrittää. Joku ihmeellinen angstiko tässä takana? Onneksi neuvolassa edes yritetään saada äitiä ajattelemaan lapsensa parasta.

:xmas: No kai se on vähän sama juttu kuin siinäkin...Että esim. tällä palstalla lähes yleinen asenne tuntuu olevan se, että riskielintarvikkeita ei tarvitse raskausaikana välttää... Että se on turhaa vouhotusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
:xmas: No kai se on vähän sama juttu kuin siinäkin...Että esim. tällä palstalla lähes yleinen asenne tuntuu olevan se, että riskielintarvikkeita ei tarvitse raskausaikana välttää... Että se on turhaa vouhotusta.

Riskielintarvikkeet on minusta vähän eri juttu kuin tupakointi raskausaikana.

Jos ei edes yritä lopettaa/vähentää tupakointia raskausaikana niin on auttamattoman pönttö. Ymmärrän kyllä, että se voi olla vaikeaa ja epäonnistuakin, koska tupakka on huumeeseen verrattavissa oleva koukuttaja.

Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
Hmm, sun siskon pitäis varmaan päivittää tietonsa :/ Mitä jos hommaat sille aiheesta luettavaa?

Kuulemma neuvolan lehtiset ovat turhaa vouhotusta eikä tupakka (myrkky) OIKEASTI aiheuta lapselle mitään. Tai näin hän ainakin haluaa sen ajatella.

Eikös täälläkin joskus ollut linkki siihen videopätkään, missä sikiö kiemurteli hapenpuutteessaan kun äiti oli röökiä juuri vedellyt. Se on niin konkreettinen esimerkki, ettei paljon vastaväitteitä voi esittää...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
Hmm, sun siskon pitäis varmaan päivittää tietonsa :/ Mitä jos hommaat sille aiheesta luettavaa?

Kuulemma neuvolan lehtiset ovat turhaa vouhotusta eikä tupakka (myrkky) OIKEASTI aiheuta lapselle mitään. Tai näin hän ainakin haluaa sen ajatella.

Kurja juttu, jos joku todella haluaa uskotella itselleen noin :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Riskielintarvikkeet on minusta vähän eri juttu kuin tupakointi raskausaikana.

Jos ei edes yritä lopettaa/vähentää tupakointia raskausaikana niin on auttamattoman pönttö. Ymmärrän kyllä, että se voi olla vaikeaa ja epäonnistuakin, koska tupakka on huumeeseen verrattavissa oleva koukuttaja.

Joo no eivät ihan samalla tavalla rinnastettavissa... Mutta silti, voisihan riskielintarvikkeitakin yrittää välttää... Eikä vaan hymistellä asialle turhana vouhotuksena... SAmoin kuin ap: n sisko tuntuu tekevän tupakalle. En todellakaan kannata tupakointia raskauden aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Meillä ihmisillä kun on oikeuksia....

Lapsella ei vissiin sit oikeus syntyä terveenä :/ ...

No vähän asian vierestä...mutta mitenkään et voi varmistaa että lapsi syntyy terveenä, ja kyllä vammaisillakin on oikeus syntyä.
Itse olen ekassa raskaudessa vähentänyt tupakointia mutten pystynyt kokonaan lopettamaan, tokassa lopetin samantien enkä ole sen koommin enää polttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Meillä ihmisillä kun on oikeuksia....

Lapsella ei vissiin sit oikeus syntyä terveenä :/ ...

No vähän asian vierestä...mutta mitenkään et voi varmistaa että lapsi syntyy terveenä, ja kyllä vammaisillakin on oikeus syntyä.
Itse olen ekassa raskaudessa vähentänyt tupakointia mutten pystynyt kokonaan lopettamaan, tokassa lopetin samantien enkä ole sen koommin enää polttanut.

Toki toki!!! Mutta ei sitä lapset terveyttä TAHALLAAN saa vaurioittaa!!!

Vaikeaahan se lopetus on, mutta mulla omatuntoi soimaisi NIIN paljon jos raskaana olisin polttanut, että näin oikein painajaistakin että poltin yhden tupakan :D Eli vaikeampi olo olisi ollut, jos olisi jatkanut tupakointia. En todellakaan ymmärrä myöskään tupakoivia odottajia. Ja sen saa sanoa ääneen, olisi hyvä että heille tulisi siitä huono ja syyllinen olo, jotta lopettaisivat! :kieh:

No mutta sehän on jokaisen oma asia jos polttaa raskaus aikana. Ja se että täällä pohdit ja mietit asiaa ei varmaan auta asiaan mitenkää. Jos vaikka alkaisit elämään sitä omaa elämää ja miettimään niitä omia virheitäsi!!

Muistakaas sitten kaikki ihmettelijät olla hengittämättä kun kuljette käynnissä olevan auton ohi.

Ja autoillessanne ja ruuhkaan joutuessanne sammutatte välittömästi ilmastoinnin!

Tottapuhuen kaupunkiin ei saa mennä hengityssuojitta.

Niin joo, ja nuotion vierellä ei ainakaan istuta! Eikä saunanpesää sytytettä jos se vähänkin käryttää sisään.

Tahallaan ei saa vaurioittaa, hyi, hyihyihyihyihyihyi!

(niin joo, ja mä sitten en polttanut raskausaikana kahta savuketta enempää )

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
No mutta sehän on jokaisen oma asia jos polttaa raskaus aikana. Ja se että täällä pohdit ja mietit asiaa ei varmaan auta asiaan mitenkää. Jos vaikka alkaisit elämään sitä omaa elämää ja miettimään niitä omia virheitäsi!!

No ei ole jokaisen oma asia jos lastaan tahallaan vahingoittaa. Yksinteen jo veronmaksajienkin euroilla kustannetaan pienten potilaiden hoito (tämä nyt ei mulla kuitenkaan pointtina).

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Mutta kun se ei ole oma asia!!!Kun on se vauva siellä mahassa jota äiti tahallaan vahingoittaa.Tuskin ketään kiinnostaiskaan vaikka äiti pössyttelis keuhkonsa pihalle jos sitä vauvaa ei olisi.

Yhteistyössä