Mä en pysty nauttii tästä raskaudesta yhtään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saara

Vieras
Aina,kun mahassa on vähänkin hiljasta ja vauva ei siis liiku,hätäännyn ja yritän tehdä kaiken et se liikkuis :ashamed:
Kyllä mä tiiän,et vauva nukkuukin välillä,mut...

Oon nähny monena yönä unta,että vauva on kuollu mun mahaan :(

Tää tapaus on oolu tosi kova liikkumaan koko raskauden ajan ja myllänny oikein kunnolla masussa,mut nyt on ollut pari vähän hiljasempaa päivää,vaikka liikkeitä on kyllä tuntunu,mut ei niin kovina..
Onko se niin,että mitä isommaksi vauva tulee sitä hiljasemmaks liikkeet muuttuu? :ashamed:
Niin ja nyt viikkoja 28+5 ja vauva on jo pääalas päin.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri:
Kun vauva on isompi, sillä ei ole enää niin tilaa liikkua ja liikkeitä tuntuu vähemmän.

Ok,tää tieto vähän helpotti,mut ei poista sitä et pelkään et vauva kuolee kohtuun :( tullu vissiin liikaa luettua kaikkia juttuja netistä..

Itku kurkussa saa aina herätä,kun on nähny taas painajaisia...

Yhellä tutun tutulla oli vauva kuollut mahaan. Hän oli kertonut, että kyllä se sen jälkeen tuntui ihan erilaiselta, tunsi että ei oo kaikki ok. Vauva oli olut sellaine veltto, kylkeä kun oli kääntänyt, niin oli niinkun valahtanut toiselle puolelle mahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hii:
Yhellä tutun tutulla oli vauva kuollut mahaan. Hän oli kertonut, että kyllä se sen jälkeen tuntui ihan erilaiselta, tunsi että ei oo kaikki ok. Vauva oli olut sellaine veltto, kylkeä kun oli kääntänyt, niin oli niinkun valahtanut toiselle puolelle mahaa.

:,(

Jos ihan tosi paljon ahistaa, niin soita neuvolaan, pääset varmasti kuuntelemaan sydänäänet :) j
a jos rahallisesti mahdollista niin voithan aina tilata kotiisi dopplerin.. netistä löytyy kun laitat googleen angelsounds niin semmosia dopplereita joilla voit kotona kuunnela sydänääniä.. itse tuommoisen ostin ja kieltämättä oli kiva aina epäilyksen vallattua mielen, tarkistuttaa että se pieni sydän sielä sykki :) hintaa tais olla n.80?

Juu ja nukkuu se tosiaan myös. Ei kannatakaan lukea kaikenmaailman juttuja miten on käynyt jollekulle. Tuossa vaiheessa mullakin hiljeni ja alkoi olla niitä päivittäisiä unijaksoja jolloin oli hiljaa. Heräsi kyllä häirittäessä, mutten sitten häirinnyt kun aloin olla selvillä kauanko hän nukkui kerrallaan.

Saara Itse pelkäsin kaikkea mahdollista raskausaikana. Mutta kaikki kuitenkin meni hyvin. Eikä niihin asioihin juuri pysty itse vaikuttamaan. Tietysti vauvan kannalta, ja oman hyvinvoinnin kannalta, on hyvä, kun syö terveellisesti ja jonkun verran itse liikkuu jne. Mutta hätäilemällä ja huolehtimalla aiheuttaa itselleen vaan stressin, jonka vauva kyllä vaistoaa. Yritä ajatella, että teet kaiken sen mikä on mahdollista vauvasi hyväksi ja loppuun et pysty vaikuttamaan. Sillä tavalla teille molemmille odotusaika on helpompi ja pystyt ehkäpä nauttimaan siitä.
Jos haluat, voit laittaa yv:tä. Tiedän kyllä, millaista on pelätä kaikkea mahdollista raskausaikana ja vaikka toiset sanovat mitä, niin ei niistä peloista aina pääse niskan päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
Veljeni vaimo sai tietää keskiviikkona että vauva on kuollut viikko-pari sitten :'( Tänään menee kaavintaan, tai varmasti on jo sairaalassa :'(

Vähän OT, mut eihän 28 viikoilla enaa ole mitään kaavintaa, kyllä sen joutuis synnyttämään ihan normaalisti. Että oliskohan veljesi vaimolla ihan keskenmeno?

Ja ap:lle. Uniin ei oikeesti kannata uskoa, kaikki se, mitä pelkäät hereillä ollessas, heijastuu sun uniin.
Paitsi jos sulla on ollu ennenkin paljon enneunia. Mut sillonkin ne asiat ei yleensä unessä tapahdu niin ku todellisuudessa. Vaan uni antaa vaan viitteitä tullevasta.
Ja kuolema unessa ei yleensä tarkoita kuolemaa todellisessa elämässä. Päin vastoin.

