Mä en pidä tästä. =/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
No laita se teidän koira kylppäriin siksi aikaa. On se outoa että otetaan tuollaisia eläimiä jotka rajoittavat normaalia sosiaalista elämää. Että kotona on joku puuma jonka takia ei voi tulla vieraita.

Meillä ei ole kylppäriä (Meillä on remontti).

Enkä mä viitsi sun kanssa kinata tästä aiheesta anyway, tyhmä mikä tyhmä. :saint:

Kai teillä nyt joku vessa tai huone on, tuo oli vain ESIMERKKI.

Meillä on paljon huoneita, mutta niihin ei ole ovia. Esimerkkisi on jokatapauksessa älyvapaa, en lukitsi omaa koiraani minnekään siksi, että vieraat voisivat tuoda omansa. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Mä otan aina iltavuoron töissä,kun mulla on synttärit. Mutta kutsumattakin,mun isäni tulee vaikka aamulla kahville. No pakkasessa on onneksi Kotiuunin munkkeja ja muita pullaleivonnaisia. Eiku uuniin ja valmista hetkessä. Joskus oon kaupasta hakenut pakastekakun ja hyvin sekin on kaupaksi mennyt.

Niin juuri ei ole iso vaiva laittaa vaikka hätätilassa valmiita pullia uuniin.

Mä en tajua, miksi ihmeessä ap:n pitäisi väkertää kääretorttua tai yhtikäs mitään, kun hän ei kerran halua kekkereitä järjestää |O
JOS hän itse olisi kutsunut vieraita ja valittaisi että joutuu leipomaan tms, niin sitten ymmärtäisin nuo vastaväitteet. Nyt en ymmärrä.

Heiii :hug: Aälä ota tressiä ne on vaan sun äitis ja siskos :D haet sieltä leipomosta jotain tai vaan kaupasta kääretorttu tai sit tarjoilet vaan kahvia/teetä!! ja tarjoile kertakäyttöisistä mukeista :)

No laita se teidän koira kylppäriin siksi aikaa. On se outoa että otetaan tuollaisia eläimiä jotka rajoittavat normaalia sosiaalista elämää. Että kotona on joku puuma jonka takia ei voi tulla vieraita.

Meillä ei ole kylppäriä (Meillä on remontti).

Enkä mä viitsi sun kanssa kinata tästä aiheesta anyway, tyhmä mikä tyhmä. :saint:

Kai teillä nyt joku vessa tai huone on, tuo oli vain ESIMERKKI.

Meillä on paljon huoneita, mutta niihin ei ole ovia. Esimerkkisi on jokatapauksessa älyvapaa, en lukitsi omaa koiraani minnekään siksi, että vieraat voisivat tuoda omansa. Piste.

taitaa olla aika lellikoiria.

mä kyllä käsitin että ap on vähän ympäripyöreesti sanonu että nyt ei oikeis sopis.... pitää sanoo tiukasti että ei tänään eikä itkeä jälkikäteen kun ei suutaan saanu auki.

Ei: mä sanoin että en ole ajatellut juhlia, enkä aio mitään kestejä pitää.

Ihan ok, että tulee kylään, sitä mä en kiellä,se on lapsillekin kivaa. Mutta odottavat silti sitä tarjoilua ("siis kai sä nyt jotain saat aikaseksi??!") ja koska on synttärit, se tarkottaa sitä että juodaan yhdessä sitä tsufeeta pöydän ääressä istuen, eikä tehdä mitään muuta. Ja sitä mä en nyt kestä. Ja sen oon sanonut. Ja silti sitä odotetaan. Ja se ärsyttää.

Vaikutat aika stressaantuneelta etkä osaa enää irrottautua tuosta työleiristä. Pakota itsesi ottamaan vähän breikkiä, on vain rentouttavaa tehdä jotain ihan muuta, ja kun ilta hämärtyy ja istutte kynttiän valossa vilttien alla pihalla ja nautitte teetä, niin varmaan voisit itsekin huomata miten hyvää se tekee rentoutua välillä.

Niin. Kuten ranskalaisessa elokuvassa konsanaan. :D
Mitä niistä lapsista ja koirista! Ja väsystä, ja eskarista.

Tässäkin ajassa kun olet täällä kinannut, oisit jo tehnyt vaikka kääretortun!

