Mä en oikeesti ymmärrä mikä siinä on niin h****tin vaikeeta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
tossa yhen ipanan nukkumaan menossa |O |O

Jos toi ei nuku päikkäreitä on se viimestään 8 valvotun tunnin jälkeen niin väsynyt ettei sitä jaksa kattella kukaan ja jos sitä koittaa laittaa säädylliseen aikaan päikkäreille niin alkaa vaan ihan *piip*mäinen temppuilu koko nukkumisen kanssa :headwall:
Ja sitä jatkuu ja jatkuu ja jatkuu niin kauan että mulla palaa pinna tai poika huomaa että empä peittele enää tms ja jää itkemään sänkyynsä ja rauhottuu vasta kun sen käy peittelemässä (tms) (onneks ees yleensä alkaa SEN jälkeen nukkumaan, mutta ei tänään :headwall: :headwall: ) :/

Millä ton päähän sais taottua että se on KAIKKIEN kannalta paljon mukavampaa jos se kävis nukkumaan nätisti eikä juoksis sängystään pois tsiljoonaa kertaa yhtä nukkumis kertaa kohden. Pitääkö mun hommata ton sänkyyn sellaset laidat ettei sieltä tulla ite pois vai mitä hittoa mä keksin :headwall:

Saman ongelman kanssa kamppailen minäkin täällä! Tuo kohta 2v vaan leikkii ja potkii tuolla sängyssä eikä suostu nukkumaan, ärsyttäväää!! Onneksi on vielä pinniksessä, en edes uskalla ajatella mitä pelleilyä siitä sit tulee kun saa oikean sängyn (ensi viikolla). Jos ei nyt nukahda on hirviö koko lapsi n klo 17 eteenpäin ja pilaa koko perheen illan. Lisäks mä TARVITSEN edes hetken omaa rauhaa näin päivisin ennenkuin koululaiset kavereineen kotiutuu!

Ootko kokeillut istua samassa huoneessa niin kauan että nukahtaa? Etkä sano mitään muuta kuin nyt nukutaan, ole hiljaa ja laita pää tyynyyn. Meillä on toiminut tämä kaikkien lasten kanssa. Teen jotain käsityötä tai luen tms. koska en viitsi vain istua ja tuijottaa.

Meillä sama ongelma. :S Me ollaankin nyt istuttu nukahtamisen ajan samassa huoneessa toteemina (puhumatta ja liikkumatta). Välillä joutuu komentamaan ja joskus ollaan pidetty kättä rinnan päällä hetken, et rauhottuu.

Koitettiin sillon kun poika oli pienempi että seisotaan samassa huoneessa mutta sillä ei mainittavaa vaikutusta ollu asiaan. Pakko varmaan parin kk päästä mun on siellä päivystää kun vauva syntyy enkä mä kerkee ravata tunti tolkulla ton perässä ees taas. Se vaan meinaa sitä että hän kuvittelee että saman palvelun saa illalla :headwall:

Sielä sitä taas huudetaan peittelyä :/
Hitto tulee itelle ihan paska olo :(

Sama homma se on miellä 2,5v kanssa. Toisaalta vielä tarvitsisi päikkärit, mutta toisaalta ei vielä päikkäriaikaan väsytä... Meillä on välillä päiviä jolloin ei nuku laisinkaan ja joskus sitten saattaa nukahtaa illalla vaikkapa telkun ääreen. Myöhemmissä päikkäreissä taasen on se ongelma, että illalla ei sitten nukuta ajoissa ja jos aamulla kuitenkin aikaisin herätys...

Mä en ole tyttöä nukuttanut. Laitan sänkyyn ja jos on väsynyt nukahtaa ja jos ei niin ei tai sitten ei nukahda, jos pojat kotona ja ei sen vuoksi malta :/

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Koitettiin sillon kun poika oli pienempi että seisotaan samassa huoneessa mutta sillä ei mainittavaa vaikutusta ollu asiaan. Pakko varmaan parin kk päästä mun on siellä päivystää kun vauva syntyy enkä mä kerkee ravata tunti tolkulla ton perässä ees taas. Se vaan meinaa sitä että hän kuvittelee että saman palvelun saa illalla :headwall:

Sielä sitä taas huudetaan peittelyä :/
Hitto tulee itelle ihan paska olo :(

Meillä kun poika oli vajaa 2 kun tyttö synty niin imetin samalla kun istuin poikaa vahtimassa unille, pari asiaa samalla kertaa. Jos peittelyä kaipas niin pari kertaa laitoin ja sanoin et nyt jos vielä peitto lähtee niin en laita enää.

Meillä tuo 2v10kk poika ei nuku päikkäreitä ollenkaan, ellei sitten ole sattunut heräämään ennen seitsemää jostain syystä. Poika alkoi jättää päikkäreitä pois tuossa vähän reilu 2-vuotiaana ja asian on ollu ihan ok meille.

Tyttö (1,5v.) nukkuisi pitkät päikkärit, mutta en anna hänen nukkua enempää kuin 1,5 tuntia, muuten kärsii yöunet.

Kyl toi välillä jättää unet nukkumatta. Jos tarpeeks kauan sängyssään makaa eikä nukahda niin minkäs sille teet, olkoon sillon nukkumatta. Mutta yleensä toi unensa tarttee. Tänäänkin herättiin ennen seittemää, joten olis ihan kiva jos nukkuis tai on tulossa mielenkiintoinen ilta.
Ja tänään(kin) tossa tuntuu taas olevan kyseessä se, että toi kiristää mun hermoni niin pitkälle etten enää ees viitti peitellä, silitellä ja halia kun siitä ei tuu loppua ja tässä tulos. Poika haluaisi nukkua, mutta ei voi kun pitää huutaa peittelyä. ja tällä nukkumaan meno kerralla on jo ollut se peittely kerta kun sanoin että on viimenen peittely, seuraavaksi joutuu vetää peiton itse päälleen.

Yhteistyössä