Mä en nyt pääse tästä yli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja takoo päätä seinään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

takoo päätä seinään

Vieras
En vain näe tuota tyttöä enää minkään muun nimisenä kuin Lilia. Ainut mitä voin oikeesti jotenkin harkita on Olivia, mutta miehen mielipidettä siitä en vielä ole päässyt kysymään (on töissä). Ja kaikenlisäksi itseäni vaivaa se, että jos yhtäkkiä koko kylä onkin täynnä Olivia-nimisiä tyttöjä niin ei sekään ilahduta. Tällä hetkellä tunnen täältä vain yhden Olivian ja hän on jo 6v ja muuttamassa pois täältä pian mutta.....

Ethän sä voi tietää, vaikka kohta koko kylä olis täynnä Lilia nimisiä tyttöjä. Että sen perusteella ei ainakaan kannata nimeä hylätä.

On varmasti vaikea jos ei pääse nimestä sopuun, mutta voithan sanoa miehelle, että jos Lilia ei kelpaa niin on hyvä vaan ja keksii sitten paremman mikä sopii kummallekkin. Miksi miehet aina olettaa, että se nainen on joku nimi automaatti jonka pitää ne nimet keksiä ja sitten miehet vaan lyttää ne ehdotukset..

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Ethän sä voi tietää, vaikka kohta koko kylä olis täynnä Lilia nimisiä tyttöjä. Että sen perusteella ei ainakaan kannata nimeä hylätä.

On varmasti vaikea jos ei pääse nimestä sopuun, mutta voithan sanoa miehelle, että jos Lilia ei kelpaa niin on hyvä vaan ja keksii sitten paremman mikä sopii kummallekkin. Miksi miehet aina olettaa, että se nainen on joku nimi automaatti jonka pitää ne nimet keksiä ja sitten miehet vaan lyttää ne ehdotukset..

En tiedä. Esikoista kun odotin niin mies sai jotenkuten keksittyä pari nimeä odotusaikana ja totesi itsekin vauvan synnyttyä, että ne ei käy. Sen jälkeen minä kävin koko kalenterin läpi ja mies järjestään lyttäsi jokaisen nimen kunnes lopulta viikkoa ennen ristiäisiä hyväksyi yhden.

Seuraavalle ehdotin kolmea nimeä joista yhden olin ympyröinyt suosikkina ja sen mies valitsi oikopäätä ja kaksi muuta menikin ehdottomasti hylkyyn kuulemma.

Nyt oletin, että kun esitän kaksi nimeä niin taatusti kelpuuttaa jommankumman (Josefiina ja Lilia) mutta ehei....

mä jo luulin, et jollain on oikeasti hätä, kun otsakkeen luin. Ei vo nimen valinta olla noin suuri juttu kellekään. Se on vain nimi, haloo, ei sitä tarvii noin paljon vatvoa. Muiden ihmisten silmissä lapsesi on vain kakara muiden joukossa. Aivan sama onko nimi Lilia vai Maija Meikäläinen. Jälkimmäistä ei joudu jatkuvasti tavaamaan, ekaa varmaan joutuu

Alkuperäinen kirjoittaja mites:
Lilja? Olis musta parempi. Sillä nimellä se varmaa tulee postia saamaan, kun Lilia kuulostaa niin Liljalta.

Eiköhän ne postit ihan oikealla nimellä tule jokaiselle. Ainakin itselleni tulee (jotain satunnaisia mokia lukuunottamatta) ja samoin meidän toiselle tytölle. Oma nimeni siis aiheuttaa toisinaan päänvaivaa kirjoitusasun suhteen mitä en ihan kyllä käsitä, erikoisia muunnoksia. Samoin selitettävä nimi on kakkosellammekin.

