Mä en yleensä purnaa mun appivanhemmista mutt nyt on pakko.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mä en tiedä oonko enemmän surullinen vai raivona vai molempia. Lähinnä appiukosta nyt kysymys. Mukava mies, mutta arvot sanalla sanoen persiistä.

Mun mies on sen vanhin lapsi. Appiukon mielestä pojan piti harrastaa, hankkia kunnon kavereita ja elää ihmisiksi: käydä lukio ja lukee itsensä hienoon ammattiin. Poika harrasti, harrasti oikein urakalla ja on oman lajinsa suomen mestari muistaakseni vuodelta -97. Kaveritkin on fiksuja eikä tuo ole ikinä rellestänyt eikä rypenyt missään: koko nuoruus meni tuohon harrastukseen eikä sillä jäänyt aikaa edes tyttöystäville, mä olen toinen luettelossa. Lukioon meni mutta se jäi kesken: oli raskasta olla hyvä sekä koulussa että urheilussa, joten koulu meni alusta asti sitten vähän penkin alle. Ja lopulta mies on itse sanonut, että ei ole oikein lukiotyyppi: on kyllä viisas, ja lukee ja muistaa paljon asioita, mutta siltikin on enemmän käytännön ihminen. Muutti kotoansa hyvin nuorena, kun sukset meni isän kanssa ristiin juuri tämän koulun vuoksi: isä ei hyväksynyt sitä että koulu jätettiin, ja poika lähti suoraan työelämään.

Mies ei ole ikinä pyytänyt isältään mitään: sillä on nyt jo kolmas oma asunto tulossa siis kierrokseen ja ihan aina on rahoittanut itse omilla rahoillaan kaiken, mitä on elämiseensä tarvinnut. Sillä on ollut aina vakityö, ja nyt perhekin tietysti mun kanssa.

Ajateltiin tässä asuntokauppojen yhteydessä että rohkaistutaan pyytämään apelta lainaan käsirahaa varten rahaa: pankki lupasi aluksi puolet, ja mietittiin että jos se puolikas lainattaisiin sitten appiukolta. Tämä summa on appiukon kuukausi palkasta puolet, eli ei voida sanoa että nyhdettäisiin viimeisiä rahoja keneltäkään (on eräässä tällä hetkellä hyvinkin kuuluisassa pankissa päällikkönä miehen isä ).

Arvatkaa lainasiko? Ei. Ei senttiäkään. Samaan aikaa se on luvannut miehen pienemmille sisaruksille, että hakee molemmille uudet autot saksanmaalta jos alkavat käyttäytymään ihmisiksi ja käyvät koulunsa loppuun.

Mies ei käynyt, joten apujakaan ei saa ikinä mihinkään.

Miten epäoikeudenmukaisesti voikaan omaa lastaan kohdella. |O
No eipä mitään, meillä on hyvä pankki vaikka sen päällystö kohteleekin jälkikasvuaan epäreilusti.

Mutta silti, kiukuttaa niin paljon, varsinkin kun tiedän kuinka paha olo miehelle tästä kaikesta tuli.

Kurjaa :( Kun itse kyllä on aina vanhemmiltaan niiden vähistä rahoista tarvittaessa apua saanut, ja aina olen kaiken takaisinkin maksanut... En siis voi ymmärtää ettei omaa lasta auteta. Ja vaikka ei autettaisi, niin miksi pitää eriarvoistaa tuolla lailla omiin sisaruksiin nähden? Varmasti miehellesi tuli paha mieli :(

:wave: Minä raivoan täällä kanssasi, ärsyttää tuollainen epäoikeudenmukaisuus. :kieh: Varsinkin kun kyse olisi ollut lainasta, eikä lahjoituksesta. :|

Muistuu mieleeni kun olisin ostanut asunnon,tarvitsin takaajat.Isäni ja äitini ei suostunee,sanoivat etteivät takaa ikinä kelleen mitään.Tuli sitten selville että siskoni asuntolainaan kyllä menivät takaajiksi.Siltä nyt ei ole ikinä mitään kielletty mitä se on halunnut.Mulla oli hyvä vakituinen työpaikka ja olisin lainani maksanut,ärsyttää ettei omat vanhemmat halua auttaa vaikka kykenisivät.Nyt on kuulemma äiti takaamassa velipojan kämppälainaa.Onhan se perseestä.

Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
:kieh: :kieh:
Sanoko se mitään syytä?

Sano joo, että kaikki sen varat on sijoutettuna osakkeisiin ja osinkoihin ja jonnekin, mikä tietysti on ihan tottakin, koska verottajahan ne veisi jos ne varat tileillä makoilisi. Mutta: silti sillä on varaa irroittaa niitä rahoja uusia autoja varten, kun on kyseessä nuoremmat sisarukset??? Kotona asuvista kolmesta lapsesta vanhin sai jo oman autonsa, kun lukion päästötodistuksen sai käteensä. Ett sillä tavalla.

jep tuttua tuo että toista lasta suositaan ja toista ei! Meillä näin että pikkuveljeni saa kaiken sormia näpäyttämällä ja minä en mitään. Minä en osaa/älyä mitään ja teen huonoja ratkaisuja. Veljeni on kuin "kuningas" isäni silmissä ja palvoo maata hänen jalkojensa alla. Petaa sängyn aamulla, käynnistää auton valmiiksi että hyppää vai rattiin ja lähe töihin. Ja mikä raivostuttavinta veljeni on alkoholin suurkuluttaja ja isäni mielestä se ei ole mitään saahan poika ottaa jos haluaa.....

verottaja ei vie kenenkään tililtä rahaa! vaan verot maksetaan kun palkkaa maksetaan eli rahoita on mennyt jo verot! huom!!!!
mutta on tyhmää seisottaa rahoja tavallisella käyttö tilillä kun silloin se ei tuota mitään!

Todella kurjaa! En voi käsittää kun miehesi on kuitenkin niin hienosti pärjännyt!
Luulisi että jokainen vanhempi lastaan auttaa jos voi!! En yhtään ihmettele että sinua kismittää! Ja voin vain kuvitella että nyt kaduttaa se että edes kysyitte apua kun siitäkin varmaan sitten saa kuulla aikansa!

Ärsyttävä ukko, kyllä. Kyllä lapsiaan vois tuon verran tukea, jos luottoa on, että homma toimii.... EIkä tosiaan ole viimeiset rahat kyseessä...

Taitaa olla vaan niin katkera, ettei lapsista ole tullut lukuihmisiä. :/

Yhteistyössä