mä en tajua teitä yh:ille hatunnostajia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SocialButterfly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SocialButterfly

Vieras
tai siis joo jos lapsia on 4-5 mutta kun ihmettelette miten se 1-2lapsen yh rukka pärjää.. että nosta hattua kyllä :headwall: mä en ymmärrä mitä kamlan väsyttävää ja vaikeeta tässä yh elämässä on..ei mulla ainakaa ole.en ole kertaakaan valittanut että voi voi kun raskasta..yhtä sama se on onko tossa sohvalla mies retkottamassa vai ei..minä olen ainakin onnellinen näin enkä kaipaa mitään hatunnostoja :D kiitos

No emmä pahakseni pistä hatun nostoja... :xmas:

Mutta ei tää arki kyllä mitenkään hirmusen raskasta oo. Vaikka nautin tietysti kyllä satunnaisesta vapaudestakin. :saint:

Ennemmin mä yh:lle nostan hattua, oli sitten yhden, kahden tai useamman yh kuin stripparille jota tällä palstalla ihannoidaan.

Muista ap ettei kaikkien elämä suju niinkuin sun.

en mäkään mitään hatunnostoja kaipaa...kun noi EI kuitenkaan tajua mitä se on olla yksinhuoltaja KOKO ajan....ei vapaita viikonloppuja jne.jne...yksin vastuussa lapsesta KOKO ajan 24 h/7vrk/365 v.....KIITOS...juu helepotti :heart: :saint: :flower:

No kun se yh:n elämä on aika huomattavasti rankempaa ja työläämpää kuin parisuhteessa elävän. Tai siis joskus kun yksin olen ollut, niin kyllä siinä helposti tulee miestä ikävä ja miettii jos kaikki päivät olis samanlaisia.

Toki tosipaikan tullen (siis jos olisi yh), niin asioita karsisi ja työt järjestäisi eri tavalla. Pakkokin olis. Mutta jos tätä elämäntilannetta nyt pyörittäis yksin, niin huh.

Aika kurjaa mun mielestä että sä koet negatiivisena sen, että sua ja kaltaisiasi arvostetaan jaksamisesta ja pärjäämisestä :|

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ennemmin mä yh:lle nostan hattua, oli sitten yhden, kahden tai useamman yh kuin stripparille jota tällä palstalla ihannoidaan.

Mitä pahaa savannassa, joka tekee rehellistä työtä? eikä savannaa ihannoida vaan kiusataan. Onko kysessä kateus?

No sullahan on 1 lapsi, ei kahta eikä kolmea. Huomattavin ero lapsien ollessa pieniä on silloin kun on kaksi lasta yhden sijaan, ei se onko niitä sitten kolme tai neljä lisää.

Ja joo.o onko sulla mitään muita tukiverkkoja olemassa, että saat lapset tarvittaessa hoitoon jos haluat, onko lapsesi päiväkodissa? Kaikilla ei ole ketään, eikä mitään... On ihan yksin lasten kanssa vaan :) Ei kai siinä se arki väsytä, mutta se yksinäisyys ja aikuisen seuran kaipuu, kun ei pääse koskaan pois, ei ole ketään oikein.

En puhu itsestäni, mutta kyllä mä nostan joillekin hattua, en välttämättä yhden lapsen yksinhuoltajalle jonka lapsi käy hoidossa ja jos äidillä on tukiverkko, ystäviä, töitä ja muuta toimintaa lapsen lisäksi :) Asiathan on paremmin kuin hyvin silloin, on kaiken hyvän lisäksi myös se lapsi tuomassa elämään piristystä.. Mihin sitä ukkoa sitten enää tarvitaankaan.

Mä voin sanoa, että mun elämäni rankinta aikaa oli olla yh 2 vuotta. Toki lapset on yksilöitä, äidit on yksilöitä, elämäntilanteet, rahatilanteet, henkiset voimavarat ja tukiverkot ym. on yksilöllisiä kaikilla, mutta mä kyllä nostan hattua niille ketkä yh:na pärjää - musta ei siihen ole.

Mä olen ollut yhden lapsen yh ja nyt kolmen lapsen äiti + todella aktiivinen isä joka ei todellakaan makaa sohvalla ennenkuin lapsen nukkuvat... ja koin yh-elämän välillä raskaana, koska esim. lenkille tai kauppaan voinut lähteä tosta noin vain yksin.. piti jaksaa yksin siivota, pyykätä, käydä töissä, lapsen uhmat, yövalvomiset jne...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Mitä pahaa savannassa, joka tekee rehellistä työtä? eikä savannaa ihannoida vaan kiusataan. Onko kysessä kateus?