Ja Liljaa en halua koska se ääneenlausuttuna on ihan erikuuloinen nimi kuin Lilia. Minusta Liliassa on juuri sitä jotain mitä näen kun katson tuota lasta. Liljassa ei vaikka nimi sinänsä kaunis sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä jo luulin, et jollain on oikeasti hätä, kun otsakkeen luin. Ei vo nimen valinta olla noin suuri juttu kellekään. Se on vain nimi, haloo, ei sitä tarvii noin paljon vatvoa. Muiden ihmisten silmissä lapsesi on vain kakara muiden joukossa. Aivan sama onko nimi Lilia vai Maija Meikäläinen. Jälkimmäistä ei joudu jatkuvasti tavaamaan, ekaa varmaan joutuu

Onhan se nimi iso juttu. Minä päätän toisen ihmisen puolesta nimen, jota hän kantaa lopun elämänsä. Itse koen ainakin ottavani siinä niin suuren vastuun, että en anna ihan mitä sattuu nimeä. Kastettujen palstaa kun lukee niin huomaa kyllä usein, että aina ei olla mietitty kovin paljoa......

Alkuperäinen kirjoittaja oisko:
lilia olivia

Toiset nimet tulee sitten suvusta ja valitaan erilaisista sen mukaan mitkä etunimeen sopii. Olen listannut jo paljon kauniita vaihtoehtoja. Haluan pitää tätä perinnettä yllä, että ne tulee suvusta.

Ennen nuoremman lapsen ristiäisiä, kun pappi tuli käymään sopimaan käytännön järjestelyistä niin oli ihan ihmeisään kun meillä oli koko nimi jo valmiina(oli jo ennen syntymää) ja kertoi siinä että on seuraavana päivänä ristiäiset eikä vanhemmat ole vieläkään päässyt sopimukseen nimestä ja tämä pappi oli ilmoittanut ajan mihin mennessä nimi pitää olla tiedossa tai sitten hän päättää sen kertoi että on tämän perheen neljäs lapsi jota oli mnenossa kastamaan ja joka lapsen kohdala sama juttu viimeiseen asti vanhemmat miettivät nimeä.

Heitä tekstiviesti miehelles ja kysy.Itse en pidä lilia nimestä koska vääntyy lilja sanaksi.Ei tiedä kumpaa sanoo lilia vai lilja.Uskon että ihmiset menee sekaisin ja ymmärtää väärin.Olivia niin selvä nimi ilman vääntelyä Vähän niinkuin tania = tanja jne

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Lilja? Olis musta parempi. Sillä nimellä se varmaa tulee postia saamaan, kun Lilia kuulostaa niin Liljalta.

Eiköhän ne postit ihan oikealla nimellä tule jokaiselle. Ainakin itselleni tulee (jotain satunnaisia mokia lukuunottamatta) ja samoin meidän toiselle tytölle. Oma nimeni siis aiheuttaa toisinaan päänvaivaa kirjoitusasun suhteen mitä en ihan kyllä käsitä, erikoisia muunnoksia. Samoin selitettävä nimi on kakkosellammekin.

Ja Liljaa en halua koska se ääneenlausuttuna on ihan erikuuloinen nimi kuin Lilia. Minusta Liliassa on juuri sitä jotain mitä näen kun katson tuota lasta. Liljassa ei vaikka nimi sinänsä kaunis sekin.

No hyvä tietää. Mulla on kyllä tullut vastaan ihan kaikkia väännöksiä nimestäni, myös kirjekuorissa.

Meillä oli jo nimi valmiina tytölle ja kun kerran näyttikin just ihan siltä nimensä kantajalta niin aloimme heti kahdestaan kutsuakin tyttöä nimellä, vaikka muille kerrottiin vasta ristiäisten yhteydessä. Tokihan nimi ja kaste on kaksi eri asiaa, mutta halusimme silti pitää salassa. Paperit palautin kirkkoherranvirastoon jo silloin kun kävin sopimassa ristiäisaikaa joten sitten ei enää tarvinnut edes miettiä, ettämikä lapsesta tulee. Jos kerran siltä tuntuu, että hyvä nimi löytyi niin mitä sitä miettimään. Lilia on oikeen kaunis nimi.

No hyvä tietää. Mulla on kyllä tullut vastaan ihan kaikkia väännöksiä nimestäni, myös kirjekuorissa.

Olen siis minäkin näitä omituisia väännöksiä saanut nimestäni (nimi siis Marianne) mutta en minä siitä koskaan kärsinyt ole. Lähinnä huvittuneena seurannut sitten, että mitä on taas keksitty. Mutta aina olen ollut enemmän kuin tyytyväinen omaan nimeeni. Samoin tyttömme nimi (Juulia) pitää tietysti sanoa, että tuleeko yksi vai kaksi uuta. Ei verota minua sekään eikä haittaa jos joku tahtoo väenvängällä mieltää hänet Juliaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja anja:
mun mies suostui Aava-nimeen vasta kolme päivää ennen ristiäisiä... :) Pysy kovana!!

