Mä en ymmärrä mistä näitä sikiää... (koira-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miljoonakala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miljoonakala

Aktiivinen jäsen
08.09.2004
3 762
0
36
Taas oli liikenteessä sellanen koiranomistajapässi että oksat pois. Mua risoo aika reilusti kun ihmiset ottaa koiria ilman että niitä kiinnostaa yhtään muut ihmiset.

Niin, oltiin kävelyllä puistotiellä lasten kans missä liikkuu paljon koiria. Näin jo pitkältä et sieltä tulla kooheltaa dobberi narussa, tien puolelta toiselle seilaten ja kamala veto päällä. Omistaja pomppi siel peräs jotenkin.

Me jatkettiin kävelyä eteenpäin lasten kans, nuorempi oli mun tädin kädessä ja isompi kulki mun vieressä. Koira ja tajuttaja sai meidät pikkuhiljaa kiinni ja mä koko ajan odottelin josko pikkuhiljaa ottais sitä elikkoa vähän lyhemmälle narulle kun lähestyivät meitä. Se kun edelleen seilas joka puolta tietä ja miten päin sattuu.
Sanoin sit mun tätil et mennään vähän reunemmalle että pääsevät ohi. Annettiin tietä ja nämä puhalsivat ohi, remmi pitkänä. No kas yllätystä, kun ne pääsi meidän ohi, koira käänty meihin päin ja rähähti. Mä tempasin ton isomman tytön hupusta mun viereen joka kulki pari askelta mun edellä eikä varmaan olis tajunnu pysähtyä ennen koiraa. Itse koirien kans olleena tajusin et se koira kerto et nyt olette liian liki et ei askeltakaan likemmäs.

Tää omistaja ei sitte vaivautunu edes katsomaan et mikä oli tilanne. Jatko matkaa vaan eteenpäin kun koira suostu lähtemään kun me pysähdyttiin.

Eli täs tapaukses ei sattunu mitään kun mä osasin tulkita sitä koiraa ja pysäytin lapset ennen. Mut mä en vaan tajua että miks koiran omistaja antaa näin käydä. Kun tässä oli siis kyse ihan vaan pelkästään siitä että omistajaa ei yhtään kiinnostanu että muitakin liikkuu tiellä..

Olipas pitkä sepustus mut mua kiukuttaa.. :kieh:

Olisit sanonu sille taluttajalle suorat sanat.
Muakin ottaa päähän tommoset, vaikka omakaan koira ei aina kulje niinkuin pitäis. Mä olisin varmaan itse siinä tilanteessa nostanu helvetinmoisen metelin sille taluttajalle, jos mun lapsilleni olis rähähtäny. Kyllä tommosta elukkaa tarvii kuljettaa lyhyemmässä hihnassa. Niin mäkin teen omalleni, kun tarve vaatii.

Mulla on siis itsellä samanrotuinen koira ja tiedän et se voi olemuksellaan pelottaa ihmisiä. Ja mä yritän parhaani mukaan vahtia et se ei ainakaan ole osallisena dobberien maineen mustaukseen.
Mulla on tapana ottaa koirat vierelle lyhyeen hihnaan ja vaatia kulkemaan siinä. Kun jokainen joka tietää jotain lapsista, tietää myös sen että ne voi saada päähänsä sen että menenpä silittään koiraa ja ei tajua että se koira on just kertonu että pysy pois.

Mua jäi harmittaan et miks mä en saanu suutani auki ja sanonu jotain.

No mahtoiko se omistaja itekkää oikee tietää mikä on homman nimi?Musta tuntuu että noita dobbareita otetaan vaan oman egon pönkittämiseksi ja varsinki tollaset nuoret miehet. Se dobbari vaan näyttää hyvältä siin vieres ja on vähä pelottavakin. Dobbari koirana vaatii tiukan sitoutumisen omistajaltaan mitä monikaan omistaja ei tunnu tajuavan.

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
No mahtoiko se omistaja itekkää oikee tietää mikä on homman nimi?Musta tuntuu että noita dobbareita otetaan vaan oman egon pönkittämiseksi ja varsinki tollaset nuoret miehet. Se dobbari vaan näyttää hyvältä siin vieres ja on vähä pelottavakin. Dobbari koirana vaatii tiukan sitoutumisen omistajaltaan mitä monikaan omistaja ei tunnu tajuavan.

Se on myös hurjan ihana rotu.. :heart:
Mut koira kuin koira vaatii sitä että se pidetään hanskassa eikä anneta taapertaa mihin sattuu..

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:

Se on myös hurjan ihana rotu.. :heart:
Mut koira kuin koira vaatii sitä että se pidetään hanskassa eikä anneta taapertaa mihin sattuu..

Totta joka sana mutta nää isommat koirat vaatii vielä enempi sitä jämäkkyyttä.

Yhteistyössä