Voi herranjestas...aina tää kateuskortti vedetään esille, keksikää jo muutakin koska en usko että kovinkaan moni täällä on kateellinen.
Ja kiusaamista en ole nähnyt. Vain erittäin typerän, tahallaan provosoivan palstalaisen jolla ainoana palstalla tuntuu olevan oikeus haukkua muita ja sinunkaltaisesi hännystelijät silittää päätä että voi voi sua, ei sua saa kiusata.

Ja itse asiaan; minä arvostan yksinhuoltajia joten nostan hattua heille, se ei tarkoita että säälisin heitä, vaan kunnioitan.

Ap:lle kommentti, että riippuu kyllä pitkälle siitä, minkä ikäiset lapset on kyseessä. On täysin eri asia jos ovat jo esim. koululaisia tai jos ovat pienempiä. Kannattaa miettiä itsekin ennen kuin väheksyy yh:ita jos itsellä sattuu olemaan helppo tilanne. Itse en ole yh.

Alkuperäinen kirjoittaja riippuu lasten iästä:
Ap:lle kommentti, että riippuu kyllä pitkälle siitä, minkä ikäiset lapset on kyseessä. On täysin eri asia jos ovat jo esim. koululaisia tai jos ovat pienempiä. Kannattaa miettiä itsekin ennen kuin väheksyy yh:ita jos itsellä sattuu olemaan helppo tilanne. Itse en ole yh.[/quote]

no pitikö tuokin sitten ilmoittaa :laugh:

En mäkään ymmärrä sitä jos joku sanoo että oot sä melko mamma... Kolmen lapsen yh ja opiskelen.
En käsitä sitä, koska se on mun elämää. Ollu melkeen viimiset kolme vuotta.
Mutta kyllä mä mieluusti ottasin rakastavan puolison, joka jakaa huolet, murheet, kotityöt, lompakon, lastenhoidon... Kaiken sen minkä mä teen yksin.
En osaa kattoa mun elämää vieraan silmin, vaan mä elän sitä ite, enkä vois kuvitella eläväni tätä mitenkään muuten.
Mutta kyllä se hyvältä tuntuu ku joku nostaa hattua, sillon sitä viimeistään pysähtyy ajattelemaan, et hei, mä oikeesti oon aika rautanen :D

Mä nostan kyllä hattua niille yh:lle jotka oikeeasti hoitaa lapset yksin 24/7 mutta sitten on näitä kun mun miehen ex joka kuuluuttaa hoitavansa lapsen yksin ja miten on rankkaa ja tosi asiassa poika on päivät koulussa ja joka viikonloppu joko meillä ,mummolassa ,enolla , vaarilla tai toisessa mummolassa perjantaista sunnuntaihin.Nyt joululoman aikana oli ihan kaksi päivää kotona. Et mun mielestä hänellä on kuitenkin ihan kohtuullisesti omaa aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
ja koin yh-elämän välillä raskaana, koska esim. lenkille tai kauppaan voinut lähteä tosta noin vain yksin.. piti jaksaa yksin siivota, pyykätä, käydä töissä, lapsen uhmat, yövalvomiset jne...

Vaikka olen parisuhteessa, teen nuo edellä mainitsemasi asia yksin.En minäkään pääse lenkille yksin, teen kotihommat ja käyn töissä. Hoidan valvomiset ja sairastelut. Miksi? Koska mieheni on noin 200 pvä vuodessa muualla kuin kotona. Ja jos on kotona tekee siltikin töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
en mäkään mitään hatunnostoja kaipaa...kun noi EI kuitenkaan tajua mitä se on olla yksinhuoltaja KOKO ajan....ei vapaita viikonloppuja jne.jne...yksin vastuussa lapsesta KOKO ajan 24 h/7vrk/365 v.....KIITOS...juu helepotti :heart: :saint: :flower:

Tajuatkos sinä, että vaikka mies olisikin, niin se vastuu ei vähene yhtään, jos ei ketään ulkopuolisia hoitajia lapsille ole. Mikä vapaa viikonloppu se on, jos ollaan koko perhe kotona. Miksi pitäisi haluta lähteä YKSIN jonnekin? Kun ei tarvitse sitä miestä lähteä etsimään.

