Mä en oikeesti enää kestä tätä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiivi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wiivi84

Aktiivinen jäsen
06.06.2005
5 035
0
36
Tänäkin yönä pystyin nukkumaan jopa kaksi tuntia ja sitte oonki valvonu närästyksen takia, joka raskaudessa näköjään pahenee vaan.. Nyt alko sit taas refluksia oireetkin sen takia. :headwall: :headwall:

Mä oon niin väsyny tähän kaikkeen, millä hitolla sitä jaksaa henkisesti ja fyysisesti loppuun asti..Kyyneleet valuu väkisin poskille kivusta ja väsymyksestä. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja rentsu:
Se on turvallista närästykseen, itse söin raskausaikana pakettikaupalla. Muuten olisi kuolo korjannut...

hyvä ystävä kiitos neuvosta mutta renniet ei oo toiminu mulle enää viime raskauden jälkeen.

sain sellaisia kuin omebrazol mutta nekään ei enää auta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Kurjaa :hug: En oo mäkään enää pariin viikkoon pystyny nukkumaan yli 2h putkeen kun menee paikat niin jumiin :/ nyt rv38+6

tässähän tää onki ku viikkoja VASTA 33+4 ja nyt ei oo enää kyse ees yöllä tapahtuvasta närästyksestä vaan sitä tapahtuu päivisinkin ja mun ei tartte ku kumartua tai yskästä ni ruoat nousee takas ylös kun se läppä siellä ruokatorvessa ei mee enää kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Kurjaa :hug: En oo mäkään enää pariin viikkoon pystyny nukkumaan yli 2h putkeen kun menee paikat niin jumiin :/ nyt rv38+6

tässähän tää onki ku viikkoja VASTA 33+4 ja nyt ei oo enää kyse ees yöllä tapahtuvasta närästyksestä vaan sitä tapahtuu päivisinkin ja mun ei tartte ku kumartua tai yskästä ni ruoat nousee takas ylös kun se läppä siellä ruokatorvessa ei mee enää kiinni.

Ai sulla on vielä niin paljo jäljellä :/ entistä kurjempaa varmasti sitten :hug:

Ai sulla on vielä niin paljo jäljellä :/ entistä kurjempaa varmasti sitten :hug:

näimpä, huomenna neukka aika ja tiedän että sieltä vastaus on vaan että no voi voi koitahan nyt jaksaa, ei se varmasti niin paha oo. :headwall:

Ootko kokeillu ihan vaan ruokasoodaa tai vissyä? mulla ne on auttanu paremmin ku rennie :whistle:

ei auta, noi lääkkeet mitä mulle määrättii ni oli jo sen verta vahvoja et aluks pelkästää niiden syöminen sai närästyksen aikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Kurja vaiva :(
Jaksamista! :hug:

Kiitti Ammu en muista enää ees et millon oisin viimeks nukkuni niin että ois ees puol yötä saanu nukuttua.

perhehän tässä kärsii kun musta ei oo enää muuhun ku kiukutteluun kun väsyttää ja sattuu.

Ootko kokeillu ihan vaan ruokasoodaa tai vissyä? mulla ne on auttanu paremmin ku rennie :whistle:

ei auta, noi lääkkeet mitä mulle määrättii ni oli jo sen verta vahvoja et aluks pelkästää niiden syöminen sai närästyksen aikaan...

No voi :/ Koita jaksaa :hug:

eihän tässä muukaan auta. huomen aamulla neuvolaan

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Kurja vaiva :(
Jaksamista! :hug:

Kiitti Ammu en muista enää ees et millon oisin viimeks nukkuni niin että ois ees puol yötä saanu nukuttua.

perhehän tässä kärsii kun musta ei oo enää muuhun ku kiukutteluun kun väsyttää ja sattuu.

Saitsitko perheen jonnekin evakkoon tai itse lähdettyä jonnekin, jotta saisit hengähdystaukoa äidin ja vaimon tehtävistä ja perhe kiukuttelevasta äidistä? Muutamakin päivä saattaisi jo auttaa kummasti siihen henkiseen puoleen.
:hug:

Minulla on refluksi tauti ja siihen lääkkeet niin ne on kyllä auttaneet myös raskausaikana tosi hyvin eli ei ole tarvinnut kärsiä.
Käy lääkärissä ja sano että on saatava tropit hommaan.

Mä en voi toivottaa ku jaksamista :hug:

Jos nyt epätoivoinen oot, niin joku ystävä oli saanut pahaan närästykseen avun soijamaidosta. Pahaa kuulemma, mutta toimi..en itse osaa mitään sanoa, kun vaivaa ei riesanani ollut....

Vaadi ainakin lekurille pääsyä siel neuvolassa...

