Mä en uskalla sinne tays siin mennä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamizuukkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamizuukkeli

Aktiivinen jäsen
13.02.2006
1 709
0
36
eli tämä eilinen kirjotus http://kaksplus.fi/keskustelu/t1522096#m17400266 eikä olo ole parantunut mutta toi tays siin meneminen on niin ylivoimasta kun olen saanut todella tylyä kohtelua tuolla synnytysvastaantotolla, jopa sillon kun menin sinne housut veressä kun olin saanut keskenmenon niin hoitajat jotenkin olivat niin tylyjä että en uskalla sinne. Poikaa kun odotin niin olin ihan varma että multa meni vähän vettä rv 27 mutta vaihdoin kalsarit ja kaikki ja sitten se testi tikku ei näyttäny mitään niin naureskelivat vaan että pissaa tais olla ja voin sanoa ettei ollut pissaa ja aika kummaa valkovuotoo jos holahtaa housuista läpi heti... ja kaikki mun käynnit paitsi synnyttään meneminen on ollut ihan kauheita, en mä halua sinne mollattavaks, mutta mitä mä teen kun en tiedä yhtään mitä mun kehoni meinaa, vuodan jotain, josta en ota selvää onko se lapsivettä vai valkovuotoo, kun se sillei tihkuu ettei siis holahtele kyllä...supistanut on vain pari kertaa tänään, eilen illalla tuli yks aika paha ja yöllä ei mitään. OIs ihan kauheeta taas tuntea itsensä ihan tyhmäks ääliöks siellä jos ne ei löydä mitään syytä tulla päivystykseen. Mä oon niin väsynyt tähän tilanteeseen ettei voi ku itkee....mä en tiedä mitä pitäs tehdä...

Voitko mennä minnekään muualle?Ymmärrän täysin sun olosi,kamalaa jos hoitajat ovat saanees sulle noin pahan mielen.
Tosi kurjaa.Ota neuvolassa puheeks ainakin josko terkka olis fiksu ja soittais sinne,antais palautetta.

Mä ajattelen...mutta kuinka mä sinne menen taas sönköttään kun en mä edes tiedä mitä mä sinne... Mä en niin ku tiedä tällä hetkellä mistään mitään, mitä pitäs tehdä ja onko tää nyt ihan normaalia..ei kai ole...mutta jotenkin ihan väsynyt edes miettiin..Ja kun ei niitä supistuksia säännöllisesti tule, nauraako ne mut pihalle ennenku kerkeen edes kauheemmin selittään?

Kannattaa varmaan vaan soittaa ja kysyä kannattaako tulla :) Mullakin oli ennenaikasia suppareita ja soitin et tuunko sinne vai odotanko et loppuis, ja se käski tulla kun ne oli säännöllisiä.

No,sinänsä käynti voi olla turha jos synnytys ei ole käynnissä.Eli säännölliset supistukset.Ja jos vettä hulahtaa välillä,reikä voi olla ylempänä ja välillä kalvot menee taas päällekkäin eikä reiästä tule vuotoa.
Korkea vedenmeno harvemmin aiheuttaa mitään,ei tulehdusvaaraa eikä muuta.Vettä muodostuu koko ajan eli vauva tuskin kuivuu.

Ei ne sais nauraa sua pihalle,mutta mitähän oikeesti haluat heidän tekevän?

Tuttu fiilis. Mut yritä ottaa rohkee asenne ja mene tarkistuttamaan tilanne. Pysy tiukkana mutta asiallisena. Jos tosiaan tuollaiset on fiilikset, niin ei sun tarvitse jäädä niitä kotiin pohtimaan.
Tsemppiä!

Niin siis mulla rv 31+5 ja synnytyskanava kokonaan hävinnyt... Juu mäkin luin että neljä yli minuutin mittasta supistusta tunnissa ennen rv 34 ja sitten pitää mennä, mutta monelta olen lukenut kuullut että ovat osastolla jo siitä että kanavat hävinnyt.

Kyllä mä tiedän koska on liian paha olo olla kotona ja että kun se tulee mutta ei näillä viikoilla vielä tarvis ja se raja millon kannattaa mennä on aika häilyvä ja tapauskohtanen...

k a t a: kai mua huolettaa ja haluisin kuulla vaan sen ettei se kohdunsuu ole alkanut aukeemaan(tai jos on niin saada tarvittavat pistokset, vauvalle sen kortisoonipiikin ja semmosta...), näillä viikoilla toivottavasti ei todellakaan ole synnytys käynnissä siis... Ja vuodelevossa oleminen on ehkä käynyt vähän raskaaks ja tunteet on pinnassa.

