Mä en ymmärrä miksi huutiksessa pyydetään farkuista postareita 8,50?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lähetin juuri yhdet äitiysfarkut. Olin ajatellut, että ne menisi maksikirjeenä. Ei menneet, painoi liikaa. Eli oli pakko tehdä paketti.

Riippuu varmaan ihan housuista...

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Lähetin juuri yhdet äitiysfarkut. Olin ajatellut, että ne menisi maksikirjeenä. Ei menneet, painoi liikaa. Eli oli pakko tehdä paketti.

Paljon ne sitten paino?
Mulle yksi lähetti uudet mammafarkut myöskin kirjeenä,eli tolla 4,50?

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:

Paljon ne sitten paino?

0,76 kg sanoo itellan seuranta.

Paljon ne sitten paino?

0,76 kg sanoo itellan seuranta.

Nekin olisi saanut ehkää menee kirjeenä =)

Riippuu tosiaan ihan farkuista. Mulla osa mennyt maksikirjeenä ja osa pakettina, samoin olen itse saanu molemmilla tavoilla farkkuja. Se ratkaisee, että saako pakattua alle 3cm.

Voin kyllä suoraan sanoa, että ei. Pituus oli 36 tuumaa ja koko 42. Se ois tarttenu metallisen häkin, että ois alle sen 2cm ollu paksu.

Juuri viime viikolla kävin postissa ja ystävällinen neiti tarjosi edessä olevalle herralle mahdollisuuden lähettää pakettinsa maksikirjeenä kun paino oli alle kilon. Kysessä oli siis kunnon laatikko, eikä mikään vajaa 3cm... Hintaero noilla lähetyksillä oli 20e!!!

Mä olen joskus postittanut yhdet äitiysfarkut normaalina kirjeenä. Eivät olleet paksut eikä ohuetkaan. Pakkauksen kanssa vaan tarvii nähdä vähän vaivaa. Ei ne kirjekuoreen mahdukkaan vaan tarvii tehdä vaikka itse isompi kuori. Suurin normaalin kirjeen mittahan on 40cm x 25cm x 3cm.

Ihan pakko laittaa tähän loppuun yksi juttu, vaikka se ei mitenkään koske farkkuja. Ihan pienenkin lähetyksen saa maksikirjeeksi. Nimittäin sain kerran meidän nuorimmalle lyhytvartiset ohuet villasukat maksikirjeenä. Itse olisin ne postittanut normaalina kirjeenä. Yleensä en tee toista kertaa kauppoja myyjän kanssa jolla käy näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:

Voin kyllä suoraan sanoa, että ei. Pituus oli 36 tuumaa ja koko 42. Se ois tarttenu metallisen häkin, että ois alle sen 2cm ollu paksu.

Juuri viime viikolla kävin postissa ja ystävällinen neiti tarjosi edessä olevalle herralle mahdollisuuden lähettää pakettinsa maksikirjeenä kun paino oli alle kilon. Kysessä oli siis kunnon laatikko, eikä mikään vajaa 3cm... Hintaero noilla lähetyksillä oli 20e!!!

yli 500g painava maksikirje maksaa 9,30. silloin paketti, eli 8,5 on halvempi.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:

yli 500g painava maksikirje maksaa 9,30. silloin paketti, eli 8,5 on halvempi.

Ok, tuota en tiennyt. KErroin vaan miellyttävän kokemukseni postista :)

Mä olen ainakin ihan noviisi noissa postitusjutuissa ja täysin postin nettisivujen varassa! Kun jotakin olen lähettämässä, yritän painon perusteella löytää halvimman tavan itellan sivuilta, mutta se ei olekaan aina ihan helppoa.

Ja ihmettelen oikeasti kuinka juuri mitään t-paitaa paksumpaa saa alla 30mm paksuiseksi kirjeeksi, vaikka kuinka taittelisi...

Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta en ole löytänyt minkäänlaista hinnastoa tai opastusta noista helposti-kuorista itellan sivuilta!? Onko se jokin sisäpiirin juttu, ja vain postituksen ammattilaisilla tiedossa :laugh:

Mä lähetin itekin just crazy agen farkut postin kautta ja postareiksi tuli 8,50?.. se on vaikea ruveta väittämään henkilökunnalle vastaan kun mä olen pyytänyt halvimmalla mahdollisella tavalla lähetettäksi ne.. ja sitten kerrotaan tuollainen hinta.. enkä tod vie ymmärrä likipitäenkään kaikkia postin hintamäärityksiä..

Yhteistyössä