Mulla oli erittäin hankala parisuhde tilanne raskausaikana, jatkuvaa huolta, murhetta, itkua ja tappelua. Tilanne tuntui toivottamalta ja en muuta tehnyt kuin itkenyt ja nukkunut. Lapseen mulla ei ollut lähes koskaan tunnesidettä, joka aiheutti suurta syyllisyyttä. Kuitenkin lapsi on synnyttyään ollut paras asia mun elämässäni, enkä rakkauttani ole koskaan epäillyt.
Sä reagoit tilanteeseen, jonka koet epäreiluksi. Ja niinhän se on. Raskausajan pitäisi olla onnelista aikaa, mutta välillä se kuluu pelkässä paniikissa. Sulla on oikeus sun tunteisiin ja se on hyvä käsitellä niitä läpi ennen lapsen syntymää. Pystytkö puhumaan jollekin tunteitasi? Oma äiti on usein aika ymmärtäväinen ja tajuaa, ettei äitiys ole pelkkää ruusuilla tanssimista.
Kaikki ei aina mene niin kuin strömsössä, ja se on epäreilua. Se, että sä puhut ensimmäistä kertaa asiasta kertoo, että sulla on halua saada tilanteeseen muutos ja se muutos on varmaan lapsen syntymä. On niin eri asia olla raskaana, kuin nähdä viimein se lapsi. Mulle asia tuli todeksi vasta silloin.
Voimia!