Mä en leivo enää koskaan!!!! Perkele!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja roskiin menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

roskiin menee

Vieras
Mun korvapuustit ei vaan onnistu. Ei vaikka teen mitä taikoja. Taas ne on ihan littania, niinku norsulauma ois juossu niitten yli. Ne litistyy vaan uunissa eikä kohoa. Muut pullat kyllä samasta taikinasta kohoaa uunissakin ja pysyy kuohkeina mut ei nuo.

Ai niin ja mä teen siitä taikinasta sellaista että sitä joutuu vähän irroittelemaan pöydästä.
Vaivaan kyllä ja kohotan, sitten kohotuksen jälkeen saatan lisätä vähän jauhoa että irtoaa kiposta ja kohotan vielä pellillä uunin lämmetessä.

Annathan sen taikinan kohota kunnolla ennen ku leivot sen puusteiksi?Ja sitten kohotata hyvin ennen uuniin laittoa?Mulla ainakin pitää kohottaa kauemmin ku tavallisia pullia.

Joo, mä taas pitkästä aikaa oon innostunut leipomaan juuri puusteja, mutta mä leikkaan ne suoraksi ja laitan viinerivuokaan, vähänks niiko texaspullaksi. Tärkeintä on tehdä taikina huoneenlämpöisistä aineista ja kohottaa vielä toisen kerran ennen uuniin laittoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla kyllä kohoaa, mutta mun korvapuustit on aina ihan hirveän näkösiä, teki niistä minkämallisia tahansa. Enpä tee korvapuusteja vierasvaraksi...

Miä leikkaan vaan suoraan ja jätän se "sauman"alas.
Sit ku oon nostannu pellille nii painan molemmil peukaloil ihan lyttyy keskelt, voitelen ja heitän raesokerii päälle.

Yhteistyössä