Mä en kyllä tykkää yhtään lastenvaatteissa kaksoiskokonumeroista (esim. 116/122)

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mä en ole ikinä tajunnut tätä ongelmaa. (josta aiemminkin on palstalla valiteltu) noissa kokojen välissä on mielestäni todella pieni ero, eli jos 110/116 on "aivan liian pieni koko", ei 122/128 voi mitenkään olla "aivan liian suuri".

Helposti, hihat varsinkin :/

joo mut se sama ongelma voi olla ihan yhdenkin koon vaatteissa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Siis mikä oli ongelma Småfolkissa koossa 110-116? Oletko kokeillut Katvigia? Niillä on pienet koot, mutta joka kokoa löytyy. Metsolalla myös. Lego on leveää. Moonkids on taas tosi kapeaa ja niukkaa ainakin paidoista.

Liian pieni, hihat lyhyet ja seuraava koko taas liian iso. Katvigia en ole kokeillut, Legon vaatteita pari mutta en tykkää niistä Bionickle(?) printeistä, Moonkids lapsen mielestä liian kapeaa. Mutta täytyypä katsastaa toi Katvig ja Metsola =)

faktuaalisesti ero småfolkin 110/116 ja 122/128 on hihan pituudessa ehkä 2-3senttiä :D että on se pienestä kiinni :D

Tosi pienestä joo, eikä hihaa voi tietenkään taittaa yhtään. :D

Siis mikä oli ongelma Småfolkissa koossa 110-116? Oletko kokeillut Katvigia? Niillä on pienet koot, mutta joka kokoa löytyy. Metsolalla myös. Lego on leveää. Moonkids on taas tosi kapeaa ja niukkaa ainakin paidoista.

Liian pieni, hihat lyhyet ja seuraava koko taas liian iso. Katvigia en ole kokeillut, Legon vaatteita pari mutta en tykkää niistä Bionickle(?) printeistä, Moonkids lapsen mielestä liian kapeaa. Mutta täytyypä katsastaa toi Katvig ja Metsola =)

faktuaalisesti ero småfolkin 110/116 ja 122/128 on hihan pituudessa ehkä 2-3senttiä :D että on se pienestä kiinni :D

Eikä ole 3 cm, ainakaan kun sovitettiin lapselle. Tai voihan lapsen ruumiinrakenne kaiketi vaikuttaa vaatteen istuvuuteen. Meillä kovin hoikka ja kapoinen lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikesta saa ongelman jos haluaa:

Tosi pienestä joo, eikä hihaa voi tietenkään taittaa yhtään. :D

Ei voi, joko taittovaraa on liian vähän tai sitten saa kääriä rullalle hihaa enempi.

Musta tuntuu että tää mun "ongelma" on isompi ongelma muutamalle muulle kuin mulle ja mun lapselle :laugh: :laugh: :laugh:

Jos 110-116cm Småfolk on pienehkö, niin ota noista 122cm (tai ehkä 128cm Katvigista). Meilläkään poika ei tykkää Moonkidsin makkarasta, mutta Metsolan kapeat paidat menee ok.

Dunsilla ei ole myöskään tuplakokoja, leggarit ja housut ovat pieniä, 122cm paita taisi olla pienempi kuin 122-128cm Småfolk. Kun noita varastoon ostin. Plastisock taisi olla samaa kokoa kuin Småfolk. Mitähän muuta mä ostinkaan...

turha tästä meidän muiden ongelmaa on tehdä :D sullahan se ongelma on :D
mä kyllä löydän onneksi lapsille småfolkia ja moonia ja ej sikkeä ja vaikka mitä kivaa! aina on sopivaa kokoa löytynyt =)

turha tästä meidän muiden ongelmaa on tehdä :D sullahan se ongelma on :D
mä kyllä löydän onneksi lapsille småfolkia ja moonia ja ej sikkeä ja vaikka mitä kivaa! aina on sopivaa kokoa löytynyt =)

Siis otsikossa: Mä en kyllä tykkää yhtään lastenvaatteissa kaksoiskokonumeroista ...

