Mä en tajua miksei paras kelpaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joh 3:16
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joh 3:16:
kun tarjotaan ikuista elämää taivaassa, se ei kaikille kelpaa. Miksi jotkut torjuvat ilmaisen aarteen ja haluavat valita kadotuksen. Jeesus on kuollut sun syntien takia ja noussut kuolleista-kuolema on voitettu. Saat elää jo tätä elämää rauha ja onni sydämessä, vapaana kaikesta mikä sitoo (ite vapauduin sairaalloisesta läheisriippuvuudesta, joka hallitsi KOKO elämääni). Ja jokainen ihminen on syntinen, syntyessään syntinen. kaikki tarvitsemme jeesusta .

Jeesus on totta, Hänen lähellään ei tarvitse pelätä, saa rukouksin jättää kaikki huolet hänelle, Jeesus ei jätä ei petä ja haluaa ihmiselle aina hyvää. Jumalan armo ja anteeksiantamus on jokaisen päiväni ilo ja vapautus, ilman sitä en jaksaisi, en selviäisi.

Muuta pelastusta ei ole, Jeesus on ainut tie totuus ja elämä.

Hän tulee vielä takaisin maailmaan ja silloin ihmiset jaetaan kahteen leiriin , silloin jokainen menee joko taivaaseen tai helvettiin.

Jeesus odottaa että saa tulla sinunkin elämääsi.

Tämä ei ole provo, eikä huuhaata.

Minulle on ihan turha tulla saarnaamaan, että ihminen on jo syntyessään syntinen. Kuinka sairas voi oikein ihmisen maailmakuva olla?! Puhut sentään viattomista vauvoista. Ja jeesus haluaa ihmisille hyvää? Kuitenkin olet jo seuraavissa lauseissa sitä mieltä, että hän on tulossa tänne lähettämään ihmisiä helvettiin. Sissus sentään, minäkin haluan ihmisille enemmän hyvää!

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Jossain toisessa ketjussa kysyin tuosta orjuudesta, että onko kyseessä sellainen asia, joka on Raamatun aikana ollut yhteiskunnassa sallittu, mutta kehottaako Raamattu silti siihen. Tapauksena voisi verrata esimerkiksi avioeroihin, joista Jeesus sanoo, että ne on sallittu ihmisen kovasydämisyyden tähden Mooseksen laissa, mutta alunperin tarkoitus oli, että liitto on ikuinen.

Sehän se onkin raamatuntulkitsijoiden idea: napsitaan kuin rusinat pullasta ikään. Eli kaikki mikä sopii omiin tarkoituksiin niin julistetaan ohjeeksi ja se mikä ei, niin sanotaan että maailma on muuttunut noista ajoista.

Tällä palstalla olen huomannut, että on ainakin kahdenlaisia ateisteja. Uskoisin jos näkisin -tyyppejä (jollainen olen itsekin joskus ollut), sekä sitten siinä eilisessä kuvassa esiintynyt jos Jeesus tulee, tapetaan se taas. Sitä jälkimmäistä ajatusta en voi ymmärtää. :o Mutta kai sellaista on pakko olla olemassa jos miettii lopun ajan kuvauksia.

Mun pitää sanoa, että olin tosi järkyttynyt ja kauhuissani siitä eilisestä kuvasta. Sairasta sellanen touhu on!

Miksi joku kokee tällaisen ketjun, jossa ap tuo esiin OMAA hyvän olon tunnettaan, uhkaksi ja kokee jotenkin tarpeelliseksi perustaa jokin vastaketju?

Pelottaako teitä, että jos joku muu saa jotakin hyvänolon tunnetta jostakin?

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Jossain toisessa ketjussa kysyin tuosta orjuudesta, että onko kyseessä sellainen asia, joka on Raamatun aikana ollut yhteiskunnassa sallittu, mutta kehottaako Raamattu silti siihen. Tapauksena voisi verrata esimerkiksi avioeroihin, joista Jeesus sanoo, että ne on sallittu ihmisen kovasydämisyyden tähden Mooseksen laissa, mutta alunperin tarkoitus oli, että liitto on ikuinen.

Sehän se onkin raamatuntulkitsijoiden idea: napsitaan kuin rusinat pullasta ikään. Eli kaikki mikä sopii omiin tarkoituksiin niin julistetaan ohjeeksi ja se mikä ei, niin sanotaan että maailma on muuttunut noista ajoista.

