Mä en nyt oikeen tiiä pitäiskö uskoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

just joo

Vieras
Tapasin eilen pitkästä aikaa yhden puolitutun joka on raskaana (minä myös). Hän alkoi yhtäkkiä kertomaan, kuinka hänellä on ollut outoja mielitekoja ja että hänen on tehnyt mieli syödä mm. multaa ja sitä hän on myös syönyt!? Kertoi myös kuinka joku hänen tuttunsa on syönyt hiekkaa ja toinen puun lehtiä raskausaikana.

Tämä on mun toinen raskaus ja mulla on ollut kyllä välilillä himoja joitan ruokia kohtaan, mutta siis ihan normaaleja ruokia kohtaan. Mä en vaan voi käsittää että jonkun tekis mieli syödä multaa, hiekkaa, tms. joita tuskin on maistanutkaan ennen. Kuulostaa jotenkin vähän keksityltä ja huomionhaulta?

Ehkä hänen ruokavaliosta puuttuu jku tärkeä kivennäisaine, jota sitten löytyy mullasta??
Ainakin olen kuullut että kalkkiseinät voivat kummasti alkaa kiinnostaa jos on kalkinpuutetta jne.

Joo oon mä ennenkin kuullut sellasia "joku söi kiviä ja laastia joskus" mutta kun tuollainen edes jotenkuten tuttu tulee tollasta selittään niin mietin vähän..

Juu en mäkään usko noihin syömishimoihin, tai uskon himoihin mut en siihen et joku niitä syö. Itsellä kans tehnyt eri ruokia mieli muttei koskaan mitään sellasta mitä ei voisi syödä. Luulen et oli kyl ihan huomion hakua tai joku muu ihme tpa rehennellä.

Rehennellä?? Miks kukaan haluaa rehennellä siintä että syö esim seiniä..Ja joo tuo tuttu on mun sisko joka niitä raappauksia söi joten ihan vieressä olen asiaa katsonut

Mun äiti söi mua odottaessaan taululiitua. Ja työkaverini söi mämmiä siis varmaan jonkun 6kk putkeen päivittäin ja luultavasti kaks rasiaa päivässä. Koskaan en tosin märää kysynyt, mut aina sitä söi. Ja mä odotusaikana söin timotein lehtiä. Siis heinää. Oli muuten meheviä lehtiä. Koiralenkillä aina salaa niitä yhdellä peltoreitillä napsin. Oli niin hyvää. Nyttemmin en ole kokeillut.

No, otin heinässä riskin. Muita koiria siellä ei lenkitetty, tiedän varmaksi, ystäväni "takapihaa" jonne kukaan ei eksy koiralenkille. Oma (kääpiö)koiranikin vasta kun muutettiin kaverini lähelle ja heinä oli jo reilusti yli polvenkorkuista.
Ja kerroin neuvolassa. Sanoivat että on ihan ok, kunhan katson mistä maistelen.
Söin siis lehden kaksi lenkillä, ehkä kolme. Kestää kaunan pureskella... =)
En siis paalikaupalla syönyt.
Ja huomionhakuisuus, en kertonut asiasta kuin kaverilleni ja neuvolassa. Ainoastaan koirani koskaan näki minun niitä syövän. Se tuskin juorusi kenellekään.

Ei sillä ole mitään merkitystä onko kyseistä asiaa ennen maistanut. En ollut koskaan syönyt nuudeleita mutta raskaana ollessani alkoi tehdä niitä mieli ja söin niitä 7 kk vähintään neljä kertaa päivässä sellaisenaan ilman mitään mausteita. Voin muuten kertoa et sen jälkeen ei oo nuudelit maistunu..

Kaverillasi taitaa olla joku puutostila. Kerro hänelle, että mullasta voi saada vakavan ruokamyrkytyksen (E.Coli-bakteerista) tai vaikkapa toksoplasmoosin, mikä voi aiheuttaa keskenmenon tai vauvan vammautumisen. Tällaisia mielitekoja ei saa missään nimessä toteuttaa.