Eri merkitys käsittääkseni sanoilla en tykkää ja ongelma

Vaan jätänpä ketjun ainakin tältä erää kun alkaa tulla aiheesta poikkeavaa kommenttia sen verran että itse aihe vääristyy tai menee sivuraiteille.
Toki saa vinkkejä kirjoitella.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja elsa:
Ihan sama juttu. Poika 7 v ja 137 cm.
meil nois ku on iän mukaa esim. 10 v jotkut 130 cm housut.
ja sit taas meil on jo 137 cm poika ja hitto ku menen sekasin ku seiska vuotiaiden vaatteet
on aina liian pienii. jotain 120 cm noi mis lukee 7 year siis sokokselki

Jees. Eli koska teidan poika on normaalia pidempi, tulisi kokomerkinnat muuttaa, jotta te (ja siis vain te) voisitte osta sopivia vaatteita ikanumeron perusteella, eika tarvitsisi nahda sita kamalaa vaivaa, etta vilkaisisi kerran jotain kokotaulukkoa?

Muakin arsyttaa nuo kaksoiskoot joskus. Tosin meilla sen verran pieni viela tuo poika, etta ne kaksi kokoa ovat (tai olivat vahan aikaa sitten) 62/68 ja 74/80. Pojalla pituutta kuukausia just sen 71-72cm :headwall: . Noissa suhteellisesti ihan alyttoman iso ero.

(Ja kun taalla oli vaantoa noista aikuisten kokomerkinnoista, niin ei kylla mitaan "kunnon" vaatetta munkaan mielesta kaksoiskoossa tehda, enka ainakaan ostaisi. Teepaitoja tai yopaitoja ehka. Kylla aikuisen vaatteen tulee istua kunnolla.)

Ainakin yhdessä uudessa nettipuodissa oli vaatteita, joissa ei ollut kaksoiskokoja ja valmisti vaatteita tilauksesta täysin mittojen mukaan. Kannattaa käyttää hyväkseen, niin saa takuulla sopivaa päällepantavaa. Olikos se nyt tiritom.com vai .fi......

H&M:llä on useimmissa paidoissa ja mekoissa käytössä noi tuplakoot.

housut menee yksittäiskoissa (taipuuko noin ? ) vielä. Meillä tytölle menee vielä pääasiassa 122-128 vaikka ei mikää pienikokonen olekkaan. joskus on niin kaposta mallia et joudun siirtymään youngin puolelle.

Lindexin 122/128 ei puheitakaan et mahtuu päälle!! saa olla jo 140cm ainaki.

ja eikä noi youngin vaatteet niin teiniä ole. Jotain farkkuminaria saattaa olla mut ei niitä tartte ostaa.

paljon on hello kittyä, on helinä keiju-paitaa, hevosia, kissoja jne. Sit voidaan puhua teinivaatteesta kun siirrytään Divided- nuorisoon.

Noi kaksoiskoot on mun kokemuksen mukaan sopivia silloin kun on sitä pienempää kokoa just. Mut sit kun on kokoa 128 on 122/128 vaate jo liian pieni mutta 134/140 on liian iso.
Tuo hihojen kääriminen on musta huono neuvo, ei ne pysy käännettyinä jos lapsi leikkii ja liikkuu yhtään reippaammin.
Lisäksi eri merkeillä on nuo koot ihan erilaisia, meidän pääosin 92cm kokoa käyttävällä _hoikalla_ lapsella on lindeksiltä käytössä 104-kokoisia paitoja.En osta enää, ihan älytöntä ettei koot pidä yhtään paikkaansa. Kun siis samalle lapselle menee hyvin h&m:n 86/92 paita vielä. Nuo kaksoiskoot ainakin jossain h&m:n paidoissa on reiluja mut onks se l.o.g.g. tms h&m:n paitasarja niin niissä ne taas on tosi nafteja, eli saman kaupan vaatteissakin on kamalasti eroja.
Mä ainakin kaipaisin jotain pitävää standardia lasten vaatteisiin, niin vois ostaa ne kokolapun perusteella helpommin.
Ja tuo kans et tuntuu et yli 128 cm vaatteissa löytyy ihan ihme teinikamppeita vaan, sellaisia joita ei eka/tokaluokkalaiselle vielä haluais ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja SeInka:
(Ja kun taalla oli vaantoa noista aikuisten kokomerkinnoista, niin ei kylla mitaan "kunnon" vaatetta munkaan mielesta kaksoiskoossa tehda, enka ainakaan ostaisi. Teepaitoja tai yopaitoja ehka. Kylla aikuisen vaatteen tulee istua kunnolla.)