Mielestäni kysyin sitä, että onko Raamatusta edes poimittavissa sellaista kohtaa, joka kehottaa orjien pitämiseen, opettaa, että niin tulisi tehdä? Se, että Raamatussa puhutaan jostakin asiasta, ei vielä tarkoita sitä, että sen tekemistä pidettäisiin hyvänä/parhaana mahdollisena ratkaisuna edes siinä raamatunkohdassa tai Raamatussa yleensä?

Alkuperäinen kirjoittaja Niina:
Miksi joku kokee tällaisen ketjun, jossa ap tuo esiin OMAA hyvän olon tunnettaan, uhkaksi ja kokee jotenkin tarpeelliseksi perustaa jokin vastaketju?

Mulla nousee aina karvat pystyyn, kun joku tyrkyttää.
Ja kyllä tuo on ap:n puolelta jo tyrkytyksen puolelle mennyt, vaikkei ehkä ihan pahimmasta päästä olekaan...

Mun puolesta jokainen saa uskoa ihan mihin haluaa, ja elää niin kuin tahtoo. Kunhan antaa muidenkin olla ja elää parhaaksi katsomallaan tavalla.

Ei ap tuo esiin omaa hyvän olon tunnettaan vaa jo otsikossa kertoo miten MUUT eivät muka ota vastaan parasta mitä on ;)

siksi kastamme lapsemme, jotta sanoudumme irti perisynnistä. Pelastumiseen tarvitaan kaste ja usko, näin raamattu opettaa. Jumala osoitti meitä kohtaan suurinta rakkautta mitä voi kuvitella, antoi oman poikansa kuolla hirvittävän kivuliaan kuoleman ristillä, jotta meillä olisi mahdollisuus elää. Meidän ei tarvitse jäädä kuoleman omiksi ,vaan saamme elää. Täällä maan päällä jo täyttä ihanaa elämää puhtaalla omallatunnolla ja iankaikkisesti taivaassa. Meidät on kaikki kutsuttu tähän elämään, sinutkin, joka nyt pilkkaat ja naurat tälle. Jeesus kutsuu nyt juuri suakin, rakastaa sua sellaisenaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Kyse olikin nyt siitä miten kommentoit, se pisti silmään kun oli loukkaavan oloinen kommentti. Minä kyllä tiedän kantasi uskontoon, tai siis lähinnä kristinuskoon.
Osaat varmasti keskustella kohteliaammin. Katsos kun mielipiteensäkin voi esittää niin monella tapaa.

Miten voi kohteliaasti tuoda esille mielipiteensä siitä, että pitää naurettavana sitä, että aikuiset ihmiset uskoo joulupukkiin, pääsiäispupuun tai pilven reunalla istuskelevaan vanhaan ukkoon? :D

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kyse olikin nyt siitä miten kommentoit, se pisti silmään kun oli loukkaavan oloinen kommentti. Minä kyllä tiedän kantasi uskontoon, tai siis lähinnä kristinuskoon.
Osaat varmasti keskustella kohteliaammin. Katsos kun mielipiteensäkin voi esittää niin monella tapaa.

Miten voi kohteliaasti tuoda esille mielipiteensä siitä, että pitää naurettavana sitä, että aikuiset ihmiset uskoo joulupukkiin, pääsiäispupuun tai pilven reunalla istuskelevaan vanhaan ukkoon? :D

Niinpä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja joh 3:16:
kun tarjotaan ikuista elämää taivaassa, se ei kaikille kelpaa. Miksi jotkut torjuvat ilmaisen aarteen ja haluavat valita kadotuksen. Jeesus on kuollut sun syntien takia ja noussut kuolleista-kuolema on voitettu. Saat elää jo tätä elämää rauha ja onni sydämessä, vapaana kaikesta mikä sitoo (ite vapauduin sairaalloisesta läheisriippuvuudesta, joka hallitsi KOKO elämääni). Ja jokainen ihminen on syntinen, syntyessään syntinen. kaikki tarvitsemme jeesusta .

Jeesus on totta, Hänen lähellään ei tarvitse pelätä, saa rukouksin jättää kaikki huolet hänelle, Jeesus ei jätä ei petä ja haluaa ihmiselle aina hyvää. Jumalan armo ja anteeksiantamus on jokaisen päiväni ilo ja vapautus, ilman sitä en jaksaisi, en selviäisi.

Muuta pelastusta ei ole, Jeesus on ainut tie totuus ja elämä.