En tekis kääretöttua vaikka olisi aikaa. Tässä ajassa kun olen ollut täällä, oon tehnyt myöskin meidän päiväruoan, ruokkinut koirat, jätkä heräsi ja leikitin sitä jne. Ei ole mitään kiinnostusta lisätä listaan torttua. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Heiii :hug: Aälä ota tressiä ne on vaan sun äitis ja siskos :D haet sieltä leipomosta jotain tai vaan kaupasta kääretorttu tai sit tarjoilet vaan kahvia/teetä!! ja tarjoile kertakäyttöisistä mukeista :)

Ja sitäkään en tajua että käytetään jotain kerta-astioita, tuntuu, että jotkut eivät ole ikinä kuulleetkaan ilmastonmuutoksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:

En mä ottais jos se ois sillä hyvä että ne tulis ja viettäs aikaa hetken lasten kanssa ja silleen ja tää ois ihan normivierailu. Mutta niiden oletusarvo on se, että ne tulee mun synttäreille. Se on inhottavaa. Toisaalta, en halua kokonaan kieltää tulemasta, näkeepähän neiti niitä ja jätkäkin, joskis neiti on enemmän fiiliksissä. =)

No eristäydy sinne sitten koiries ja rojujesi keskelle. Sitten kun on koti joskus vuonna 2100 kunnossa niin voit järjestä hienot kutsut ja ihmettelet kun ei olekaan enää ketään kavererita.

Ymmärrän sua täysin. Itselläni oli sama tilanne parivuotta sitten, en halunnut juhlia mutta väki tuli väkisin ja toi kakun tullessaan.
Ottaa päähän se, kun ei aikuisen sanaa uskota. Kyllä sai mieskin kuulla kunniansa kun oli mukana juonimassa eikä kertonut mitään etukäteen.

Jos ihminen sanoo, että en juhli synttäreitäni, niin miksi se ei mene jakeluun?

En ymmärrä miksi ap:n PITÄISI mitään tarjota? Itse tosin voisin kahvit keittää, mutta sukulaiset tietää, että ellen ole itse kutsunut, ei meiltä mitään kahvileipääkään löydä. Kaikki nyt ei vaan halua synttäreitään juhlia.

No eristäydy sinne sitten koiries ja rojujesi keskelle. Sitten kun on koti joskus vuonna 2100 kunnossa niin voit järjestä hienot kutsut ja ihmettelet kun ei olekaan enää ketään kavererita.

Mistä sä vieras ihminen vedit herneen nenään? Eikö sua koskaan kutsuta minnekään? Eikö sun luona käy vieraita koskaan? Jos ei, niin kannattaa katsoa peiliin...

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No eihän lapset ja koirat sitä estä etteikö voisi kaffia tarjota? Sä et sit vissiin saa synttäritarjoiluja aikaiseksi lastenkaan synttäreille? :o

mieestä on törkeää jos itse kutsuu itsensä. Mun mielestä missään ei ole sääntöä siitä että omat synttärit on pakko viettää. Jotem tuossa tapauksessa meillä olisi kahvit jääny juomatta.

mitä mä oon ap:n juttuja lukenut, niin pelkkää valitusta on elämä. vauvat on ihania ja vauvakoirat ihania mutta kun ne kasvaa niin valivali ja hermo menee. en siis yhtäään ihmettele tätäkään episodia. huoh :$

on se jollain vaikeeta.

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
mitä mä oon ap:n juttuja lukenut, niin pelkkää valitusta on elämä. vauvat on ihania ja vauvakoirat ihania mutta kun ne kasvaa niin valivali ja hermo menee. en siis yhtäään ihmettele tätäkään episodia. huoh :$

on se jollain vaikeeta.

No vaikeinta tässä episodissa tuntuu olevan muiden käsittää, ettei nasu vain HALUA juhlia. Ja siinä ei ole mitään pahaa! Kenenkään ei ole pakko järjestää omia synttäreitään ellei halua ja fiksut kanssaihmiset hyväksyvät tämän nupisematta.

Osta kakku vaikka kaupan pakastealtaasta tai sitten vaahdotat kermaa kääretortun päälle... Ja lisäksi esim. paistovalmiita pasteijoita, karjalanpiirakoita , keksejä... Siinähän sitä on tarjottavaa ja vieraat voivat poiketa onnittelemaan... Loppujen lopuksi voi olla ihan mukavakin. :xmas:

Onpa sukulaisrakkautta! Olisit vaan tyytyväinen, että tulevat käymään. Itse olen yrittänyt 2.5 vuotta tavata siskoani, ja ei ehdi tai sovi koskaan......(Asuu myös kyllä kaukana, mutta silti). Että näinkin päin voi olla. :(

Onpa sukulaisrakkautta! Olisit vaan tyytyväinen, että tulevat käymään. Itse olen yrittänyt 2.5 vuotta tavata siskoani, ja ei ehdi tai sovi koskaan......(Asuu myös kyllä kaukana, mutta silti). Että näinkin päin voi olla. :(

Miten se rakkautta vähentää ettei halua pitää juhlia? :laugh:

Ja toinen pointtisi. Tuo nyt on vähän sama kuin että alettaisiin väittelemään, että kuka saa valittaa kivusta, että jos minun kipuni on kovempaa kuin sinun, sinä et saa, jne.

Noh ... ite tuppaavat kylään joten keittäisin kahveet ja piparipötkylä pöytään ja sillä hyvä :D kyllä ne tyttärensä/siskonsa tuntee ja jos ei tunne niin nyt oppisivat tuntemaan ;) mä ainakaan tossa tilanteessa rupeis hötkyämään minkään tarjottavien kanssa kun muutenki yksinään katraan kanssa ja paikat rempallaan sekä vielä ilmottanu että ei rupee tarjottavia leipomaan sen kaiken keskellä. Sekä vielä tekisin sen että jos meinaisivat liian kauan kyläillä niin sanoisin että nyt meillä alkaa iltapuuhat ---> aamulla aikanen herätys joten heippa :D

Eli talossa talon tavalla ja asukkaiden mukaan niih!

Mulla on maanantaina synttärit. Jostain kumman syystä ei sitten ole käynyt mielessäkään kahvittaa sukulaumaa: mulla on tällä hetkellä pari muutakin juttua menossa, eikä tosiaankaan ole mitään intressejä tiskailla käsin jälkeenpäin juhlakaluja siinä sivussa kun huolehdin täällä yksin kahden lapsen nukkumaan menot, koirien ulkoilutukset jne perus hommat.

No mun sisko sitten soitti ke. Sulla on ma synttärit. Ootkos ajatellut pitää kahveja? Ihan totuuden mukaisesti sanoin että en kyllä ole ajatellut, enkä ajattele. "No okei, jos me vaan tullaan sitten sunnuntaina?" Sanoin että mä en sitten leivo mitään, ja mieskin on pois, eli oon täällä vaan lasten kanssa ihan perusmeiningeissä. "No kai sä nyt jotain saat aikaiseksi?" (viimeisestä kommentista voitte kaikki päätellä että siskoni on lapseton). Pitkä hiljaisuus. "No okei, jos et niin mä sitt tuon. Mutta sanot sitt ajoissa." Seuraavaksi soitti äiti. "Sä oot kutsunut ne teille su, niin mekin tullaan. Sopiiko vasta sitt illemmalla kun pääsen töistä? No hyvä, nähdään!!" Yritin sanoo väliin etten kyllä tasan oo kutsunut ketään ja mitään kakkuja on turha oottaa, mutt ei.

No ajattelin kun tolla koiralla alko juoksut ett jes, pelastus!! Niillä on molemmilla uroskoiria, ja varsinkin systeri tosi nihkeesti jättää niiden omaa murusta yksin kotiin niin pitkiksi ajoiksi. Soitin ett nyt tilanne on kyllä tämä, koirat ei ole tervetulleita. Odotin jo että okei, no ei sitten, katotaan joku toinen päivä, voittehan te kävästä meillä vaikka ensi viikolla?
Niin ei. Äiti: joo, no ei se mitään, jätetään koirat kotiin. Sisko: Siis jaa ettei voi tulla? No, kai mun nyt sitten on pakko jättää se kotiin siksi aikaa. Se ei kyllä yhtään viihdy yksin. (no hemmetti en mä teitä ole tänne tänään kutsunutkaan!!) No, mutt nähdään illalla.

Eli ne tulee. Voi nyt kakka. Mä en jaksa.

Jos ne oikeasti haluaisivat tulla viettämään syntymäpäiviä, kutsuisivat mut niille kakkukahville että mun ei tarvii nähdä vaivaa. Tai tulisivat tänne järjestään paikkoja ja olemaan hyödyksi (meillä on edelleen laatikoita nurkat täynnä ). Miksi mun pitää kahvittaa ne, tälläsessa tilanteessa? Oikeasti? :headwall:

:D :hug:
Sää et usko, mutta melkein sama juttu meillä!!! :laugh:
Nimittäin mulla on kanssa huomenna syntymäpäivä.
Vaan jo on muutamia ihmisiä ilmottanut sitten "vaan piipahtavansa illalla" :o
Aha, joo..Tulkaa vaan, mutta meillä ei kyllä sitä tavan kahvetta ja keksiä enempää tarjottavia oo.

Mutta kuitenkin, onnea sulle huomisen johdosta!
Laita lappu oveen et mie oon paskataudissa ;) :laugh:

Yhteistyössä