Mä en oikeasti ymmärrä, miten toisia niin kauheasti vaivaa jos jonkun "iso" lapsi rattaissa tai ostoskärryissä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulihan sanottua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulihan sanottua

Vieras
Meillä 3 v kuopus on isoissa hehtaarimarketeissa tosiaankin ostoskärryissä niin kauan kun siltä tuntuu. Ja rattaissakin kulkee vielä ainakin tovin verran. Sillä meiltä lähikauppaan 2.5 km ja jo pelkästään ostosten vuoksi kiva ottaa rattaat, että saa ne sinne alas. Hitaasti sujuisi matka jos 3 v kävelisi tuon 5 km koko ajan. Ja kun käyn reippaalla kävelylenkillä esim. pururadalla, otan kuopuksen rattaisiin lenkin ajaksi mielummin kun jätän isompien sisrausten kontolle.
Jos joitain tuo asia häiritsee niin ihan oma ongelmansa. Välillä vaan tuntuu, että jotkut repii liikaa ongelmia toisten asioista.

Ja juu kyllä, tuo reilut kolme vee kyllä ulkoilee ja kävelee/pyöräilee itsekin.

Eikös sen keskustelun, mihin varmaan viittaat, pointti ollut se, kun niitä kaupan rattaita (ei ostoskärryjä) on rajallinen määrä ja sit niitä, jotka ei osaa edes kävellä, joutuu kantamaan sylissä sen takia, kun toiset ottaa näille "isoille" niitä rattaita.

Muuten ymmärrän kyllä täysin hyvin. Rattaissa meilläkin oli tuo esikoinen vielä reilusti yli 3-vuotiaana kun ei ollut autoa ja hoitopaikkaankin oli matkaa yli 2 km. Yritä sitten ennen seitsemää aamulla saada pieni ihminen tommosta matkaa kävelemään :(

Pienellä lapsella on usein mukana ihan omat vaunut tai rattaat. Sitä pientä on myös isoa helpompi kantaa liinassa tai repussa.

En kyllä ymmärrä jonkun vauvan äitiä, joka tavarataloon mennessään on kaupan rattaiden varassa. Koska niitä rattaita on oikeasti vain muutamat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös sen keskustelun, mihin varmaan viittaat, pointti ollut se, kun niitä kaupan rattaita (ei ostoskärryjä) on rajallinen määrä ja sit niitä, jotka ei osaa edes kävellä, joutuu kantamaan sylissä sen takia, kun toiset ottaa näille "isoille" niitä rattaita.

Muuten ymmärrän kyllä täysin hyvin. Rattaissa meilläkin oli tuo esikoinen vielä reilusti yli 3-vuotiaana kun ei ollut autoa ja hoitopaikkaankin oli matkaa yli 2 km. Yritä sitten ennen seitsemää aamulla saada pieni ihminen tommosta matkaa kävelemään :(

jaaa no kyllä sitä mieluummin kantaa sitä 1-vuotiasta kuin sitä 3-vuotiasta... jolle se kaupassa käynti on ehkähieman tylsempää ja kurjempaa kuin sille 1-vuotiaalle.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

jaaa no kyllä sitä mieluummin kantaa sitä 1-vuotiasta kuin sitä 3-vuotiasta... jolle se kaupassa käynti on ehkähieman tylsempää ja kurjempaa kuin sille 1-vuotiaalle.

Juu mene selittämään sinne ketjuun.

Alkuperäinen kirjoittaja tilda:
Pienellä lapsella on usein mukana ihan omat vaunut tai rattaat. Sitä pientä on myös isoa helpompi kantaa liinassa tai repussa.

En kyllä ymmärrä jonkun vauvan äitiä, joka tavarataloon mennessään on kaupan rattaiden varassa. Koska niitä rattaita on oikeasti vain muutamat.

juuri näin. Jos ei pärjää ilman rattaita tai tuoleja, tuo tottakai mukanaan omat. Ei voi olettaa, että ne ovat vapaat tai odottavat juuri minua tai että minulla on oikeus ottaa ne isommilta lapsilta, koska omani on pienempi. Tosi törkeää edes kuvitella tai miettiä moista.

ja jos yhden pienen kanssa esim kaksi vanhempaa, siis sekä äiti, että isä, niin on tosi säälittävää, jos ei ilman rattaita tai tuoleja pärjää 1-vuotiaan kanssa.

Hoidin kerran eräässä paikassa lapsia ja sinne toi aina yksi äiti lapsensa RATTAISSA ja lapsella ikää 6v eli kyllä ihmettelen jos yli 3v ei 'muka' kävele ;)toki jokin sairaus on asia erikseen...

no meillä kyllä isoissa kaupoissa niin lapsettomat kuin ne joilla lapsia ottavat ne kärryt, johon lapsi voisi istua! NÄITÄ KYLLÄ RIITTÄÄ KAUPOISSA. just eilen kävin 4VUOTIAAN kans kaupas ja sitten tokas hetken kuluttua et haluais niihin kauppakärryihin istuu, ja menkikin.. mie varmaan sitten tein väärin ku sinne pojan sujautin!

