Mä en nyt oikein käsitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Avemaria

Jäsen
19.10.2007
974
0
16
Mun mummu avas vauvalle tilin minne halukkaat voi laittaa rahaa esim. ajokorttia varten. Tilissä on nostokielto siihen saakka ku poika täyttää 18 vuotta. Nyt pojan kummitäti haluaa avata oman tilin samaan tarkoitukseen. Miksi tämä kummitäti ei voi käyttää muiden kanssa samaa tiliä? Miksi niitä pitää olla useampia? Mä en oikein käsitä.

Järjetöntä on munki mielestä. Haluaa kuulemma avata oman tilin. Asiasta ei ole mun kanssa puhunut mutta soitellut miehelle. On siis miehen sisko. Voiko hän loukkaantua jos pyydän käyttämään sitä tiliä joka on jo avattu?

Ja ku sekin tässä asiassa vähän riepoo että tälle nuorimmalle on sit kohta jo kaksi tiliä... Kahdelle vanhimmalle jotka siis mun edellisestä liitosta ei ole ku ne mitkä itse olen avannut. Ja näiden vanhimpien lasten tileille ei laita rahaa muut ku minä. Ja ku sitä ei tahdo oikein riittää sinne asti...

Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Ja ku sekin tässä asiassa vähän riepoo että tälle nuorimmalle on sit kohta jo kaksi tiliä... Kahdelle vanhimmalle jotka siis mun edellisestä liitosta ei ole ku ne mitkä itse olen avannut. Ja näiden vanhimpien lasten tileille ei laita rahaa muut ku minä. Ja ku sitä ei tahdo oikein riittää sinne asti...

No miksi riepoo? et kai tosissasi oleta, että alkavat saman laittaa lapsille, jotka ei veren sukulaisia.

Toiset vaan haluaa itse tehdä sen... Kuten anoppi, jolle ei kelpaa meidän avaamat tilit. Nyt sitten marmattaa, kun pankista eivät kerro hänelle lasten tilien saldoja - ne ovat lasten tilejä, ei hänen, vaikka niin kuvitteleenkin :D Kysy siltä kummitädiltä miksei se tili kelpaa? Meillä minä olen pitänyt huolen ensimmäisen tilin avaamisen jälkeen, että vanhemmilla on nosto-oikeus ja vielä erikseen, ettei mene liian vaikeaksi. Anopin tilin kohdalla olisin suostunut siihenkin, että nosto-oikeus on vasta lapsella itsellään 18 vuotiaana. Pankkiehdoissa on jotain, ettei muu kuin huoltaja voi saada käyttöoikeutta alaikäisen tiliin, joten siltä näkökulmalta pitäisi olla ihan turvallista nuo kaikki tilit. Ja huoltajat ovat vastuussa verottajankin suuntaan lasten tilien kohdalla.

Yhteistyössä