Oon huomannut kanssa tuon et tieto lisää tuskaa.. Esikoista odottaessani en stressannut mistään (noin 9v sitten). Ei ollu nettiä tai muutakaan itellä mistä tuo tieto ikään kuin hyppisi silmille. Nyt kun tietää miten paljon on keskenmenoja yms yms, niin pelottaa paljon enempi. Tai nyt kun vauva jo liikkuu, niin tietää et on ainakin hengissä. Mut alkuraskaus oli tosi rankka ja vaikea muutenkin.

auringonkukka-75 laitan sulle vielä tän päivän aikana yv:tä :wave:

Mä oon käynyt viimeksi tiistaina neuvolassa ja silloin kuunneltiin sydänäänet ja kuulosti hyvältä.

Mulla on esikoinen -04 ja silloin ei ollut nettiä käytössä ja kaikki oli muutenkin uutta,ei tosiaan tullut stressattua mitään tällästä..
pakko varmaan ottaa neuvolassa seuraavaksi puheeks,tää juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
Veljeni vaimo sai tietää keskiviikkona että vauva on kuollut viikko-pari sitten :'( Tänään menee kaavintaan, tai varmasti on jo sairaalassa :'(

Vähän OT, mut eihän 28 viikoilla enaa ole mitään kaavintaa, kyllä sen joutuis synnyttämään ihan normaalisti. Että oliskohan veljesi vaimolla ihan keskenmeno?

Ja ap:lle. Uniin ei oikeesti kannata uskoa, kaikki se, mitä pelkäät hereillä ollessas, heijastuu sun uniin.
Paitsi jos sulla on ollu ennenkin paljon enneunia. Mut sillonkin ne asiat ei yleensä unessä tapahdu niin ku todellisuudessa. Vaan uni antaa vaan viitteitä tullevasta.
Ja kuolema unessa ei yleensä tarkoita kuolemaa todellisessa elämässä. Päin vastoin.

viiko 17. Kivaa vähättelyä sinulta, kiitos vaan.

älä huoli, noilla viikoilla vauvalla alkaa olla niin vähän tilaa ettei liiku paljoa. ja mulla on kummassakin raskaudessa suunnilleen noilla viikoilla vauvat hiljentyneet pariksi viikoksi, sitten ovat taas jumpanneet reippaammin.

jos kovasti huolestuttaa niin käy neuvolassa dopplerin alla? ja kai sitä voi jo noilla viikoilla alkaa tehdä liikelaskentaakin jos haluaa?

Kannataa suosiolla olla lukematta "niitä" juttuja ja käydä vaikka puhumassa jonkun kanssa asiasta. Jos et ammattihenkilön kanssa halua niin joku oikeen empaattinen kaverikin varmasti auttaa sinua käsittelemään pelkoasi! Yritä asennoitua raskauteen siten että sinä teet asiat niin että vauvan olisi mahdollisimman hyvä olla ja se on enemmän kuin tarpeeksi! Mitään et voi jos jotain on sattuakseen, joten ennalta sairastaminen on turhaa! Pyri ajattelemaan kaunniita asioita kun ahdiistus alkaa... Kuinka paljon lastasi jo rakastat, kuinka suloiset hänen varpaansa ovat ja niin että hymy nousee kasvoillesi :D

Vittu, että minä en ymmärrä ihmisiä, joiden pitää vetää jumalaton stressi joka asiasta, aina kuvitella pahinta ja aina jauhaa niistä!!! Koko elämä on sitä pahimman pelkäämistä!!

Mulla on molemmilla lapsilla ollut välillä hiljaisempia päiviä mahassa, joskus tunsin vain vähän liikkeitä ja huolehdin että onkohan kaikki ok. Toiset päivät taas oli sellaisia, että välillä jo toivoi että vauva rauhottuis, kun potki niin kovaa että aivan sattui. Varmaan ihan normaalia on, että liikkeiden määrä vaihtelee noin.
Näin joskus myös unia keskenmenosta tai kuolemasta, mutta mullekin sanottiin että omat pelot vain tulevat uniin. Se oli kyllä inhottavaa, jos yöllä heräsi kesken tollaisen unen..
Jos sua kovasti huolettaa, niin voithan soitella neuvolaan ja kysyä jos pääsisit kuunteluttaan sydänäänet :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja räyh:
Vittu, että minä en ymmärrä ihmisiä, joiden pitää vetää jumalaton stressi joka asiasta, aina kuvitella pahinta ja aina jauhaa niistä!!! Koko elämä on sitä pahimman pelkäämistä!!

Jotkut vaan ovat sellaisia.
Minäkin olen melkein pahimman luokan hysteerikko, enkä taatusti voi sille yhtään mitään, tai no ehkä tosi vahva lääkitys voisi auttaa... :|

Alkuperäinen kirjoittaja räyh:

Helou!! Eihän sille itse voi mitään, jos pelkää jotain. Tai ehkä pidemmän päälle voi opetella rauhoittumaan ja välttää pelon kohteita, mutta ei se pelko mene päälle ja pois mistään napista painamalla! Vähän myötätuntoa kehiin, etkö itse sitten pelkää mitään? :|

Yhteistyössä