Olenkin tullut siihen tulokseen, että ellen nyt koe jotain ahaa-elämystä jostain nimestä niin pakko pysyä lujana. Makustelkoon. Luulin, että homma menisi läpi helposti, koska tyttöä on nyt kutsuttu Lilliksi ja miehen mielestä se on kiva nimi vaikka ei siitä kutsumanimeä havitellakaan. Meinasin kuitenkin, että se Lillin käyttö pehmentäisi tuota Liliaa. Ja arvaappa paljonko se näyttää Lilialta vielä enemmän kun kutsutaan nyt Lilliksi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Heitä tekstiviesti miehelles ja kysy.Itse en pidä lilia nimestä koska vääntyy lilja sanaksi.Ei tiedä kumpaa sanoo lilia vai lilja.Uskon että ihmiset menee sekaisin ja ymmärtää väärin.Olivia niin selvä nimi ilman vääntelyä Vähän niinkuin tania = tanja jne

Sillä on niin kiire töissä, että jos huomaisi tekstiviestin tulevan niin ei ehtisi sitä ainakaan lukea.

mun mies suostui Aava-nimeen vasta kolme päivää ennen ristiäisiä... :) Pysy kovana!!

Olenkin tullut siihen tulokseen, että ellen nyt koe jotain ahaa-elämystä jostain nimestä niin pakko pysyä lujana. Makustelkoon. Luulin, että homma menisi läpi helposti, koska tyttöä on nyt kutsuttu Lilliksi ja miehen mielestä se on kiva nimi vaikka ei siitä kutsumanimeä havitellakaan. Meinasin kuitenkin, että se Lillin käyttö pehmentäisi tuota Liliaa. Ja arvaappa paljonko se näyttää Lilialta vielä enemmän kun kutsutaan nyt Lilliksi. :)

Mä pidän sulle peukkuja!! Mun mies sanoi monta kertaa ehdottoman ein tuohon Aava-nimeen. Otin taktiikan ja en puhunut MITÄÄN nimistä sille. Olin vaan hiljaa. Se oli sitä varmaan maistellut mielessään kun yhtäkkiä sanoi että kyllä siitä voi tulla Aava :)

ps Lilia on musta tosi kaunis nimi!!

Mä pidän sulle peukkuja!! Mun mies sanoi monta kertaa ehdottoman ein tuohon Aava-nimeen. Otin taktiikan ja en puhunut MITÄÄN nimistä sille. Olin vaan hiljaa. Se oli sitä varmaan maistellut mielessään kun yhtäkkiä sanoi että kyllä siitä voi tulla Aava :)

ps Lilia on musta tosi kaunis nimi!!

Joo kyllä mä tähän väsytystaktiikkaan alan kallistua. Sanoinkin miehelle eilen ihan tyrmistyneenä, että ai ei käy kumpikaan ja totesin sitten, että ei ole mulla muuta ehdottaa ja kerroin 9kk miettineeni niitä ja noi kaksi on ehdottaa. Hän sitten vain totesi, että joo mut ei. Sanoin sit vaan, että no en keksi muuta. Jospa se vähän makustelis asiaa... katsotaan.

Olen siis minäkin näitä omituisia väännöksiä saanut nimestäni (nimi siis Marianne) mutta en minä siitä koskaan kärsinyt ole. Lähinnä huvittuneena seurannut sitten, että mitä on taas keksitty. Mutta aina olen ollut enemmän kuin tyytyväinen omaan nimeeni. Samoin tyttömme nimi (Juulia) pitää tietysti sanoa, että tuleeko yksi vai kaksi uuta. Ei verota minua sekään eikä haittaa jos joku tahtoo väenvängällä mieltää hänet Juliaksi.

Kerrotko mitä omituisia väännöksiä olet kuullut nimestäsi? Meidän tyttö on Marianne ja olisi mielenkiintoista kuulla mitä väännöksiä hänkin ehkä joskus tulee kuulemaan. Toistaiseksi kaikki ovat osanneet sanoa ja kirjoittaa nimen oikein