Mä en vaan käsitä miksi jotkut äidit omii lapsen isältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmetys

Vieras
Mua ihmetyttää kauheasti tuollainen. Mun pojan kummi on yhden lapsen yhäiti ja lapsen isä on ihan tavallinen työssäkäyvä mies. Silloin tällöin menee kavereiden kanssa kaljalle eikä siis ole mikään juoppo. Kaikin puolin kunnollinen mies. Tämä äiti ei ole koskaan antanut lasta isälle niin että äiti ei ole siinä, isä siis saa tavata heidän yhteistä tytärtään vain äidin ja tytön luona (tyttö nyt 2v3kk) ja syynä se, ettei äiti luota ketään muuta katsomaan tyttö. Kukaan ei kuulemma osaa hoitaa lasta niinkuin hän ja hän myös pelkää ettei enää olisi lapselle omien sanojensa mukaan "ykkönen". Sitten hän ihmetteli minulle että miten ihmeessä voin antaa pojan olla isänsä kanssa kaksin silloin kun menen yksinään lenkille, kauppaan tms. Ja olen antanut aina, ihan synnäriltä asti. Musta on ihanaa katsoa miten noi pojat peuhaa ja paijaa toisiaan ja miten isi innoissaan leikkii autoilla pikkumiehen kanssa. Isä on meillä tasavertainen vanhempi ja yhtä tärkeitä ollaan lapselle molemmat. Vaikka taitaa toi poika kyllä olla vähän enemmän isin poika ;)
Eli siis onko jotain kummallista siinä jos vanhemmat ovat perheessä tasavertaisia lastenhoidossa? :o :o
Miksi jotkut äidit eivät halua että isä yhtä tärkeä?

En minäkään käsitä. Itse tuuppasin junnun muutamaksi tunniksi isälleen hoitoon, kun junnu oli vasta 2,5 kk. Olen varmaan universumin huonoin äiti, mutta haitanneeko tuo, kun exästä tuli universumin paras isä =)

Mä en ole koskaan pitänyt itseäni sen parempana vanhempana kuin mitä exäkään on. Ihan ollaan osattu kumpikin junnua hoitaa ja kumpikin on osannut aina ja kaikessa laittaa junnun edun etusijalle. Meillä on ollut erittäin toimiva yhteishuoltajuus jo yli 16 vuotta, vaikka aika ajoin olemme käyneetkin - ainakin jossain määrin - toistemme hermoille.

Ja meillä tilanne on se että olemme avioliitossa, olemme siis ydinperhe. Tätä mietin että miten kummassa muut (ei pelkästään poikani kummi) ihmettelevät jos mieheni katsoo poikaa tai kun synnärillä mieheni oli poikani kanssa kahdestaan kun minua tutkittiin tai kun lepäsin. Eikö isäkin ole aina vanhempi siinä missä äiti.

mun mielestä on ihanaa kun mies ja poika häipyy jonnekkin hetkeks niin että voin itse vaikka vaan olla.
ja luotan siihen että anoppi,tai mun isäpuoli osa poikaa hoitaa.
pidän miestäni tasavertaisena lapsen vanhempana ja kasvattajana.
jos joku hoitaa lstamme huonosti,siihen puututaan (ei oo kertaakaan kukan huonosti kyllä hoitanut) mutta eihän elämässä voi tehdä mitään jos aina pelkää että jotain sattuu aj yrittää olla ennlataehkäisevässä asemassa :o
ja mten päälle 2vuotiasta voi hoitaa väärin?vauvaa voi hoitaa väärin laittamalla vaipan väärinpäin tms. mutta eihän 2vuotiaassa ole sinänsä sitä "hoitamista" kun rupeaa olemaan jo itsenäisen ikäinen.

Ei ole sopimusta heillä. On siis alistunut äidin tahtoon koska tämä nuori mies tyhmänä uskoo äitiä joka sanoo että jos lähtee tappelemaan tapaamisoikeuksista niin ei tule näkemään lasta ollenkaan.

mä en ainakaan kuulu niihin,kaipaan omaa aikaa ja sillon mies on ihan keskenään lastenkanssa. yleensä ne lähtee ulos tai mummuloimaan. ihan alusta asti on mies touhunnu vauvankanssa,mulla nyt oli aikasempaa kokemusta. ainoo et toki mua jännitti miten se osaa käsitellä niin pientä..sairaalassa kun se vaihto vaipan ja pesi vauvan niin katsoin parhaaksi poistua huoneesta,etten vaan rupee siinä nouvoon ja panikoimaan =)

joillain äideillä on mieletön pätemisen tarve, ne sulkee kaikki muut pois lapsen elämästä paitsi itsensä. eihän se isä opi koskaan hoitamaan sitä lasta jos se ei saa sitä hoitaa.
mitä se haittaa jos on "väärät" vaatteet päällä tai jos ei minutilleen mennä oikeeseen aikaan nukkumaan

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmetys:
Ei ole sopimusta heillä. On siis alistunut äidin tahtoon koska tämä nuori mies tyhmänä uskoo äitiä joka sanoo että jos lähtee tappelemaan tapaamisoikeuksista niin ei tule näkemään lasta ollenkaan.

Jos näet tätä isää, kehoitapa ottamaan yhteyttä elatusvelvollisten liittoon. Sieltä saa neuvoja tapaamisasioihinkin.

ei saa näköjään lainattua viestiä. meillä typy oli 4kk kun alkoi isällään käydä imetyksien välissä (erottiin kun hän oli 3kk ja isompi 2v), kun tissittely loppui 8kk iässä niin tyttökin alkoi yöpymään isällään kuten isoveljensä. mä olen luottanut siihen et ex osaa hoitaa. välillä on ollut useiden kuukausien taukoja tapaamisissa, ihan isästä johtuen. en ymmärrä et äiti omii lapsen, mutten myöskään sitä et isä jättää tapaamatta :|

Alkuperäinen kirjoittaja katri:
joillain äideillä on mieletön pätemisen tarve, ne sulkee kaikki muut pois lapsen elämästä paitsi itsensä. eihän se isä opi koskaan hoitamaan sitä lasta jos se ei saa sitä hoitaa.
mitä se haittaa jos on "väärät" vaatteet päällä tai jos ei minutilleen mennä oikeeseen aikaan nukkumaan

Peesi. Eikö tärkeintä ole se että lapsella on huolehtivat ja rakastavat vanhemmat, ei se että äiti on "ykkönen". Toi on kamalaa kai sillä lapsellakin on oikeus ISÄÄN! Ja isällä lapseen, se on kuitenkin sen oma lapsi!

Yhteistyössä