Hän tulee vielä takaisin maailmaan ja silloin ihmiset jaetaan kahteen leiriin , silloin jokainen menee joko taivaaseen tai helvettiin.

Jeesus odottaa että saa tulla sinunkin elämääsi.

Tämä ei ole provo, eikä huuhaata.

Mutta jos ei usko et jeesusta on? Musta kaikki uskonnot on pelkkä huijausta ja huuhaata.

Mistä oot varma et just kristinusko on se oikea? Se on kuitenki aika pieni uskonto verrattunu moniin muihin uskontohin...

Eikä perisyntiä ole pakko tulkita niin, että kastamaton lapsi joutuisi helvettiin, vaan esimerkiksi niin, että jokainen lapsi kasvaessaan alkaa jossakin vaiheessa tekemään myös vääriä asioita, koska on siihen taipuvainen. Eli perisynti olisi taipumusta syntiin, joka sitten näkyisi myöhemmin tekoina.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siksi kastamme lapsemme, jotta sanoudumme irti perisynnistä. Pelastumiseen tarvitaan kaste ja usko, näin raamattu opettaa. Jumala osoitti meitä kohtaan suurinta rakkautta mitä voi kuvitella, antoi oman poikansa kuolla hirvittävän kivuliaan kuoleman ristillä, jotta meillä olisi mahdollisuus elää. Meidän ei tarvitse jäädä kuoleman omiksi ,vaan saamme elää. Täällä maan päällä jo täyttä ihanaa elämää puhtaalla omallatunnolla ja iankaikkisesti taivaassa. Meidät on kaikki kutsuttu tähän elämään, sinutkin, joka nyt pilkkaat ja naurat tälle. Jeesus kutsuu nyt juuri suakin, rakastaa sua sellaisenaan.

Mä en ainakaan kasta mun lapsia, vaan järjestän nimiäiset ja naimisiin menen maistraatissa. Ja taivaassa ei ole elämää, elämä loppuu kuolemaan. Hitsi kristinusko on lapsellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Mulla nousee aina karvat pystyyn, kun joku tyrkyttää.
Ja kyllä tuo on ap:n puolelta jo tyrkytyksen puolelle mennyt, vaikkei ehkä ihan pahimmasta päästä olekaan...

Mun puolesta jokainen saa uskoa ihan mihin haluaa, ja elää niin kuin tahtoo. Kunhan antaa muidenkin olla ja elää parhaaksi katsomallaan tavalla.

Mä en kyllä oikeasti ymmärrä miten tällaisissa ketjuissa voi tyrkyttää?! Siis kun näitähän ei ole mikään pako avata?

Itse en ole millään lailla uskossa, mutta ei minua tällaiset aloitukset silti pelota tai koe että minulle olisi mitään tyrkytetty.

Ilmeisesti uskovaisilla on oa maailmansa ja heillä siellä hyvä olla, miksi jonkun pitää yrittää se pilata?

Ja Nina TT ja Timppa; Miksi pitäisi edes kohteliaasti mennä oikasemaan jonkun käsitys, uskoipa sitten, joulupukkiin, hammaskeijuun tai Jeesukseen?

Ja Nina TT ja Timppa; Miksi pitäisi edes kohteliaasti mennä oikasemaan jonkun käsitys, uskoipa sitten, joulupukkiin, hammaskeijuun tai Jeesukseen?

Koska se vaikuttaa meidän jokapäiväiseen elämään. Samaa soopaa opetetaan kouluissa, päiväkodeissa, jopa päivittäispolitiikka on uskontoon sekoittunutta.

Mä lopetan tän sit heti ku kukaan ei enää tyrkytä uskontoja ja sitten ku niitä ei enää sekoiteta oikeeseen elämään.

Hei NinaTT, kovinpa on kunnoittavaa suhtautumista... missäs se sun kuuluissa suvaitsevuus on nyt. Vi...ttuunnut heti kun joku aukoo sulle tai on eri mieltä omissa (vrt. istukkajutut) mutta itse olet nauramassa ihan samalla tavalla ketjuissa joita itse pidät huuhaana.

Itse olen uskoni menettänyt ja nykyään olen lähinnä agnostikko, mutta ei mulla ole tarvetta nauraa toisten uskolle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mitä tarkoitat tuolla puhtaalla omallatunnolla?

