mä en usko et se pelkkä maidon nousu ja raskaus tekee niistä tisseistä lerpat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippyli

Vieras
kyllä se imetys varmasti eniten asiaan vaikuttaa, mutta sitä ei kerrota siksi koska halutaan kaikkien imettävän ja mieluiten kauan... enkä mä usko et siitä kiinteiden alottamisesta jo ennen 6kk ois mitään haittaa, syy suosituksiin sama halutaan porukan imettävän vaan...

Eikä siinä mitään imetys on tooosi tärkeetä ei pelkästään terveys, vastustuskyky juttujen takia vaan muutenkin, ärsyttää vaan kun jaetaan virheellistä tietoa. vai ei imetys rupsauta tissejä hohhoijaa ja etteikö ole mitään väliä imettääkö kuukauden vai 2vuotta. Toki jollain voi pelkästä maidonnoususta tissit lörpsähtää, mut paljon todennäkösempää se on kun imettää pitkään..

No, mun tapauksessa oot väärässä ainakin. Mun tissit ei oo menny miksikään vaikka oon imettäny yhteensä 3 vuotta. :D Tai oikeastaan ne on paremmat kuin ennen. Jotain hyöytä a-kupeista. :saint:

Mä imetin vuoden ja maitoo tuli tosi hyvin, mutta mun tissit ei ole yhtään lerpat vaan palautuivat omaan alkuperäiseen kuosiinsa...ainut muutos on, että koko hiukan kasvoi.

No juu näinhän se on. Se on ikä mikä ne tissit saa lerpsahtamaan ja tietty oma kudosrakenne ja se miten hyvässä kondiksessa on lihakset sun muut ennen sitä imetystä. Itse olin tosi timmissä kunnossa liikunnan ansiosta kun sain esikon ja kakkosen alta kolmen kymmenen ja tissit pysy ihan hyvässä kunnossa eikä lerpsahtanu. Mutta pari seuraavaa tossa lähempänä neljääkymppiä niin sitte lössähti :(

Minä olen hyvin pitkän linjan imettäjä ja koska maidontulo hiipui hiljakseen vuosien aikana ei rinnoille käynyt juuri mitään. Tuho olisi ollut valtaisa, jos olisi pian maidonnousun jälkeen imetyksen lopettanut.

Välittömästi synnytyksen jälkeen ennen maidonnousua rinnat olivat surulliset, lurpsuttavat pussit. Silloin ajattelin, että voi v***u, tässä ne nyt sitten oli. Vaan väärässäpä olin, kun rinnat saivat hyvää aikaa palautua. :)

Siis en mä meinannu etteikö vois palautuu vaikka imettää 3 vuotta, eniten tietenkin vaikuttaa geenit ja kudos jutskat jne. Näähän riippuu niin ihmisestä. Jos kuitenkin puhutaan vaikkapa maijasta niin maijan rinnat menee todennäköisemmin piloille jos hän imettää kuin olisi imettämättä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis en mä meinannu etteikö vois palautuu vaikka imettää 3 vuotta, eniten tietenkin vaikuttaa geenit ja kudos jutskat jne. Näähän riippuu niin ihmisestä. Jos kuitenkin puhutaan vaikkapa maijasta niin maijan rinnat menee todennäköisemmin piloille jos hän imettää kuin olisi imettämättä
Maijan rinnat meni pilalle jo siitä, että hän oli raskaana. Ja raskautta ja imetystä ei ole mahdollista erottaa toisistaan silloin kun imetys seuraa luonnollisena jatkumona raskautta.

Minulla kanssa kolme rintaruokittua lasta ja imettänyt olen jokaista yli 6kk. Nuorinta jopa yli vuoden.Ruokailujen loputtua tissit tuntuivat "tyhjiltä" jonkin aikaa mut ovat aika hyvin palautuneet.Jonkin verran niihin on tullut raskaus arpia mut ihan ok on muuten...
Saa nähdä miten ensi kerran jälkeen...Ja kait ne vanhemmiten alkaa roikkumaan muutenkin.
Mulla on muuten c-koko mutta raskaus ja imetys aikana koko kasvoi niin et imetys liivit oli E.Mut joo aina sitten palautuneet normaali kokoonsa...