Vaikka mies istuu viereisessä huoneessa, tietyn ikäinen taapero ei päästä äitiä edes vessaan. Tissimaitovauvaa ei voi jättää isälleenkään, vaikka semmoinen kuvioissa olisikin. Mies saattaa tehdä töitä 7 päivää viikossa ja olla oikeasti väsynyt... Mun on ainakin täytynyt pyörittää käytännössä yksin tätä kotirallia nyt kolmen lapsen kanssa kaikki nämä vuodet, vaikka kuinka on hyvä mies olemassa.

Käsittääkseni yh:lla keskimäärin nimenomaan ON vapaita viikonloppuja, jopa koko viikkoja, kun lapset ovat toisen vanhemman luona. Ja jos ei sitä mahdollisuutta ole, niin ainakin meidän kunta antaa hoitajan 1-2 päivää viikossa tai tukiperheen. Kaksinhuoltajat ovat tasan toistensa varassa. Väittäisin, että yhden lapsen yh:lla, jolla on mummot ja muut, pääsee sata kertaa helpommalla, kuin ydinperhe, jolla ei ole ketään muita. Ja vastaavasti toisin päin. Eli ei pelkästään vanhempien määrä ratkaise.

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Mä nostan kyllä hattua niille yh:lle jotka oikeeasti hoitaa lapset yksin 24/7 mutta sitten on näitä kun mun miehen ex joka kuuluuttaa hoitavansa lapsen yksin ja miten on rankkaa ja tosi asiassa poika on päivät koulussa ja joka viikonloppu joko meillä ,mummolassa ,enolla , vaarilla tai toisessa mummolassa perjantaista sunnuntaihin.Nyt joululoman aikana oli ihan kaksi päivää kotona. Et mun mielestä hänellä on kuitenkin ihan kohtuullisesti omaa aikaa.

on yksinhuoltajia, ja on myös aviossa olevia, jotka eivät muista, miten usein lapset ovat jonkun muun riesana... tukiverrkkkoketjuihn mainostetaan, että ei, meillä ei ole kuin mummo ja sisko ja kaverit ja ja ja ... eli jotenkin tulee tunne, että joillekinei riitä mikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Entäs:
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:

Tajuatkos sinä, että vaikka mies olisikin, niin se vastuu ei vähene yhtään, jos ei ketään ulkopuolisia hoitajia lapsille ole. Mikä vapaa viikonloppu se on, jos ollaan koko perhe kotona. Miksi pitäisi haluta lähteä YKSIN jonnekin? Kun ei tarvitse sitä miestä lähteä etsimään.

Vaikka mies istuu viereisessä huoneessa, tietyn ikäinen taapero ei päästä äitiä edes vessaan. Tissimaitovauvaa ei voi jättää isälleenkään, vaikka semmoinen kuvioissa olisikin. Mies saattaa tehdä töitä 7 päivää viikossa ja olla oikeasti väsynyt... Mun on ainakin täytynyt pyörittää käytännössä yksin tätä kotirallia nyt kolmen lapsen kanssa kaikki nämä vuodet, vaikka kuinka on hyvä mies olemassa.

Käsittääkseni yh:lla keskimäärin nimenomaan ON vapaita viikonloppuja, jopa koko viikkoja, kun lapset ovat toisen vanhemman luona. Ja jos ei sitä mahdollisuutta ole, niin ainakin meidän kunta antaa hoitajan 1-2 päivää viikossa tai tukiperheen. Kaksinhuoltajat ovat tasan toistensa varassa. Väittäisin, että yhden lapsen yh:lla, jolla on mummot ja muut, pääsee sata kertaa helpommalla, kuin ydinperhe, jolla ei ole ketään muita. Ja vastaavasti toisin päin. Eli ei pelkästään vanhempien määrä ratkaise.

no eipä oo meillä mummoja ja muita..tukiverkostoa on kylläkin mutta mun lapseni ei hoidossa ole, jos ei lasketa silloin tällöin tunnin mittaisa kyläilyjä kun käyn asioilla! yökylässäkään ei käy kun tositositos harvoin ehkä 2kertaa ollut.koska en halua!

silloin kun yh olin. Lapseni oli pitkäaikaissairas, itse sairasti paljon, opiskelin korkeakoulussa ja minulla ei ollut tukiverkkoja sukulaisista, lisäksi ex yritti tehdä minulle kaikkea mahdollista kiusaa, teki ohareita lapselle jne.

Minusta oli liikuttavaa kun äitienpäivänä (lapseni taisi olla 5v) niin sain 3 miespuoliselta opiskelutoverilta " Maailman parhaalle äidille, ihanaa äitienpäivää" :)
Silloin oli liikutus linssissä kyllä..

Yhteistyössä