Mä en ymmärrä sellaisia äitejä, joilla on heti lapsen syntymän jälkeen valtava tarve päästä "tuulettumaan" jatkuvasti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "VIERAS"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25001329:
Ei vauvan kanssa pääse edes elokuviin. Mä oon tottunut ainakin käymään niin usein elokuvissa, että olis ihan tyhmää, jos en sitten muka olis päässyt, kun oli vauva syntynyt. Menin kumminkin. En edes tajunnut, että olis jotenkin väärin käydä leffassa ja olis muka kauheaa, että vauva on pari tuntia jollain muulla kun mulla.

Vauvakinoon pääsee, mutta leffaa ei kyllä saa valita... :/

Minustakin tämä on vähän tylsä aihe, mutta en minäkään ymmärrä sellaisia äitejä. Tehkööt silti niin kuin lystäävät, minkäs minä sille mitään voi. Muuta kuin paheksua äänettömästi.

Enemmän mua ärsyttää sellaiset leikki-ikäisten äidit jotka töistä palatessa nakkaa lapsen kotiin ja kiiruhtaa yksin ostoksille, jonka jälkeen harrastuksiin ja pikaisesti sinne ja tänne ja kun ehditään kotiin laitetaan pika pikaa lapsi nukkumaan! Mielummin joka viikonloppu hoitoon ja olla 6 päivää läsnä, kun olla poissa kaikki viikot ja koko arjen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25001504:
kukaan ei todellakaan tarvitse teidän paheksujien hyväksyntää.

Se tässä on kyllä vähän hassua, etten tarvitse hyväksyntää paheksumisilleni enkä oleta, että kukaan kaipaa minun hyväksyntääni. En kerta kaikkiaan voi uskoa, ettetkö sinä muka paheksuisi mielessäsi jotakin, joka toiselle on ihan normaalia elämää?
Minusta pienen vauvan äidin ei tarvitse ainakaan perseitä vedellä, eikä pienen vauvan tarvitse olla yötä vanhemmistaan erosta.

[QUOTE="VIERAS";25001126]En ymmärrä sellaisia äitejä, joilla on heti lapsen syntymän jälkeen niin valtava tarve päästä tuulettumaan, että jo kuukaudenkin ikäinen lapsi heivataan hoitoon. Puhumattakaan sitten niistä äideistä, joilla tuulettumisen tarve tuntuu olevan siinä määrin jatkuva, että pientä vauvaa ollaan lykkäämässä hoitoon vähän väliä. Luulisi, että ne lapsen tarpeet menevät vielä tuossa vaiheessa kaiken muun - omienkin tiettyjen tarpeiden - edelle, ja mitäpä se vauva vielä tuossa vaiheessa tarviikaan enemmän kuin sitä, että äiti/vanhemmat on läsnä?[/QUOTE]

Minä en tunne sellaisia, jotka olisivat "heti" lähteneet tuulettumaan.

(Itse tosin kävin yhden vauvani kanssa kaupassa samana päivänä kun hän syntyi, mutta en pitänyt sitä tuulettumisena, vaikka kauppa ilmastoitu olikin.)

Kaikilla mennyt ainakin muutama päivä, useimmilla viikkojakin.
Joillain jopa kuukausia.

:)

Se tässä on kyllä vähän hassua, etten tarvitse hyväksyntää paheksumisilleni enkä oleta, että kukaan kaipaa minun hyväksyntääni. En kerta kaikkiaan voi uskoa, ettetkö sinä muka paheksuisi mielessäsi jotakin, joka toiselle on ihan normaalia elämää?
Minusta pienen vauvan äidin ei tarvitse ainakaan perseitä vedellä, eikä pienen vauvan tarvitse olla yötä vanhemmistaan erosta.

Ai no mä en edes tiennyt, että tässä puhutaan perseiden vetämisestä, luulin että puhuttiin tuulettumisesta.