M' en ylipäänsä ymmärrä tätä keskustelua että tissit menee pilalle! Kroppa muuttuu, imetitpä tai et, se on tosiasia - ei voi aina olla 18-vuotiaan rinnat! Joten mitä väliä? Miksei naiset voi hyväksyä sitä että vartalo muuttuu lapsien myötä ja vuosien myötä? Ettekö ole nähneet mummojanne alasti, ettekö tiedä että on ihan normaalia että myös ne tissit ja kaikki muutkin rupsahtaa?!? Se on luonnollista ja pitäisi vaan hyväksyä! En tajua tätä nykyajan hömpötystä että heti pitäisi olla itseensä leikkelemässä jos kroppa pikkasen muuttuu :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Maijan rinnat meni pilalle jo siitä, että hän oli raskaana. Ja raskautta ja imetystä ei ole mahdollista erottaa toisistaan silloin kun imetys seuraa luonnollisena jatkumona raskautta.

eivät välttämättä menneet ja jos menivätkin niin imetys pahentaa tilannetta. Raskauden ja imetyksen voi myös erottaa toisistaan (tällöin ei voi kyllä puhua luonnollisesta jatkumosta) mutta on olemassa droppia joka estää maidon nousemisen...

huonot rinnat mulla oli jo ennen raskautta ja imetystä niin mitä sen väliä vaikka imetinkin yli vuoden kun ne oli jo lunnostaan "pilalla"... Nyt ne on sentään vähän suuremmat ja edes vähän jotain täytettä... ennen ne oli pienet roikkuvat pussit....

joo kyl ne tissit menee jo siitä raskaudesta pilalle.. se loppu on vaan jatkumoa sille, että enempi menee pilalle.. Mun kauniit vaaleanpunaiset ruusunnuput on kahden raskauden jälkeen ruskeat koirankakat.. ei se lerpsahtaminen mitään mutta arvet ja värinmuutos.

Mut siis miksihän sitä väännetään, että se imetys ei niihin vaikuta. Koska pakostikkin vaikuttaa. Ja raskaus itsessään todellakaan välttämättä vaikuta, koska kaikilla ei juuri muutu rinnat raskauden aikan, muuta kun ehkä väriltään...

Alkuperäinen kirjoittaja äippyli:
kyllä se imetys varmasti eniten asiaan vaikuttaa, mutta sitä ei kerrota siksi koska halutaan kaikkien imettävän ja mieluiten kauan... enkä mä usko et siitä kiinteiden alottamisesta jo ennen 6kk ois mitään haittaa, syy suosituksiin sama halutaan porukan imettävän vaan...

Eikä siinä mitään imetys on tooosi tärkeetä ei pelkästään terveys, vastustuskyky juttujen takia vaan muutenkin, ärsyttää vaan kun jaetaan virheellistä tietoa. vai ei imetys rupsauta tissejä hohhoijaa ja etteikö ole mitään väliä imettääkö kuukauden vai 2vuotta. Toki jollain voi pelkästä maidonnoususta tissit lörpsähtää, mut paljon todennäkösempää se on kun imettää pitkään..

Se onkin Tissit lurppaan ry:n perimmäinen tavoite, siis että kaikilla lurpsahtaa.

En allekirjoittas. Imetin toisella rinnalla enemmän ( tyhmä kun olen ) ja siksi imetin kun oli asentona helpompi. Se rinta millä olen imettänyt enemmän, on isompi ja täyteläisempi. Toinen rinta vaan lerpahti ja on 1/3 pienempi. Ja rintani eivät roiku, joten ei voi johtua siittä että toinen roikkus enempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No mieti ihan aivoilla nyt, että miten tissin imeminen sitä lerpauttais? Mieti mieti nyt.

no mä mietin, ja uskon ihan vakaasti, että jos mulla olis lääkkein estetty maidonnousu, ei rinnat olis niin paljon lörpsähtäny, kuin mitä ne nyt on. mutta eipä se haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
No mieti ihan aivoilla nyt, että miten tissin imeminen sitä lerpauttais? Mieti mieti nyt.

no mä mietin, ja uskon ihan vakaasti, että jos mulla olis lääkkein estetty maidonnousu, ei rinnat olis niin paljon lörpsähtäny, kuin mitä ne nyt on. mutta eipä se haittaa.

Miksi hankkii lapsia, jos sitten kuitenkin on niin tärkeet ne omat tissit, ettei viitsi syöttää niillä lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Miksi hankkii lapsia, jos sitten kuitenkin on niin tärkeet ne omat tissit, ettei viitsi syöttää niillä lapsia?

toi sun kommentti oli varmaan jollekin muulle tarkotettu? turhaan siis lainaat mun tekstiä. :)

Yhteistyössä