Mua taas raivostuttaa eniten se, että kauppojen/huoltoasemien lastenhoitohuoneita käyttää myös lapsettomat. Monesti on käynyt niin, että kun on mennyt lapsen kanssa esim. huoltoaseman lastenhoitohuoneeseen, siellä onkin juuri käynyt joku aikuinen isolla asialla ja kaiken lisäksi jättänyt vielä vetämättä. Usein myös on käynyt niin, että kun odottaa lastenhoitohuoneen ovella aikansa, että pääsisi sisälle, ovesta tulee joku vanhempi nainen. Mikähän ihme siinäkin on, että juuri näiden 7kymppisten mummojen täytyy käyttää sitä lastenhoitohuoneen vessaa? Ja asia erikseen on sitten tietenkin nämä äidit, jotka imettävät niissä puolituntia... Eikö sitä nyt voisi muualle mennä imettämään kuin kaupan ainoaan lastenhoitohuoneeseen?

Mua taas raivostuttaa eniten se, että kauppojen/huoltoasemien lastenhoitohuoneita käyttää myös lapsettomat. Monesti on käynyt niin, että kun on mennyt lapsen kanssa esim. huoltoaseman lastenhoitohuoneeseen, siellä onkin juuri käynyt joku aikuinen isolla asialla ja kaiken lisäksi jättänyt vielä vetämättä. Usein myös on käynyt niin, että kun odottaa lastenhoitohuoneen ovella aikansa, että pääsisi sisälle, ovesta tulee joku vanhempi nainen. Mikähän ihme siinäkin on, että juuri näiden 7kymppisten mummojen täytyy käyttää sitä lastenhoitohuoneen vessaa? Ja asia erikseen on sitten tietenkin nämä äidit, jotka imettävät niissä puolituntia... Eikö sitä nyt voisi muualle mennä imettämään kuin kaupan ainoaan lastenhoitohuoneeseen?

Oletko hokannu että ne on myös invavessoja?? Vanhoilla mummoilla voi olla jo hankaluuksiakin käydä normaalissa vessassa vaikka kulkevatkin ilman pyörätuolia tai rollaattoria. Ja minä kyllä olen imettänytkin sielä. Sillä hetkellä sielä ei oo jonoa ollu. sehän on lastenhoitohuone! ruuan antaminenkin on lapsen hoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja tilda:

Joo tätä mäkin ihmettelin kovasti,
kuinka joku lähtee stadiin ratasikäisen kanssa ilman rattaita.
Musta on turvallisempaa et meidän jopa 3v on rattaisssa stadissa, koska liikennettä on paljon.

Mä en oo ees koskaan ajatellut, et olisin joidenkin tavaratalojen rattaiden varassa?

ja kyllä, osaa sekin lapsi kävellä ja pyöräillä ihan itse :)

Alkuperäinen kirjoittaja jossu84:

Oletko hokannu että ne on myös invavessoja?? Vanhoilla mummoilla voi olla jo hankaluuksiakin käydä normaalissa vessassa vaikka kulkevatkin ilman pyörätuolia tai rollaattoria. Ja minä kyllä olen imettänytkin sielä. Sillä hetkellä sielä ei oo jonoa ollu. sehän on lastenhoitohuone! ruuan antaminenkin on lapsen hoitoa.

Oikeastaan tarkoitin nyt vaan niitä lastenhoitohuoneita, joissa ei ole kuin hoitopöytä ja pönttö. Mun mielestä niissä ei tarvitsisi alkaa imettämään, jos niihin on jonoa. Mihin sitä sitten menee sen lapsen kakkavaipan vaihtamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja jossu84:

Oikeastaan tarkoitin nyt vaan niitä lastenhoitohuoneita, joissa ei ole kuin hoitopöytä ja pönttö. Mun mielestä niissä ei tarvitsisi alkaa imettämään, jos niihin on jonoa. Mihin sitä sitten menee sen lapsen kakkavaipan vaihtamaan?

Juu kyl mä haen sillon toisen paikan imetykselle jos jonoa on. siinä pitää kuitenkin tietty rauha olla. sellaset vessat mitkä on vaan lastenhoitohuoneita taitaa olla aika harvassa. yleensä siinä on invavessa samassa.

Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
Hoidin kerran eräässä paikassa lapsia ja sinne toi aina yksi äiti lapsensa RATTAISSA ja lapsella ikää 6v eli kyllä ihmettelen jos yli 3v ei 'muka' kävele ;)toki jokin sairaus on asia erikseen...

Mistä sie tiedät onko se lapsi sairas vai ei?

Mä olen ymmärtänyt, että toisten tapojen kauhistelu saa ihmisen tuntemaan ylemmyydentunnetta eli toisin sanoen sillä pönkitetään omaa itsetuntoa. Ja tämä on varsinkin omaan elämäänsä kyllästyneiden haahkojen ajanvietettä.

Yhteistyössä