Mä en kyllä tykkää yhtään lastenvaatteissa kaksoiskokonumeroista (esim. 116/122)

KiviäkinKiinnostaa

Aktiivinen jäsen
24.05.2007
28 518
23
38
Taitaa olla vain säästötoimenpide että ei tehdä jokaista kokoa erikseen. Tai olisi edes sellainen liukuva järjestelmä että samalta merkiltä löytyisi kokoja siten että olisi 110/116 116/122 122/128 128/134 jne. (vaikka tällöin saman asian ajaisi yhden kokonumeron vaatteet :D)

Mun keskimmäiselle on vaikea löytää paitoja kun monesti koot menee 110/116. Hällä siis 110 cm aivan liian pientä kokoa, 116 sopivaa ja joissain mitoituksissa isoakin ja seuraava koko 122/128 taas aivan liian suurta kokoa.

Vähänkö olisi ihania vaatteita Småfolkilla ja Po.p:lla vaan kun jää tuon kaksoiskokonumeron takia ostamatta. Pöh :/

mä en ole ikinä tajunnut tätä ongelmaa. (josta aiemminkin on palstalla valiteltu) noissa kokojen välissä on mielestäni todella pieni ero, eli jos 110/116 on "aivan liian pieni koko", ei 122/128 voi mitenkään olla "aivan liian suuri".

Joo toi on muuten niiiin ärsyttävää. Mä en ymmärrä ollenkaan ja näyttäis olevan oikeen yleistymässä entisestään :/ Eihän aikuistenkaan vaatteet oo tyyliin M/L.

Ihan sama juttu. Poika 7 v ja 137 cm.
meil nois ku on iän mukaa esim. 10 v jotkut 130 cm housut.
ja sit taas meil on jo 137 cm poika ja hitto ku menen sekasin ku seiska vuotiaiden vaatteet
on aina liian pienii. jotain 120 cm noi mis lukee 7 year siis sokokselki

Alkuperäinen kirjoittaja N N N:
Joo toi on muuten niiiin ärsyttävää. Mä en ymmärrä ollenkaan ja näyttäis olevan oikeen yleistymässä entisestään :/ Eihän aikuistenkaan vaatteet oo tyyliin M/L.

no mun vaatteet on ainakin 34/36 tai 38/40

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mä en ole ikinä tajunnut tätä ongelmaa. (josta aiemminkin on palstalla valiteltu) noissa kokojen välissä on mielestäni todella pieni ero, eli jos 110/116 on "aivan liian pieni koko", ei 122/128 voi mitenkään olla "aivan liian suuri".

Helposti, hihat varsinkin :/

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:

siis ihan kaikilla merkeillä? kyllä meilläkin jossain on lahkeet/hihat "eri" kokoa kuin muu vaate, mutta ei kaikilla merkeillä, ja vaikuttaahan siihen sekin, onko lapsella pitkät jalat vai selkä, esim.

Pitäis olla vaatteissa joku standardimitoitus siten, että kaikki merkit tekis samalla mitoituksella, paitsi leveämpää/kapeampaa. Ärsyttävää, ku pitäis tietää merkeittäin onko pientä vai isoa mitoitusta. Poika 108 cm ja Lindexin paita pitää olla 116xm ja henkkamaukalta on sopiva 98/104.

mutta eri merkeillä on erilainen mitoitus. Mä ostan aina varastoon isompaa kokoa ja sieltä saa otettua aina seuravaksi sopivan koon. Ja väärän mallisia vaatteita ei tartte ostaa. Osa on leveetä ja osa kapeaa, jne...

siis ihan kaikilla merkeillä? kyllä meilläkin jossain on lahkeet/hihat "eri" kokoa kuin muu vaate, mutta ei kaikilla merkeillä, ja vaikuttaahan siihen sekin, onko lapsella pitkät jalat vai selkä, esim.

No ei nyt tietenkään olla kaikkia maailman merkkejä kokeiltu mutta ei olla myöskään löydetty sellaista vaatetta missä 110/116 tai 122/128 olisi sopivaa kokoa. Joillain merkeillä löytyy koko 116/122 (Esprit) mutta joskus vaihtelu virkistää ja haluisi löytää muitakin merkkejä.

Eli vinkkejäkin voisi laittaa jos joku tietää vaatemerkkejä joissa erilainen mitoitus kuin esim. Småfolkilla tai Polarn och pyret:lla. =)

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
:o

En oo ikinä tajunnut tällasestakaan tehdä ongelmaa...

En minäkään, aina on kaikille lapsille löytynyt kaunista ja mieluisaa päälle pantavaa sopivassa koossa. Ap tietää varmaan vain yhden vaatekaupan.:)

samaa mieltä! Ärsyttävää!
Ja nyt kun tytölle tarttis alkaa etsiä 134 cm vaatteita, niin ne onkin sitten "isojen" puolelta. Tosi sopivia eskariin... NOT!
Miks hemmetissä 134 cm vaate on kuin joku teinien bileriepu? Ekaluokkalaisen koko! Tyttö siis on 123 cm pitkä, käyttää nyt 128, mutta kun on hivenen pyöreä (24 kg) niin ei kertakaikkiaan saa noita "makkarankuori"paitoja itse puettua, täytyy löytää väljempää. Mihinkään POPpiin mulla ei ole varaa ja pari lingon&blåbäriä erehdyin ostamaan ja on ehkä paskinta laatua ikinä.

Seppälän kaksoikoot menee eri tavalla kuin h&m. Mutta se paljon auta, jos housut kutistuu ekassa pesussa 10 cm pituudesta... eikä kestä mitään (tyttöjen colleget).