Eikö olisi parempi luopua lääkkeistä, kun niistä kerran ei ole apua, ja tarkistaa ruokavalio. Nyt tietenkin ajattelet, etten tiedä mistä puhun tai tajua ollenkaan, miten vakava ongelma tuo on. Kyllä minä arvaan, että nyt on tosi kyseessä, mutta joskus lääkkeet vain pahentavat vaivaa. Samalla ajalla, kun murehdit lääkkeitä, kannattaa miettiä jok'ikinen suupala, jonka suuhusi laitat. Kasvava vauva tekee omat temppunsa, ei sille mahda mitään, mutta ainakin voit auttaa asiaa siirtymällä ruoka-aineisiin, jotka hellivät vatsaa.

Syö paljon vettä sisältäviä hedelmiä, joilla saat mahaan täytettä ilman, että annat sotivalle vatsallesi lisää aseita kiduttaa. Kokeile gefilus -tuotteita - tosin minä en ainakaan ole huomannut niistä mitään hyötyä. Niitä kai pitäisi syödä melko kauan ennen kun tekevät muutosta. Jos ruisleipä on liian vahvaa, syö vaaleaa ja tarkkaile mitä laitat leivänpäälle. Älä käytä paprikaa, rasvaisia tai mausteisia leikkeleitä. Jopa lihaliemikuutiot kannattaa jättää kaappiin, puhumattakaan marinoiduista lihoista/kanasta/kalasta. Kiinnitä siis huomiota jok'ikiseen suupalaan. Jos mielessäsi käy pienikään epäilys siitä, että jokin ruoka-aine pahentaa vaivaa, jätä se syömättä, vaikka muut ympärillä inttäisivät, ettei se mitään närästystä aiheuta. Luota vaistoosi. Raskaana kroppa elää ihan omaa elämäänsä.

Yritä sinnitellä! Tsemppiä!

Oletko kokeillut Balancid Novum merkkistä närästyslääkettä?Mä käytin tota raskausaikana ja se auttoi.Tai voihan se olla ettei noistakaan sit ole apua, jos sulla se läppä jää auki.
Kurja vaiva :/ Kunpa vois jotenkin auttaa, mutta toivon sulle voimia jaksaa :hug: :hug:

Moikka ja :hug: Mulla oli ton kuopuksen raskauden alkuaika ihan tuskaa. Mitään ei oikein voinnu laittaa suuhun just ton refluksin takia. Vaaleeta leipää ja jogurttia. Gavisconilla ja jogurtilla sain loppuraskauden sujumaan. Mitään vahvempia lääkkeitä ei mulle suostuttu antamaan. Mulle banaaninikin toi hirveet kivut.

Onhan sängynpääty reilusti ylhäällä? Nosta vaik kirjojen avulla 10cm. Tyynyillä ei kannata yrittää, kun yläkroppa menee "ruttuun", niin pahentaa vaan asiaa. Jätät hetkeks kaikki rasvaset, ruisleivän, kahvin, teen, suklaan ja kasvikset ja sitrukset. Annat vatsan rauhottua hieman. Ja tosiaan hirveään kipuunkin auttaa kun syö kylmän jogurtin. Hetki siinä menee, mutta kyllä se rauhottaa. Juo piimää, sekin auttaa. Tiedän kyllä, että toi on yks pirunmoinen vaiva :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Moikka ja :hug: Mulla oli ton kuopuksen raskauden alkuaika ihan tuskaa. Mitään ei oikein voinnu laittaa suuhun just ton refluksin takia. Vaaleeta leipää ja jogurttia. Gavisconilla ja jogurtilla sain loppuraskauden sujumaan. Mitään vahvempia lääkkeitä ei mulle suostuttu antamaan. Mulle banaaninikin toi hirveet kivut.

Onhan sängynpääty reilusti ylhäällä? Nosta vaik kirjojen avulla 10cm. Tyynyillä ei kannata yrittää, kun yläkroppa menee "ruttuun", niin pahentaa vaan asiaa. Jätät hetkeks kaikki rasvaset, ruisleivän, kahvin, teen, suklaan ja kasvikset ja sitrukset. Annat vatsan rauhottua hieman. Ja tosiaan hirveään kipuunkin auttaa kun syö kylmän jogurtin. Hetki siinä menee, mutta kyllä se rauhottaa. Juo piimää, sekin auttaa. Tiedän kyllä, että toi on yks pirunmoinen vaiva :hug:

olen ruokavaliotakin joutunut muuttamaan ja kattomaan mihin aikaan voi enää illalla syyä, mutta tosiaan ni nyt se ei oo enää pelkästään yön vaiva, vaan nykyään myös päivälläkin voi närästää todella kovin. Ja syy siihen siis tuo läppä tuolla joka ei enää sulkeudu ollenkaa nii ne hapot nousee kuitenki..huoh..

Yhteistyössä