Mä en ymmärrä... (ruuanlaitosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Että mikä tässä on kun kausittain teen ihan hirveetä skeidaa ruuaksi, ja sitten taas tulee hirmu hyviä ruokia muuten?

Ukko ja lapset kyllä syö aina yhtä innoissaan noita ruokia mut musta nyt toi spagettikastikekin meni niin penkin alle että jännitän syököhän sitä kukaan.... No ketsuppia vaan paljon niin eiköhän se alas mee ainakin mulla ja ukolla, lapset on onneks syöneet pk:ssa..

Onko muilla samanlaista? Mä tässä taas kelailin että näiden huonon ruuan päivinä pitäis varmaan tehdä kaikkia reseptiruokia vaan ja noudattaakin sitä reseptiä, jos niin sais edes syötävän makusta mössöä..

En minäkään mausta ruokia koskaan samalla tavalla kuin aikaisemmin olen tehnyt, jotenkin niistä vaan aina tulee maittavia ja hyvänmakuisia ruokia mutta en koskaan ole maustanut mitään ruokaa samalla tavalla, aina löytyy uusi mauste ja kokeilen sitä siihen ja ne jotenkin kombinoituu että tulee hyvänmakuista.

Et oo ainoo kenellä on huonon ruoan päiviä! Mut mulla ainakaan ei onnistu sillon ees reseptin mukaan tehdyt ja kaikkein useimmiten epäonnistuu ihan perus-kaurapuuro! :S

Välillä ei vaan onnistu tai ruoasta tulee pliisua. Nykyään minulla tahtoo onnistua sitä paremmin, mitä monimutkaisempi ja vieraampi ruoka minulle. Mutta joku automaattikokkaus, jota ei juuri pysähdy miettimään, saattaa epäonnistua.

Välillä ei vaan onnistu tai ruoasta tulee pliisua. Nykyään minulla tahtoo onnistua sitä paremmin, mitä monimutkaisempi ja vieraampi ruoka minulle. Mutta joku automaattikokkaus, jota ei juuri pysähdy miettimään, saattaa epäonnistua.

Juu, siis kaikki monimutkasemmat kokoonpanot yleensä onnistuukin.. Liekä tässä syy sitten siinä että yritän jalostaa aina tota jauhelikastikettakin. Nyt siinä on mm. pinaattia ja herkkusieniä, se tais olla se mikä ei tossa toimi :laugh:

Sama täällä. Joitain vaan ei oo luotu tekemään muusia! :kieh:

Mikä siinä muusintekemisessä voi mennä pieleen? Mä teen sen niin että kun perunat on kiehuneet kaadan keitinveden pois, laitan nokreen voita sinne sulamaan, painelen vatkaimen vispilöillä sen sinne sekaisin ja alan sekoittaan, lisään vähän aromisuolaa sinne ja hetken sekjoittaa niin maitoa loraus, sekoitusta ja loraus maitoa lisää jos tarvii.

Mikä siinä muusintekemisessä voi mennä pieleen? Mä teen sen niin että kun perunat on kiehuneet kaadan keitinveden pois, laitan nokreen voita sinne sulamaan, painelen vatkaimen vispilöillä sen sinne sekaisin ja alan sekoittaan, lisään vähän aromisuolaa sinne ja hetken sekjoittaa niin maitoa loraus, sekoitusta ja loraus maitoa lisää jos tarvii.

En mä käsitä, se näyttää niin helpolta, kun katsoo muiden tekevän. Mulla käy aina niin, että sekoitan liian vähän ja tulee paakkuista, tai sekoitan kauemmin, niin tulee kamalaa liisteriä.

En mä käsitä, se näyttää niin helpolta, kun katsoo muiden tekevän. Mulla käy aina niin, että sekoitan liian vähän ja tulee paakkuista, tai sekoitan kauemmin, niin tulee kamalaa liisteriä.

No älä! :laugh:

Ja mä oon kyllä kuullut monen monta kertaa että "sä et vaan voi pilata sitä", "mikä siinä on vaikeeta kun teet vaan näin: ..... ". Sit aina sisuunnun ja ajattelen että no nyt teen ja onnistun, ja joka kerta seison sitten sen kattilan edessä myrtyneenä ja tuijotan sitä ihmesotkua mikä siellä kattilassa/kipossa on..

Mulla on toinen akilleen kantapää pulla. Kakut ja kaikki vaikeatkin leivokset ym. onnistuu ja oon aika hyväkin niissä. Mutta peruspullataikina ei suju ei. Mä en saa vaivattua siitä sellaista kuohkeaa, enkä pyöritelyä niitä pullia. Niistä tulee sellaisia vääntyneitä länttejä. Enkä ymmärrä mikä siinä on. Se homma vaan ei oo hallussa. Jos pullia on pakko tehdä, niin teen korvapuusteja.

Ihanaa kuulla että muillakin on huonon ruuan päiviä :D

Täytyy varmaan näiden päivien varalle hommaa sellanen kokinhattu ja siihen teksti "hyvä kokki, huono päivä".

Ja kyl toi mun "kastike" oli sit loppujen lopuks ihan syötävää.. Kohta on kaikki syöty :) Mut ketsuppia rutkuttelin kyllä ihan antaumuksella sekaan.

Nyt nolottaa kyllä tunnustaa, mutta en osaa tehdä ruskeaa kastiketta. En ole aikoihin sitä syönyt, enkä muista varmasti miltä sen kuuluukaan maistua, mutta omista tekeleistäni kaikki on maistunut niin pahalle ettei niitä kukaan halua syödä. Viimeksi tein kolme kastiketta putkeen ja kaikki pilalla. En ymmärrä mikä siinä voi mennä pieleen kun olen sen tarkasti ja useammalla eri ohjeella tehnyt. Olen vain tässä toivoton tapaus.. :D

Mulla on toinen akilleen kantapää pulla. Kakut ja kaikki vaikeatkin leivokset ym. onnistuu ja oon aika hyväkin niissä. Mutta peruspullataikina ei suju ei. Mä en saa vaivattua siitä sellaista kuohkeaa, enkä pyöritelyä niitä pullia. Niistä tulee sellaisia vääntyneitä länttejä. Enkä ymmärrä mikä siinä on. Se homma vaan ei oo hallussa. Jos pullia on pakko tehdä, niin teen korvapuusteja.

Pullataikina pitää jättää TODELLA löysäksi ja kohottaa ennen ja jälkeen pulliksi pyörittelyn. Sittne tulee kuohkeaa.

Yhteistyössä