Mä en löydä itselle sopivaa liikuntamuotoa mitenkään :( Turhauttaa kun kaikki on pakkopullaa :(

27.02.2012
394
0
16
Käyn kävelyllä koirien kanssa, mutta reippaampi lenkkeily ja hölkkä saa mun sääret kipeytymään=ilmeisesti penikkatauti? Vaikka on hyvät varusteet ja lenkkeilen lähinnä pururadalla/metsässä enkä kovalla asfaltilla.
Ja koirien kanssa kävely ei mitään hikiliikuntaa ole kun ovat niin eri kaliiperia, enkä tykkää hommasta niin paljon et lenkittäisin molemmat erikseen... :ashamed:

Zumba saa mussa aikaan lähes oksennusreaktion.... :ashamed:

Aerobic yms ei ole yhtään mun juttu, kokeiltu on....

Mulla on ollut kuntopyörä ja crosstrainer ja kumpikin oli uutuudenviehätyksen ajan käytössä sen ekan kuukauden ja sit jäi pölyttymään ja vaatetelineeksi.... :xmas:

Ratsastus on ainoa mitä olen todella rakastanut, mutta näin pitkän tauon jälkeen tallipiirit lähimaastossa ovat niin muuttuneet, että tarjolla ei olis kun tunti sillon ja toinen tällön.... Ja ne maksaa ihan mansikoita... :ashamed:

Pyörä olis tarkotus laittaa nyt piakkoin kuntoon ja hankkia kypärä et pääsisin pitkästä aikaa pyöräileen ja kokeileen miltä se tuntuis.... :)

Oikeesti mitä hittoo mä teen, oon aika rapakunnossa kun en oikeen mitään liikuntaa harrasta?! En tiedä miksi, mutta liikunta on aina ollut mulle pakkopullaa ja suorittamista, en ole koskaan oppinut siitä nauttimaan eikä mulle tule mitään huippuhyvää oloa minkään hikisuorituksen jälkeen.

Tänä talvena hankin suksetkin ja hiihdettiin pojan kanssa paljon, mutta väkisin sekin piti tehdä... Mä taidan olla aika vaikee tapaus ja mitä nyt oon tästä puhunut niin ilmeisesti myös ainoa laatuani kun kaikkien muiden mielestä se liikunta on niiiiiiiin hienoa.... :ashamed:

Aerobikkiin mäkin kyllästyin totaalisesti aikanaan ja luulin inhoavani ryhmäliikuntaa. Nyt oon kuitenkin hurahtanut pumppiin ja kahvakuulaan. Tykkään, kun samaa liikettä ei tahkota ikuisuuksia, vaan homma etenee rivakasti.

Onhan sitä lajeja vaikka hurumykke. Ryhmäliikuntoja on tosiaan laidasta laitaan, spinning, bodycombat, bodypump, tanssipainotteisemmat, kahvakuulajutut. Kuntosalilla voi käydä muuten vain, kokeilla vaikka joogaa tai pilatesta tai jotain kamppailulajia, käydä luistelemassa/rullaluistelemassa, testaat sitä pyöräilyä jne.

Katos vaikka kansalaisopiston sivuilta mitä järjestävät, jos sieltä kumpuaisi joku idea :)

Kiipeily on muuten sellainen laji mihin useampi kaveri on hurahtanut viime aikoina vaikka ovat muuten aika "huonoja" liikkumaan. Siis boulder, ei köysien kanssa. Jos löytyy lähettyviltä paikkoja, kannattaa testata, on hiton hauska laji :)

Voi johtua siitä että olet huonossa kunnossa. Kun kunto kasvaa tulee liikunnastakin mukavampaa. Entä salillakäynti? Ensin saat vähän lihaksia mitkä tukee noissa aerobisissa sitten paremmin?

Ai niin ja peruslistasta unohtui tietty uinti ja jos on järveä tai jokia lähellä niin soutaminen ja melonta on hauskaa ja hyvinkin kuntoa nostattavaa puuhaa. Kaveri mukaan vaan menoksi :)

Täällä kans yksi, kenen mielestä liikunta on aiemmin ollut hiukan pakkopullaa. Ratsastin kanssa itse pari vuotta taakse päin, mutta alkoi käymään niin kovin kukkarolle, että jätin koko lajin. Yritin käydä yksin reippailla kävelylenkeillä, mutta eipä siitä mitään tullut. Nyt kun olen saanut kaverin mukaan, niin maistuu lenkkeily paljon paremmin, kun voi vaihtaa päivän kuulumiset siinä samalla :)
Ihastuin myös spinningiin, vaikka monien mielestä se on kamalaa rääkkiä. Itse taas nautin, kun saa tehdä juuri sellaisilla vastuksilla kuin ite tykkää, eikä kukaan huomaa, vaikka joskus vähän löysäilisit, ja taustalla soi hyvä musiikki, joka antaa puhtia lisää. :)

Mä en ole tykännyt juuri mistään liikunnasta hyvässäkään kunnossa -ja sitä todellakin oli muutamia vuosia ennen lasta kun aktiivisesti tallilla touhusin.

Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä on aika rajotetusti noita kansalaisopiston juttuja.
Tampereella asuessani aikanaan alotin pilateksen ja kun jatkoin sitä täällä tuppukylässä niin oli kyllä valtava ero, oli ihan suoraansanottuna p*skaa se tän kylän "pilates".. :ashamed:

Kuntosali on pieni hikinen huone missä on 10 kuntosalivehjettä ja siellä ei ole mitään ohjattua toimintaa ja ne samat 5 äijää siellä joka ilta pumppaamassa ja hiki haisee, ei paljon houkuta... :ashamed:

On mulla asenteessakin vikaa, mutta mä en vaan tykkää tollasista ryhmäjutuista vaan haluan "suorittaa" itsenäisesti. Toivottavasti se pyöräily kolahtais!!!! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;26186750:
Kuntosali on pieni hikinen huone missä on 10 kuntosalivehjettä ja siellä ei ole mitään ohjattua toimintaa ja ne samat 5 äijää siellä joka ilta pumppaamassa ja hiki haisee, ei paljon houkuta... :ashamed:
On mulla asenteessakin vikaa, mutta mä en vaan tykkää tollasista ryhmäjutuista vaan haluan "suorittaa" itsenäisesti. Toivottavasti se pyöräily kolahtais!!!! :heart:
Pumppaa kotona kuten viivi :)
1135251637974.gif

Tarviiko sen liikunnan olla sitten sellasta hikistä puurtamista? Miksei yhtähyvin liikunnasta käy se koirien kanssa lenkkeily? Mites ois vaikka suunnistus? Itse ilmoittauduin juuri aikuisten suunnistuskouluun ja ajattelin sit vaikka ihan lastenkin kanssa käydä iltarasteilla kokeilemassa löytyvätkö ne rastit. Suunnistusta ajattelin siksikin että jos joskus tulee vielä koira hommattua niin vois koiran kanssa tuolla metsässä sitten rymytä niitä rasteja etsimässä.

En siis ole ainoa, jota liikunta tökkii. Tanssia harrastin joku vuosi sitten, mutta muutettiin, eikä samaa ole tarjolla uudessa asuinpaikassa. Nyt sit on jääny kaikki. Kävellä vois tietty, mut ei. Kauppamatkakin on niin pitkä, et meen autolla, työmatkasta puhumattakaan.

[QUOTE="Annu";26186902]En siis ole ainoa, jota liikunta tökkii. Tanssia harrastin joku vuosi sitten, mutta muutettiin, eikä samaa ole tarjolla uudessa asuinpaikassa. Nyt sit on jääny kaikki. Kävellä vois tietty, mut ei. Kauppamatkakin on niin pitkä, et meen autolla, työmatkasta puhumattakaan.[/QUOTE] Mene pyörällä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;26186668:
Käyn kävelyllä koirien kanssa, mutta reippaampi lenkkeily ja hölkkä saa mun sääret kipeytymään=ilmeisesti penikkatauti? Vaikka on hyvät varusteet ja lenkkeilen lähinnä pururadalla/metsässä enkä kovalla asfaltilla.
Ja koirien kanssa kävely ei mitään hikiliikuntaa ole kun ovat niin eri kaliiperia, enkä tykkää hommasta niin paljon et lenkittäisin molemmat erikseen... :ashamed:

Zumba saa mussa aikaan lähes oksennusreaktion.... :ashamed:

Aerobic yms ei ole yhtään mun juttu, kokeiltu on....

Mulla on ollut kuntopyörä ja crosstrainer ja kumpikin oli uutuudenviehätyksen ajan käytössä sen ekan kuukauden ja sit jäi pölyttymään ja vaatetelineeksi.... :xmas:

Ratsastus on ainoa mitä olen todella rakastanut, mutta näin pitkän tauon jälkeen tallipiirit lähimaastossa ovat niin muuttuneet, että tarjolla ei olis kun tunti sillon ja toinen tällön.... Ja ne maksaa ihan mansikoita... :ashamed:

Pyörä olis tarkotus laittaa nyt piakkoin kuntoon ja hankkia kypärä et pääsisin pitkästä aikaa pyöräileen ja kokeileen miltä se tuntuis.... :)

Oikeesti mitä hittoo mä teen, oon aika rapakunnossa kun en oikeen mitään liikuntaa harrasta?! En tiedä miksi, mutta liikunta on aina ollut mulle pakkopullaa ja suorittamista, en ole koskaan oppinut siitä nauttimaan eikä mulle tule mitään huippuhyvää oloa minkään hikisuorituksen jälkeen.

Tänä talvena hankin suksetkin ja hiihdettiin pojan kanssa paljon, mutta väkisin sekin piti tehdä... Mä taidan olla aika vaikee tapaus ja mitä nyt oon tästä puhunut niin ilmeisesti myös ainoa laatuani kun kaikkien muiden mielestä se liikunta on niiiiiiiin hienoa.... :ashamed:

Ihan kuin mun suusta! Ja vielä toi ratsastus -kohtakin. En siis olekaan ainoa. :)

hevoshulluna liikunnanvihaajana ymmärrän sua täysin. En todellakaan viitsi haaskata aikaani turhanaikaiseen omin jaloin pomppimiseen, kun hevoset on keksitty. Mutta jos kerran osaat auttavasti ratsastaa, mikset mene kyselemään paikallisilta hevosenomistajilta, josko pääsisit vuokraamaan hevosta halvemmalla kuin ratsastustunnit, ja ehkä auttamalla pääsisit vielä halvemmalla. Samalla saisit sitä kuntoa niistä tallihommistakin.

Kasvimaa ja puutarhanhoito on tuon lisäksi ainoa mulle sopiva liikuntalaji.

Yhteistyössä