No mut onhan se nyt ärsyttävää, kun 122 on selkeesti jo vähän tiukka ja 128 ois just sopiva, tai ehkä jopa vähän väljä, niin sit on tarjolla vaan tollanen kiva välikoko mikä on sit paljon nopeemmin taas pieni. grr.

mä en kanssa tajua ongelmaa :D småfolkilta ainakin 110/116 mahtuu aivan mainiosti vielä 116senttiselle lapselle, kun taas popista voi jo ottaa 122/128 etenkin tyttöjen kapeammista malleista eikä varmasti ole niin iso ettei voisi käyttää :D mikä ongelma on muutama sentti kääntää sitä hihaa? :D ei niissä vartalo-osuudessa ole ku sentti pari eroa, se ei saa vaatetta vielä lapsen päällä roikkumaan :D 1

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
samaa mieltä! Ärsyttävää!
Ja nyt kun tytölle tarttis alkaa etsiä 134 cm vaatteita, niin ne onkin sitten "isojen" puolelta. Tosi sopivia eskariin... NOT!
Miks hemmetissä 134 cm vaate on kuin joku teinien bileriepu? Ekaluokkalaisen koko! Tyttö siis on 123 cm pitkä, käyttää nyt 128, mutta kun on hivenen pyöreä (24 kg) niin ei kertakaikkiaan saa noita "makkarankuori"paitoja itse puettua, täytyy löytää väljempää. Mihinkään POPpiin mulla ei ole varaa ja pari lingon&blåbäriä erehdyin ostamaan ja on ehkä paskinta laatua ikinä.

Seppälän kaksoikoot menee eri tavalla kuin h&m. Mutta se paljon auta, jos housut kutistuu ekassa pesussa 10 cm pituudesta... eikä kestä mitään (tyttöjen colleget).

Meillä esikoisen kanssa sama ongelma. Ekaluokkalainen jolla käytössä koko 134 cm. Ihan kamalia teinivaatteita kaupat täynnä :/ :(

Alkuperäinen kirjoittaja neljä naperoa:
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
:o

En oo ikinä tajunnut tällasestakaan tehdä ongelmaa...

En minäkään, aina on kaikille lapsille löytynyt kaunista ja mieluisaa päälle pantavaa sopivassa koossa. Ap tietää varmaan vain yhden vaatekaupan.:)

Mä muuten "tiedän" keskimäärin viisi: Lindex, Kappahl, h&m, Prisma ja Citymarket.

Koska nämä sattumoisin on kotimatkan varrella, eikä mulla ole AIKAA lorvia kaupoissa etsimässä "ihaania" ja sopivia vaatteita. Siis jos kerran kuussa pääsen kaupungille, aikaa 2h enintään ja itsellekin jotain lumppua tarvii, niin ei, mulla ei tosiaan ole aikaa etsiskellä design -vaatteita.

ENkä maksa trikoopaidasta yli 20e. En pysty tällä palkalla.

se on niin totta, et kaksois koot on ihan hanurista... paidossa, mut mun mielestä etenkin housuissa...

JA mitotukset on nykyään ihan outoja.... Meillä pyöreävatsaisella pojalla joka n.107cm on H&M 98cm Spidermanpaita+98cm Lindexin Bamsepaita(molemmat muutaman vuoden takaista mallia)

Niin nyt uutta mallia jos ostaa Bamsea, 116cm on siinä rajoilla meneekö enää, hihoista tai helmasta.... H&M.kin saa olla 116cm...

Ni mä en ymmärrä miten vanha 98cm ja uus 116cm voi olla saman kokosia hihoista ja helman pituudelta.. sen ymmärrän et nykyään vaatteet on kapeita... mut muuten mä en ymmärrä

No mun ei, tai ehkä jotkut t-paidat ja alusvaatteet, mut kyllä "kunnon" vaatteissa yleensä ihan yks koko/vaatekappale löytyy...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Siis mikä oli ongelma Småfolkissa koossa 110-116? Oletko kokeillut Katvigia? Niillä on pienet koot, mutta joka kokoa löytyy. Metsolalla myös. Lego on leveää. Moonkids on taas tosi kapeaa ja niukkaa ainakin paidoista.

Liian pieni, hihat lyhyet ja seuraava koko taas liian iso. Katvigia en ole kokeillut, Legon vaatteita pari mutta en tykkää niistä Bionickle(?) printeistä, Moonkids lapsen mielestä liian kapeaa. Mutta täytyypä katsastaa toi Katvig ja Metsola =)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Siis mikä oli ongelma Småfolkissa koossa 110-116? Oletko kokeillut Katvigia? Niillä on pienet koot, mutta joka kokoa löytyy. Metsolalla myös. Lego on leveää. Moonkids on taas tosi kapeaa ja niukkaa ainakin paidoista.

Liian pieni, hihat lyhyet ja seuraava koko taas liian iso. Katvigia en ole kokeillut, Legon vaatteita pari mutta en tykkää niistä Bionickle(?) printeistä, Moonkids lapsen mielestä liian kapeaa. Mutta täytyypä katsastaa toi Katvig ja Metsola =)

faktuaalisesti ero småfolkin 110/116 ja 122/128 on hihan pituudessa ehkä 2-3senttiä :D että on se pienestä kiinni :D

No mun ei, tai ehkä jotkut t-paidat ja alusvaatteet, mut kyllä "kunnon" vaatteissa yleensä ihan yks koko/vaatekappale löytyy...

:D okei.. ilmeisesti minulla ei siis ole kunnon vaatteita.

Yhteistyössä