mä en tiedä mitä mä nyt tekisin. Koska se vauvanyritys oikein aloitetaan!!!? Huoh...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikäerosta myös
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikäerosta myös

Vieras
mulla on kaksi poikaa...toinen on vasta puolen vuoden...(meillä on tärppinyt aina heti yk1) tekisi mieli kokeilla josko tärppäisi heti ensikierrosta niin saataisiin viä heinä- vauva, ja kesävauvan etuja ei varmaan tarvii luetella...mutta se pointti ei oo siinä vaan se että meidän pojat on ollu tosi keltaisia, molemmat valosa 2vkoa joten mies ehtisi pitää vielä kesäloman+ isyysloman niin jäisi meillekkin aikaa opetella uuden perh. arkea kuin jos lapsi syntyy myöh on mahd vain isyysloma ( kun ei ole kesälomakuukausia enää) ja sithän meille ei jää kuin viikko jos ja kun vauva olisi taas keltainen....isoin mutta tässä on tuo kuopuksen pienuus..ikäeroa tulisi vain 1v3kk.( ekalla ja tokalla on eroa 2v) onkohan se liian pieni? ja tuntuuhan hullulta jos olisi tässä raskaana kun tämäkin käärö on viellä niin pikkuinen...

jos joku jaksoi lukea niinkertokaa nyt ehdotuksianne ja mielipiteitänne:)

Meillä lapsilla ikäeroa vuosi ja viisi kuukautta. Enkä katunut hetkeäkään. Sopiva ikäero oli ainakin meidän perheelle. Alussa voi olla rankkaa, mutta kyllä se siitä menee...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
jos lykkäisit vajaalla vuodella ja suosiolla seuraavaan kesään?

Hyvä vaihtoehto...mutta en jaksa odottaa niin kauaa....ja siksikin toi n. 1,6v olisi parempi vaihtoehto koska kaikki olisi niin pieniä että pian menisi tod. näköisesti samat leikit eikä kolmonen jäisi "ulos"

Lapsia saadaan, ei tehdä, eikä saisi näin suunnitella mutta minkäs teet...:(
Säälisin niin vain kuopusta kun itsekin olisi niin pieni jos 1v3kk ikäeroa...itselläni sisarus vajaalla vuodella enkä ikinä ole pitänyt sitä huonona mutta kumminkin.
Miten sitä jaksaisi alkuraskauden väsymyksen kun toi vauva on tossa?
Siltikin toi tuntuu niin kivalta vaihtoehdolta toi heinävauva...sais ristiäiset jms. ressata rauhas...ja olla vauvan kans sairaalassa rauhassa kun tietää että mies olisi vielä kotona hyvän aikaa...paljon stressittömämpi alku...mut toista voi sitten sanoa siitä arjesta..

Meillä on 3lasta kolmen vuoden sisään,tai siis kohta on. Jokaisen lapsen ikäeroksi tulee 1v6kk,ja tämän kolmannen lapsen la on viikkoa ennenkuin esikoinen täyttää 3vuotta. Aínakin näiden kahden ensimmäisen kanssa on mennyt hyvin,leikkivät jo keskenään jne. Eihän se koskaa alussa mitään helppoa ole,mutta pitemmän päälle siis sisaruksista on paljon seuraa toisilleen:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Säälisin niin vain kuopusta kun itsekin olisi niin pieni jos 1v3kk ikäeroa...itselläni sisarus vajaalla vuodella enkä ikinä ole pitänyt sitä huonona mutta kumminkin.
Siltikin toi tuntuu niin kivalta vaihtoehdolta toi heinävauva...sais ristiäiset jms. ressata rauhas...ja olla vauvan kans sairaalassa rauhassa kun tietää että mies olisi vielä kotona hyvän aikaa...paljon stressittömämpi alku...mut toista voi sitten sanoa siitä arjesta..

No voithan nukkua vauvan kanssa päiväunia jne.

Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
Meillä on 3lasta kolmen vuoden sisään,tai siis kohta on. Jokaisen lapsen ikäeroksi tulee 1v6kk,ja tämän kolmannen lapsen la on viikkoa ennenkuin esikoinen täyttää 3vuotta. Aínakin näiden kahden ensimmäisen kanssa on mennyt hyvin,leikkivät jo keskenään jne. Eihän se koskaa alussa mitään helppoa ole,mutta pitemmän päälle siis sisaruksista on paljon seuraa toisilleen:)

Aivan:) eihän se ole helppoa koskaan se alku, nii-in:)!!! Voi, uskaltaisikohan sitä:)......Toisaalta murehdittaa työhön paluu jne..kun nin kauan ollu pois ja miten sitä osaa yhdistää työn ja lapset...mä taidan murehtia ihan liikaa!!!:( Menee itseeni hermot!!!