Mulla sanottiin vielä kontrollikäynnilläkin että kyllä supistukset kannattaa ottaa vakavasti (eli miksei siis muutkin synnytystä ennakoivat oireet) ja että kannattaa herkästi lähteä. Mutta siis soita vaan niin ei tarvi "turhaan" sit ainakaan siellä käydä :)

Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Niin siis mulla rv 31+5 ja synnytyskanava kokonaan hävinnyt... Juu mäkin luin että neljä yli minuutin mittasta supistusta tunnissa ennen rv 34 ja sitten pitää mennä, mutta monelta olen lukenut kuullut että ovat osastolla jo siitä että kanavat hävinnyt.

Kyllä mä tiedän koska on liian paha olo olla kotona ja että kun se tulee mutta ei näillä viikoilla vielä tarvis ja se raja millon kannattaa mennä on aika häilyvä ja tapauskohtanen...

No minä lähtisin sinne jos olisin sinä.
Siinä on lapsen henki kuitenkin kyseessä.Ottaisin pää pystyssä vastaan hoitsujen naurut ja sanoisin että voin peiliin ainakin itseäni katsoa ja sanoa tehneeni kaikkeni lapseni vuoksi.
OIkeesti,jos tilanne tuo-älä mieti jos joku nauraa.Mene ihmeessä.

Parikin viikkoa vielä lisäaikaa on lapselle tärkeetä.Mieluusti 5-6.
Mene ihmeessä.
Mene.

Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
No mä soitan sinne nyt...olen kyllä aina soittanut enne menoani.

Hyvä.Ja anna nauraa jos niin tekevät.Pure hammasta ja ajattele pientä ihanaa vauvaa.
Itse olet paras asiantuntija,jos tunnet että jokin ei kunnossa niin sinä sen tiedät parhaiten.
Tsemppiä!
ja peukkuja pidetään!! :wave:

Mä olen samaa mieltä: mene ihmeessä käymään ja koitat vaan kestää, jos saat tympeän kohtelun, vaikkei se kyllä heiltä ole oikeutettua. Sun on nyt vaan ajateltava vauvan parasta ja päästävä tarkistamaan tilanne. JOs kaikki on hyvin, niin saat mennä rauhassa kotiin. Sehän on hyvä asia. Tai sit saat oikeaa hoitoa, jos siihen on tarvetta.

Siitä ei ainakaan kukaan saa mitään palkintoa, jos jättää menemättä ja esittää jotenkin urhoollista. Itse en ainakaan yhtään tykkää niistä puheista, kun kehutaan, kuinka viimeseen (täysaikaisen raskauden kanssa tosin) asti sinniteltiin kotona ja melkein sit sairaalan hissiin syntyi. Jos itse olisin esikoisen kanssa sinnitellyt kotona minuuttiakaan kauemmin, vauva olisi ehtinyt kuolla, kun asiat eivät olleetkaan kunnossa (sulla ei tarvi olla näin). Toisen lapsen kanssa käytiin sit varmuudeks jo syntymää edetävänä iltana (oli supistellu koko päivän) synnärillä käyrillä. Lähettiin takas kotiin ja palattiin aamulla. Aivan sama mitä ajattelivat.

Keskenmenojen yhteydessä olen saanut pääasiallisesti hyvin huonoa kohtelua, eivät esim. ole puhelimessa suostuneet ottamaan mua sairaalaan sisälle. Muutaman kerran oon vaan marssinu sisään, eivät oo sit takaskaan laittaneet... Ymmärrän siis tuntemuksesi. Kyseessä ei ole TAYS. Sitä vaan olen monesti miettinyt, että mikä tätä Suomen terveydenhuoltoa vaivaa, kun ihmistä ei auteta silloin kun on hätä. Surullista.

monesti nöyrtynelle että kyllä se on juu kumma juttu se huonosti kohteleminen...että miks, teki mieli viimeks kysyä että kannatasko alaa vaihtaa...onko se sitten niin vaikeeta, miks ne on halunnut sille alalle edes.. synnytysosastolla sitten eri asia ja osastolla sain kans hyvää kohtelua mutta toi päivystys on ihan kauhee..

nimet ylös ja kirjallista palautetta. jos ei sitä niin hoitoon ja kohteluun liittyvä muistutus. se on ainut keino millä homma muuttuu. joskus esimiehet ovat tyytyväisiä kun saavat vihdoin sen kirjallisen palautteen ja voivat antaa kenkää ongelmatyypeille..

Yhteistyössä