Mä en oo lainkaan hoksannut miten paljon kuvia pystyy käsittelemään :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika usein tulee Picasan ohjelmalla käytyä kuvia läpi. Kompaktikamera käytössä niin kuvat jää yleensä himpun harmaiksi, helppo pikkuisen putsata parilla napin painalluksella. Plus terävöittää kuvan mahdolliset tuhnut pois, että kuva on ok eikä tarvitse poistaa ihan kaikkia "huonompia". Tosin kuvieni joukossa on myös niitä huonompia, joita ei raaski poistaa. Kuvaan paljon lastani ja kuvat ovat minulle myös muistoja.

Ja yksikään julkkiksen kuva ei ole muokkaamaton, reisistä otetaan aina tavaraa pois ja iho siloitellaan ihan tasaiseksi. Netistä löytyy vaikka kuinka paljon ennen ja jälkeen kuvia. Youtubesta löytyy videoita miten se tehdään. Rumasta lihavasta naisesta tehtiin kaunis ja laiha. TODELLA vanhasta ja ryppyisestä naisesta tehtiin kaunis ja nuori. USKOMATONTA, ja ihan omalta itseltään näytti kun ei kajottu silmiin, poskipäihin yms.

Yleensä ihmiset pitää kuvankäsittelyä jotenkin huijaavana, mutta eivät ymmärrä että silloinkin kun filmi toimitettiin esim. ifille tai erikuvaan ja kuvat saapuivat, niitäkin oli käsitelty.

Kuvankäsittely on osa kuvaprosessia. Toki on eri asia jos muokataan kuvaa erittäin näkyvästi, kuten vaikka muotilehtien kansikuvat. Niistä ei aina edes tunnista kuvassa olevaa staraa.

Nyt mulle selkis, miksi mallien kuvat on niin pelottavan näköisiä. Ap:kin sai itsestään pelottavan noin helposti. Se mikä ehkä kaunistaa, häivyttää myös kaiken pehmeyden ja suloisuuden.

Tuo kuva oli tosiaan jo alunperin huono, kuten joku mainitsikin. Mä en tosiaan ole kaksinen kuvaaja. Käytin tuota esimerkkinä kun mun piti rajata siitä kulmakarvat (mitä en sitten saanutkaan aikaiseksi).

Ei voi mitään, mutta kyllähän tuo, ainakin mun mielestä, melkoista huijausta on tuo kuvankäsittely. En näytä lainkaan itseltäni tuossa muokatussa kuvassa. Siinä mulla on jotenkin ihanan tasainen iho ja upeat silmät. Todellisuudessa mulla ei ole kumpiakaan. Jos tämä illuusio saadaan aikaan pelkillä perusjutuilla, valoisuuden, värien jne. säädöillä, niin mitä lainkaan saadaankaan aikaan kunnon kuvankäsittelyohjelmilla.

Tuleehan tässä toki kiusaus muokata kaikista kuvista todellisuutta parempia, mutta jotenkin se toisaalta tuntuu typerältä. Kun en tosiaan näytä siltä kuin muokatussa kuvassa.

Joku kysyi (taas) että onko mulla kasvohalvaus. Ei ole, ei :). Jotenkin toispuoleiset mun kasvot kuitenkin on, mutta minkäs mä sille voin.

Ja kyllä, mun poskipäät on järkyttävän korkeat. Muistan yhden koulukuvan missä mulla näytti poskipää erilliseltä pallolta naamassa. Varsinkin tuossa muokatussa kuvassa näyttää että mulla olis jotkut lihakimpaleet poskilla. Nekin on kuitenkin sellaiset, joille en voi mitään. Pullaposkien kanssa niillä ei ole tekemistä, samanlaiset palleroposkipäät on isona tai pienenä.

Joku kysyi saako muokata kuvaa. Jep, saa kyllä :).

Meinasin juuri tulla sanomaan samaa kuin Turkilmas itsekin sanoi, eli että korkeilla poskipäillä ei ole mitään tekemistä pullaposkien kanssa.

Tykkäsin tosin itse enemmän siitä muokkaamattomasta kuvasta.

o5aj4w.jpg

nopeesti ja huonosti tehty, tiedän. Nyt vasta huomaan kaikki virheet.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: fortunate
o5aj4w.jpg

nopeesti ja huonosti tehty, tiedän. Nyt vasta huomaan kaikki virheet.

Oho :O. Melkoinen muutos :). Tosi kiva että teit, nimittäin mä en oikein tykkää nenästäni ja olen aina haaveillut hymykuopista. Tuo kuvamuutos on tosi hieno, mutta samalla huomasin että kyllä mun nökönenäni sopii mulle paremmin :D.

Kirjoitit että huonosti tehty. Mun silmääni tosi hienosti tehty, mutta mä nyt en ymmärräkään mitään kuvanmuokkauksen päälle. Olispa muuten noin kuulas iho :p

Mä muuten näytin ihan tohkeissani miehelle tuota muokkaamaani kuvaa ja hän vaan totesi että onpa hassut posket :D. Mä hehkutin upeita silmiä, mutta mies taivasteli vaan poskia. Ja kyllä ne myös mun silmään näyttää koko ajan enemmän naamassa roikkuvilta lihakimpaleilta :D.

[QUOTE="mee";24857881]Sä olet ap. tosi kaunis. Itse ihastelin erityisesti noita upeita poskipäitä :)[/QUOTE]

Ai noita pullaposkia vai ;). Kiitos :). Mä en nuorempana tykännyt yhtään, lähinnä häpesin. Nyt alan jopa tykkäämään ja muutaman vuoden päästä varmaan taas vihaan kun ne alkaa repsottamaan iän myötä :D

[QUOTE="vieras";24857906]Paint on ammattilaisen monipuolinen työväline.[/QUOTE]

Ai saako silläkin muokattua? Mä en oikein osaa päättää mitä mieltä muokkaamisesta olen. Kun noinkin vähäinen, mitä muokkasin, muutti mielestäni aika radikaalisti ulkonäköä. Mua jo nyt harmittaa välillä kun hyvin onnistunut kuva antaa musta todellisuutta paremman vaikutelman. Jos sitä vielä käsittelis, niin olisko siinä mitään järkeä? Siis kun sitten ei ole enää itse siinä kuvassa. Ei taida kuitenkaan olla mun juttuni, mutta mielenkiintoistahan tämä muokkaamismaailma on :). Ja hurjaa miten paljon voi tehdä. Esim. Lunan muokkaamasta kuvasta mut tunnistaa enää vain nippanappa :)

Ai saako silläkin muokattua? Mä en oikein osaa päättää mitä mieltä muokkaamisesta olen. Kun noinkin vähäinen, mitä muokkasin, muutti mielestäni aika radikaalisti ulkonäköä. Mua jo nyt harmittaa välillä kun hyvin onnistunut kuva antaa musta todellisuutta paremman vaikutelman. Jos sitä vielä käsittelis, niin olisko siinä mitään järkeä? Siis kun sitten ei ole enää itse siinä kuvassa. Ei taida kuitenkaan olla mun juttuni, mutta mielenkiintoistahan tämä muokkaamismaailma on :). Ja hurjaa miten paljon voi tehdä. Esim. Lunan muokkaamasta kuvasta mut tunnistaa enää vain nippanappa :)

Valokuva on aina kuva, ei se ole todellisuutta. Sinä et ole siinä, siinä on joku murto-osasekuntti ja se on litteä lattana. Kuva.

Yhteistyössä