En voi kun mutta on se taaperokin siinä...se 3,3v:) Ei välttämättä nuku sit enää pv.unia tai jos nukkuu niin on kyllä oma hommansa saaha 3 lasta nukkumaan samaan aikaan. Harvoin varmaan käytännössä onnistuu...

En voi kun mutta on se taaperokin siinä...se 3,3v:) Ei välttämättä nuku sit enää pv.unia tai jos nukkuu niin on kyllä oma hommansa saaha 3 lasta nukkumaan samaan aikaan. Harvoin varmaan käytännössä onnistuu...

Ah joo,ymmärsin siis väärin,että sinulla olisi tämän vauvan kanssa vain tämä reilu 1-vuotias. Meillä ei tämä vajaa 3-vuotias enään nuku päiväunia,mutta reilu 1-vuotias siis nukkuu,ja ainakun tämä nuorempi nukkuu päiväuniaan,niin katselemme sohvalla loikoillen esikoisen kanssa lastenohjelmia. Siinä saa hetken itse levähtää,vaikka ei nukkua saakkaan,mutta kummasti piristää.

no siis minä en moiseen kyllä ryhtyisi, minulla 2 lasta ikäerolla 1.5v ja se riitti, vieläkin on rankkaa kun ne ovat 2v ja kohta 4v, alkuun vauva huusi ensimmäiset puoli vuotta ja nyt myöhemmin ne vaan tappelevat koko ajan. Mutta jos olet varma että jaksat sitten huomioida kaikki tasapuolisesti, niin siitä vaan. Itse en uskaltaisi enkä riskeeraisi jaksamistani.

no siis minä en moiseen kyllä ryhtyisi, minulla 2 lasta ikäerolla 1.5v ja se riitti, vieläkin on rankkaa kun ne ovat 2v ja kohta 4v, alkuun vauva huusi ensimmäiset puoli vuotta ja nyt myöhemmin ne vaan tappelevat koko ajan. Mutta jos olet varma että jaksat sitten huomioida kaikki tasapuolisesti, niin siitä vaan. Itse en uskaltaisi enkä riskeeraisi jaksamistani.

Justiinsa...kyllähän se jaksaminenkin on tärkeä asia..onhan se eri kun niit on kolme eikä 2...muuttuuko se arki aivan hirveesti kun muuttuu kahesta kolmeksi?

Justiinsa...kyllähän se jaksaminenkin on tärkeä asia..onhan se eri kun niit on kolme eikä 2...muuttuuko se arki aivan hirveesti kun muuttuu kahesta kolmeksi?

No tottahan toki se varmastikkin muuttuu,kun on yksi lapsi hoidettavana lisää. Mutta sun täytyy nyt vain miettiä sitä omaa jaksamistasi,ja kuunnella itseäsi. Meillä nämä kaksi ensimmäistä ovat olleet niin helppoja lapsia,että heidän kanssaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Saa nyt sitten nähdä millainen tämä kolmas on. Meillä onneksi on niin,että kun vauva n. kk päästä syntyy,niin mies on siirtänyt kesälomaansa 2viikkoa talvelle,jolloin saa sen 1,5 kertaisena,päälle isyysloma ja talviloma,ja ylitöiden takia vielä "ylimääräinen" palkallinen lomaviikko,että päästään hyvin alkuun.

No tottahan toki se varmastikkin muuttuu,kun on yksi lapsi hoidettavana lisää. Mutta sun täytyy nyt vain miettiä sitä omaa jaksamistasi,ja kuunnella itseäsi. Meillä nämä kaksi ensimmäistä ovat olleet niin helppoja lapsia,että heidän kanssaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Saa nyt sitten nähdä millainen tämä kolmas on. Meillä onneksi on niin,että kun vauva n. kk päästä syntyy,niin mies on siirtänyt kesälomaansa 2viikkoa talvelle,jolloin saa sen 1,5 kertaisena,päälle isyysloma ja talviloma,ja ylitöiden takia vielä "ylimääräinen" palkallinen lomaviikko,että päästään hyvin alkuun.

Täytyy miettiä kyllä:) En kyllä ole niinkään huolissani jaksamisesta..kyllä sitä aina selviytyy tilanteen mukaan...:) Mutta täytyy vielä hieman miettiä:)

Yhteistyössä