Mä en yhtään jaksa laittaa joulua :( Tosi vaikee syksy takana ja nyt mä en saa mitään sit aikaiseksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Vaikka rakastankin joulua yli kaiken, niin jotenkin tänä vuonna en yhtään jaksais laittaa joulua. Se tulee aivan liian nopeesti. Me ollaan just nyt joulukuussa muutettu, pari viikkoa asuttu tässä uudessa kämpässä. Erottiin siis miehen kans ja mulla on joulufiilis ihan mennyttä. :(

Mitään muuta en siis oo tehny ku lahjat ostanu. Paketoimattakin vielä kaikki. Jouluruuat pitäis ostaa ja tehdä, ja saada tää asunto siivottuakin. Laatikoita joka paikassa, joita en jaksa purkaa.. Ja se joulu on tosiaan ylihuomenna! Miten tässä löytäis sen motivaation??

Minulla osittain sama tilanne. Ei kyllä erottu, mutta muutettiin pari viikkoa sitten ja iso osa tavaroista vielä hujan hajan. Todennäköisesti sullon loput laatikot varastoon, jos mahtuu, ja käyn ne läpi sitten kun jaksan. Lahjat ostettu ja paketoitu, mutta kammottaa jouluruokien väsääminen ja leipominen. Piparit tehty ja kalja käymässä, mutta kaikki muu hoitamatta. Osansa syö se, että olen raskaana ja vähän joka osa krenkkaa mielialan kanssa. Ulos pitäisi mennä ja hakea vähän voimia, mutta yritän kitua tässä sisällä ja saada jotain aikaan-joo---kaksplussalla näköjään notkua...:(

Tee vain kaikkein tärkeimmät asiat ja hyväksy se että tämä joulu nyt on tällainen ja ensi joulu on sitten ehkä parempi. Onko sulla lapsia joita varten pitäisi tehdä joulua ja jaksaa? Jos ei ole, niin älä stressaa. Joulu on joka vuosi ja jos se joskus on vähän vähemmän joulu, niin se ei maata kaada.

Osta laatikot ja kinkku yms. valmiina, siivoa vähän, laita latikot nurkaan (ehtii ne joulun jälkeenkin purkaa) rentoudu ja anna itsellesi aikaa. Jaksamista ja parempaa alkavaa vuotta sulle!

(Näitä niksejä en tyhjästä temmannut, vaan omasta kokemuksesta. Itselläni on myös ollut vaikeita jouluja mm. kuopuksen sairastumisen takia meni yksi joulu ihan vituralleen ja yksi joulu oltiin muuttolaatikoiden keskellä ja esikoinen oli silloin pahimmassa tutkimisiässä 1v5kk.)

Oletko purkanut kaikki tarpeelliset? Jätä muu purkamatta, ja ota vain astiat käyttöön. Laita jouluverhot. ja käy kaupassa. Ajattele sitten joulun jälkeen vasta eteenpäin.
Keskity nyt vain itseesi, lapsiisi ja jouluun.
Tsemppiä! Kyllä se siitä vielä sutjaantuu. :)

Mä en oo ees niitä pipareita leiponu! Enkä torttuja. Ja tosiaan laatikot pitäis tehdä.. Mä en ees voi noita tavaroita lykätä varastoon, kun on semmosia mitä tarvitaan.. en vaan oo jaksanu niitä laittaa paikalleen..

Niin ja siis mulla on tosiaan kaksi lasta, joiden takia pitäis jaksaa laittaa. Yhtään ei sekään huvita kun ovat tosiaan tapelleet koko syksyn. Ei tosiaan siis löydy kilttejä lapsia täältä.. On ihan sellainen olo, et voitais koko joulu peruuttaa..

Jos lapset eivät ole olleet "kilttejä", ei ihme, kun eroprosessi on päällä.... Käännä kelkka ja kysy lapsilta mikä joulussa heille tärkeintä ja ostat/teet lasten kanssa vain sen tärkeimmän. Jos siitä löytäisitte jotain pientä kivaa tähänkin jouluun, vaikka on rankkaa aikaa!!!! Tsemppiä kovasti.

Yhteistyössä