ehkä minä ostan vaatteeni jostain todella erikoisesta paikasta, kun minulla on monessakin vaatteessa tuo kaksoiskoko. vaatteen istuminen taas ei liity tähän mitenkään, en ole ikinä vaatetta ostanut pelkän kokonumeron, vaan sovituksen perusteella.

Noi kaksoiskoot on mun kokemuksen mukaan sopivia silloin kun on sitä pienempää kokoa just. Mut sit kun on kokoa 128 on 122/128 vaate jo liian pieni mutta 134/140 on liian iso.
Tuo hihojen kääriminen on musta huono neuvo, ei ne pysy käännettyinä jos lapsi leikkii ja liikkuu yhtään reippaammin.
Lisäksi eri merkeillä on nuo koot ihan erilaisia, meidän pääosin 92cm kokoa käyttävällä _hoikalla_ lapsella on lindeksiltä käytössä 104-kokoisia paitoja.En osta enää, ihan älytöntä ettei koot pidä yhtään paikkaansa. Kun siis samalle lapselle menee hyvin h&m:n 86/92 paita vielä. Nuo kaksoiskoot ainakin jossain h&m:n paidoissa on reiluja mut onks se l.o.g.g. tms h&m:n paitasarja niin niissä ne taas on tosi nafteja, eli saman kaupan vaatteissakin on kamalasti eroja.
Mä ainakin kaipaisin jotain pitävää standardia lasten vaatteisiin, niin vois ostaa ne kokolapun perusteella helpommin.
Ja tuo kans et tuntuu et yli 128 cm vaatteissa löytyy ihan ihme teinikamppeita vaan, sellaisia joita ei eka/tokaluokkalaiselle vielä haluais ostaa.

Tää on niin totta. Ja meillä ei ainakaan se hihojen kääriminen pahemmin auta. Harmittaa sekin ettei voi luottaa kokonumeroihin edes saman kaupan vaatteissa. Onneksi ainakin osassa vaatteista pystyy katsomaan silmämääräisesti sen oikean koon jos ei satu olemaan lasta mukana vaateostoksilla.

Lisäksi eri merkeillä on nuo koot ihan erilaisia, meidän pääosin 92cm kokoa käyttävällä _hoikalla_ lapsella on lindeksiltä käytössä 104-kokoisia paitoja.En osta enää, ihan älytöntä ettei koot pidä yhtään paikkaansa.

No en minä tämän takia jotain merkkiä pannaan laita :o Kyllä todella nopeasti olen tiedostanut miten koot menee eri merkeillä. Mä ostan aina riittävän isoja ja otan varastosta sitten myöhemmin käyttöön.

Samaa mieltä, että kaksoismerkinnät jostain tosi syvältä! Eihän kaikki lapset ole samasta muotista tehtyjä?! Meillä ainakin hihat jää ensimmäisenä pieneksi vaikka muuten esim. paita sopisikin. Housuissa taas ei onnistu se isompi koko kun lahkeet ei pysy käärittyinä kauan..
Taas jonkun älypään keksintö...

Yhteistyössä