Mä en voi luottaa mun työkaveriin ja mua ahdistaa ihan sairaasti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sekava teksti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sekava teksti

Vieras
Mukava ja hyväntahtoinen ihminen, mutta hirvittävä häslä; ei kuuntele (vaikka näyttää siltä), hieman yksinkertainen ja toisinaan vähän hitaalla...

Työskentelemme pienessä yksikössä ja tämä ko.henkilö on meidän pisteen johtaja, koska on korkeiten koulutettu ja eniten työkokemusta.
Hänen vastuullaan siis on mm.työvuorolistat, paperitöiden hoitaminen jne. Hänen vastuullaan on tsekata sähköpostit, vastata niihin ja hoitaa meidän pisteen asiat.
Ja hänelle ihan maksetaan siitä, että hän on tämä vastuuhenkilö/meidän pisteen pomo. Me muut ollaan "vaan" työntekijöitä.

No, tilanne on sellainen, että minä teen lähes kaikki vastuuhenkilön hommat meidän pisteessä ja tälle oikealle vastuuhenkilölle maksetaan siitä.
Nyt te sanotte, että "no älä tee", mutta jos mä en tee, niin siitä kärsii moni, esim minä itse!

Esimerkkinä työvuorot: Jos mä olisin sokeasti esim.toissaviikolla luottanut tän vastuuhenkilön tekemiin työvuorolistoihin, olisin tehnyt 2,5h ylitöitä ilmaiseksi ("Oho, mites mä tollain olin laskenu, hahhah!")

Tai jos en olis tarkistanut läsnäolopapereita, multa olis jäänyt huomaamatta, että tää vastuuhenkilö oli merkannut mun lomapäivät palkattomiksi päiviksi ja olis tullu aika nihkee tili!

Ja kun olin lomalla, ei kukaan ollut tehnyt mitään, esim.lähettänyt meidän aterialistoja palkanmaksuun määrä-aikaan mennessä, joten nyt menee sit kahden kuun syömiset yhdestä tilistä.

Mä tuun hulluksi. Olen puhunut ylemmälle taholle, joka sanoi mulle ylimielisesti, että "koittakaa nyt aikuiset ihmiset pärjätä siellä!"
Kukaan ei ota mua vakavasti eikä auta mua tässä asiassa, taistelen yksin tuulimyllyjä vastaan. Ja noi mun esimerkit oli ihan vaan parin viikon ajalta ja niitä on ihan jatkuvasti -ja ollaan 5v työskennelty yhdessä.

Asiat vaan sujuu helpommin jos minä suoraan teen ne kun joudun kuitenkin tarkistamaan toisen tekemiset ennen eteenpäin lähettämistä.

Mua vituttaa tää tilanne.

No jätä nyt hyvä ihminen paikkailematta toisen jälkiä, kyllä ne siellä johdossa kohta tajuaa missä mennään jos alatte vaatia kaikki noi jälkikäteen palkkojen maksut sun muut sitä kautta. Kai teillä työsuojeluvaltuutettu on siellä?

No jätä nyt hyvä ihminen paikkailematta toisen jälkiä, kyllä ne siellä johdossa kohta tajuaa missä mennään jos alatte vaatia kaikki noi jälkikäteen palkkojen maksut sun muut sitä kautta. Kai teillä työsuojeluvaltuutettu on siellä?

Olen jättänyt ja siitä tuli järkyttävä vääntö. Meidän palkanmaksu tapahtuu naapurikunnasta, vastuuhenkilö mogas mun läsnäolot ja sain pienemmän tilin kun piti. Kesti KOLME KUUKAUTTA ennenkun sain omani takasin ja se oli yhtä penninvenytystä, kynsien syömistä ja hermojen menemistä.
Sen jälkeen en oo halunnu ottaa sitä riskiä et tarvis uudestaan tapella. Ja monta kertaa olis pitäny jos en olis tarkistanu.

Mä en edes tiedä kuka on työsuojeluvaltuutettu tällä hetkellä.
Sillekö tämä asia kuuluu?

Kun sä paikkaat, niin ne isot pomothan katsoo että kaikki toimii. Jätä paikkaamatta ja valita kaikista epäkohdista: vai tuleeko paljon virheitä jotka jäisi muuten huomaamatta?