Niin no, eikö sen voi sitten vaan sivuuttaa ja keskittyä muihin juttuihin? Tai jos välttämättä haluaa asiasta keskustella, niin uskon kyllä että sen voi tehdä kohteliaammin. Minä tykkään kovasti lueskella niitä asiallisia pitkiä uskontoketjuja, niissä on niin paljon erilaisia kantoja ja perusteluja kaikenlaisista asioista ja kaikenlaisista uskonnoista. =)

No miksi jonkun pitää yrittää omaa uskoaan julistaa muille? No tietysti kun raamattu siihen käskee. Ja sitä en ymmärrä miksi ei saisi olla eri mieltä asiasta. Ja vaikka nauraa koko uskontotouhulle! :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hei NinaTT, kovinpa on kunnoittavaa suhtautumista... missäs se sun kuuluissa suvaitsevuus on nyt. Vi...ttuunnut heti kun joku aukoo sulle tai on eri mieltä omissa (vrt. istukkajutut) mutta itse olet nauramassa ihan samalla tavalla ketjuissa joita itse pidät huuhaana.

Itse olen uskoni menettänyt ja nykyään olen lähinnä agnostikko, mutta ei mulla ole tarvetta nauraa toisten uskolle.

Ap kysyi, miksei muka paras kelpaa, ja jatkoi, että miksei hänen henkilökohtainen uskonsa kelpaa.

Mä en keksiny mitään tapaa esittää mun mielipidettä/vastausta tuohon niin kysyin, että miten mä voisin sen tehdä kohteliaasti.

Kerro mulle miten mä esitän tuon mielipiteen kohteliaasti niin mä vastaan tulevaisuudessa sillä tavalla ;)

Mun mielipiteet perustuvat faktoihin, loogiseen päättelyyn ja tähän maailmaan. Mun on hirveän vaikea kunnioittaa mielipiteitä jotka perustuvat valheeseen, aivopesuun ja mielikuvitukseen samanvertaisina kun mun mielestä ne on aika eri asioita.

Minusta nuo uskonasiat ainakin tässä ketjussa kuulostavat hyvin epäjohdonmukaisilta, ristiriitaisilta ja epäuskottavilta.

Toki haluaisin olla uskossa. Elämä olisi niin paljon helpompaa! Se vaan ei tule koskaan olemaan mahdollista, kun olen yksinomaan omalla järjellä ajatteleva (en johdateltavissa oleva) ja ennenminkin tieteellisiin faktoihin (en sinisilmäisesti niihinkään) mielipiteensä perustava ihminen. En vain ole saanut ilmeisesti synnyinlahjana mahdollisuutta uskoon. Nämä aivot kun eivät vain ole "ohjelmoitavissa" sillä tavoin.

Nauttikaa te toki uskostanne, niin minäkin nauttisin.

ei mulla oliskaan pokkaa väittää että tämä on ainoa tie pelastua, ellen sitä sydämessäni tietäisi ja tuntisi. Jumala toimii minussa ja minun kauttani, en voi itseäni juuri kehua. Olen pelkkä tavis, heikko lankeamaan ja välillä paska äiti ja v-mäinen vaimo. Onneksi kelpasin Jumalalle omana itsenäni, sain tulla hänen tykönsä ja tuoda kaikki mikä painaa ja mielessä syyttää. Jeesus otti minut vastaan, antoi KAIKKI anteeksi ja sain aloittaa alusta. Siksi haluan elää joka päivän Jeesuksen seurassa, ja kertoa tästä sullekin. Olen edelleen siis sama akka kuin ennenkin, edelleen syntinen ja edelleen väsyn tiskivuoriin ja ukon haiseviin sukkiin, mutta olen ARMAHDETTU ihminen, saan joka päivä aloittaa alusta, anteeksiannettuna.

Niin no, eikö sen voi sitten vaan sivuuttaa ja keskittyä muihin juttuihin? Tai jos välttämättä haluaa asiasta keskustella, niin uskon kyllä että sen voi tehdä kohteliaammin. Minä tykkään kovasti lueskella niitä asiallisia pitkiä uskontoketjuja, niissä on niin paljon erilaisia kantoja ja perusteluja kaikenlaisista asioista ja kaikenlaisista uskonnoista. =)

Ap kysyi miksi ei uskonto kelpaa, miten siihen sitten pitäisi vastata? =) Vai saako vaa tiettyjä kantoja omaavat vastata? Jos joku mulle nyt kertois miten tuon voi esittää tarpeeksi kohteliaasti niin mä käytän sitten sitä tapaa tulevaisuudessa! :wave: