Mä en osta tänä jouluna omille lapsille lainkaan joululahjoja..

16.03.2005
876
0
16
Meillä on tällä hetkellä sellainen tilanne että meidän lapset eivät tarvitse mitään. Ei uusia vaatteita, ei leluja eikä mitään muutakaan. Mietinkin tuossa että taidan jättää tänä vuonna joululahjat ostamatta ja laittaa ne lahjoihin varatut rahat keräykseen vähäosaisten hyväksi. Omat lapset saavat kuitenkin paketit isovanhemmilta ja kummeilta, joten eivät he jää kokonaan ilman lahjoja..
Jotenkin tuntuu turhalta alkaa ostelemaan lahjoja tyyliin "ostetaan jotain mitä ei edes tarvita, sen takia kun on pakko ostaa jotain".

Etkö voisi jotain pientä antaa lapsillesi? Vaikka värityskirjat ja kynät tai muuta askarteluvälineistöä. Itse en voisi kuvitellakaan tilannetta, etten antaisi lapselleni yhtikäs mitään.

[QUOTE="mä";22433520]Etkö voisi jotain pientä antaa lapsillesi? Vaikka värityskirjat ja kynät tai muuta askarteluvälineistöä. Itse en voisi kuvitellakaan tilannetta, etten antaisi lapselleni yhtikäs mitään.[/QUOTE]

Tuntuuhan se oudolta olla antamatta mitään mutta miksi ostaa mitään turhaa (edes sitä pientä pakettia) vain sen takia että pitää antaa jotain? Lapset kuitenkin saavat 9-12 pakettia suvulta/kummeilta per lapsi joten kyllä se minusta riittää. Ja kyllähän he jotain saavat minulta jouluna: ei se joulun tunnelma eikä herkut itsestään meille ilmesty. Ja jouluna annan heille extra paljon aikaa, keskitytään yhdessä oloon ja herkutteluun..