[QUOTE="vieras";25815270]Kun sä paikkaat, niin ne isot pomothan katsoo että kaikki toimii. Jätä paikkaamatta ja valita kaikista epäkohdista: vai tuleeko paljon virheitä jotka jäisi muuten huomaamatta?[/QUOTE]

Ei meidän "isopomo" näe esim.niitä meidän läsnäolo- ja aterialappuja, ne menee suoraan yhteyshenkilön kautta palkanlaskuun ja itse saat sit soitella ja säätää jos tulee joku moka.. :/

Kai se on sit liittoon soitettava, mua vaan jotenkin ottaa päähän kun ei tää ihminen pahuuttaan tee näitä, mut ei vaan kertakaikkiaan selviä hommistaan...

Ei meidän "isopomo" näe esim.niitä meidän läsnäolo- ja aterialappuja, ne menee suoraan yhteyshenkilön kautta palkanlaskuun ja itse saat sit soitella ja säätää jos tulee joku moka.. :/

Kun sitten joku virhe tulee, niin ketkä kaikki kuulevat asiasta? Eikö se teidän pomo tee mitään: käskeekö se vaan itse selvittää asiat, esimerkiksi johtuen siitä että itse merkitsee loman palkattomaksi? Mikä on muuten ihan älytön virhe: eikö kukaan seuraa minkä verran kelläkin on lomaa? Kaihan palkanlaskentakin on perillä siitä, onko lomakertymää?

Ota kopsut noista mokailulapuista ja postita johdolle? Kyllä esimiehen pitää olla tehtäviensä tasalla. Mun mielestä siinä ei ole mitään väärää jos haluaa ton kaltaiseen tilanteeseen parannusta, itse kyllä puhuisin ihan ekana sille esimiehelleni tosta jos se vaikka skarppais!

[QUOTE="vieras";25815360]Kun sitten joku virhe tulee, niin ketkä kaikki kuulevat asiasta? Eikö se teidän pomo tee mitään: käskeekö se vaan itse selvittää asiat, esimerkiksi johtuen siitä että itse merkitsee loman palkattomaksi? Mikä on muuten ihan älytön virhe: eikö kukaan seuraa minkä verran kelläkin on lomaa? Kaihan palkanlaskentakin on perillä siitä, onko lomakertymää?[/QUOTE]

jos tää henkilö merkkais oman lomansa palkattomaks, niin en todellakaan korjais sen jälkiä, mutta omiani en jaksa ruveta vääntämään.

mä oon ihan poikki tän asian kanssa kun joka asian se kaataa mun niskaan. menin eilen loman jälkeen töihin ja kysyin, että "mitä siellä (eräs firma) sanottiin kun soititte?" johon vastuuhenkilö vastas: "niin siis en mä sit kerinny (???!!!!) soittamaan ja aattelin et sä sit soittasit kun tuut töihin kun sä tästä asiasta enemmän tiedät....?" Joo kiva. En soita. Sit tää vastuuhenkilö soittaa sinne kun minä sanon tylysti, että EI. Asian olis voinu hoitaa myös viikko sitten.

[QUOTE="vieras";25815550]Mitä mieltä muut työntekijät on. Ymmärsin, että on muitakin.[/QUOTE]

Ne nyt on sellasia "joojoo"-naisia ja -miehiä, ei niitä häiritse. Oon ainoa nuori tossa pisteessä, muut jää eläkkeelle 6 vuoden sisään...

Jokaisessa duunissa kannattaa aina tarkistaa, että kaikki hoituu asianmukaisesti, kun on oma perse kyseessä. Turha olettaa, että esimiestä kiinnostais se, saatko palkkasi palkkapäivänä vai kolme kuukautta myöhemmin. Näin se vaan on. Ihan sama, kun kannattaa aina soittaa kelaan, että onko tarvittavat tiedot tulleet perille ym. Nykyään on vaan turha OLETTAA missään, että asiat hoituu, niinkun pitääkin.
Tarkista aina oma selusta, olit töissä sitten missä tahansa.

Yhteistyössä