[QUOTE="kotirotta";25001391]Mitä niin helvetin hienoa siinä kuningas alkoholissa on??? Miten se voi olla NIIN tärkeää että vauvakin on toissijainen asia, miten te imetätte??? Jättäkää ne lapset tekemäti ja bilettäkää joka päivä vaikka vuosi putkee ja sitten vasta lasten tekoon. Mulla on 3kk vauva ja jo 2h siittä erossa on aivan kauheaa.[/QUOTE]

Tiesitkö, että vaikka kännissä voi imettää? tietenkään sitä ei suositella koska lapsi vaistoaa sen.
Mätäne sinä himassa, ja unohda kaverit.
Musta on ihana lähteä ulos ilman vauvaa, ja puhua jostain ihan muusta kuin kakkapvaipoista tai imetyksestä.

Meillä on ehkä ihan helppo olla toisaalta yöllä pois kotoa (kerran olen ollut pois ja tullu vasta 5 aikaan kotiin, ja kyllä, olin pöhnässä), poika syö silloin ekan kerran eikä edes siis kunnolla herää ja jatkaa taas uniaan about 9.00 asti.

Viime viikonloppuna kävin tuulettumassa, olin baarissa ystävieni kanssa, join 1 kaljan ja Fantan jäillä ja lähdin kotiin. Kokonaisaika jonka olin pois oli 2h. Poika nukkui koko ajan. En kanna ainakaan näistä reissuista huonoa omaatuntoa, päinvastoin. Jos mieli virkistyy, niin eikö se ole koko perheen etu? :)

En minäkään ole koskaan ymmärtänyt moista. Jos halutaan omaa aikaa ei lapsia vielä pidä tehdä, lapset nyt vievät sen muutaman vuoden ja se on niin lyhyt aika elämässä.
Isompi lapsi jo mielellään mummolassa yökylässä, vähän vaihtelua ja ekstraa. Toki vauvankin hetkeksi voi tarvittaessa ottaa, mutta vauvan paikka on kotona yöt, aamulla tuttu vanhempi, el'män tärkein ihminen. Isommat jo nauttivat mummoistaankin.
Meillä ei koskaan ole vieraat olleet lapsenlikkoina, vaan isovanhemmat isommille ja hätäapuna vanhemmille. Korkeintaan pikkujoulut vauvatkin hoidossa, mutta silloin mummin meillä ja äiti/isä hoitaa aamulla.
Halutaan kaikki heti jokaisen kanssa, vauva ja vapaus. Vanhemmat ovat lapsiensa hoitajia ja vastuussa.

Jokainen taaplaa tyylillään ja edestään löytää mitä taakseen jättää.

Niin totta! Lapset ovat jo tarhaikäisena ja alakoulussa niin häiriintyneitä, huomionkipeitä, kun eivät aikanaan vanhemmiltaan ole sitä huomiota saaneet. Usealla joku diagnoosi, kun ei ole oppinut keskittymään, tänään täällä, huomenna muualla.
Kouluissakin on niin vaikeaa, niin monella täytyisi olla oma avustaja ja viihdyttäjä tunneilla.

Muotoilin, kuinka ollakaan, aloitukseni otsikon hieman väärin. Kun kirjoitin tuulettumisen lainausmerkeissä, tarkoitin nimenomaan sillä sitä kuningas Alkoholin kanssa vehtaamista. Ei siinä mitään, jos haluaa shoppaamaan, lenkille, kampaajalle, tms. jonne varmaan kaikki silloin tällöin haluaa, mutta eihän nyt toki sekään voi jatkuvaa olla. Että siis esim. lapsi heti aivan pienestä pitäen monta tuntia jonkun muun hoidossa. Koska kun kerran lapsen tekee, niin pitää ymmärtää, että oma aika vähenee. Ja en minä sano, ettei omaa aikaakin joskus tarvitse, totta kai. Eli sikäli ymmärsitte minut hieman väärin, mutta josko nyt tulisi asia ymmärretyksi paremmin.

Yhteistyössä