Mä en jjjjaksa!! stressin poisto apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Mä "hermostun" turhista asioista, vaikka en sitä ulospäin näytä.
Mä en jaksais siivota enkä mitään muutakaan. en koe olevani masentunut, vaan stressaantunut...

Mun niveliin sattuu, selkä, käsien ja jalkojen lihakset särkee. Mulla oli menkat viikko sitte ja eilen tuli mysteerivuoto joka loppu heti.....:confused:

Voisko joku vinkata miten pääsis ns.mielenrauhaan, eikä olis näin stressaantunut, koska mitään järkevää syytä stressiin ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25496770:
Saatko nukuttua ja syötkä monipuolisesti?
Mikä sua stressaa? Pystytkö erittelemään syitä?

Lähinnä noi kiputilat ja loputon väsymys. En saa säryiltä nukuttua ja viimeyönä pisti rinnasta niin paljon, että luulin jo sydänkohtaukseksi.

Syön mielestäni hyvin.

Niin ja lääkärit ei oo löytänyt mitään vikaa... :ashamed:

Kovia kipuja ja lääkärit ei löydä mitään? Oho.
(Ja anteeksi, olen ollut täällä aika vähänviime aikoina, niin ei ole mitään taustatietoja asiastasi.) Käyt varmaan vielä lääkärissä?

Stressi voi aiheuttaa rintakipuja, koviakin, mutta pitäisi miettiä mikä sen stressin aiheuttaa. Tyyliin parisuhde ok, lapset ok, työ ok, oma aika ok, ruoka, liikunta, uni jne. Kaikki kunnossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25496809:
Kovia kipuja ja lääkärit ei löydä mitään? Oho.
(Ja anteeksi, olen ollut täällä aika vähänviime aikoina, niin ei ole mitään taustatietoja asiastasi.) Käyt varmaan vielä lääkärissä?

Stressi voi aiheuttaa rintakipuja, koviakin, mutta pitäisi miettiä mikä sen stressin aiheuttaa. Tyyliin parisuhde ok, lapset ok, työ ok, oma aika ok, ruoka, liikunta, uni jne. Kaikki kunnossa?

Elämä on kunnossa. Ainoa mistä koen olevani stressaantunut on kämpän siisteys tai kun täällä on kyllä siistiä, mutta ei niin siistiä kun muiden kodeissa ja tuntuu siltäkuin mä en vaan osaa ja nyt näitten univelkojen takia en jaksa siivota ku vaan pakolliset. Onneks mies auttaa mahd.paljon.

mulla on vähän sama meininki, hirvee stressi vaikka syyt olisikin nollassa.
Tuntuu aina että koti on keskeneräinen vaikka kuinka siivoaisin, siivoon paljon vaikka se raivostuttaa. Katon että nyt on ainakin kämppä siisti ja heti kun tulee vieraita niin se ei muka olekkaan.
Lihakset jumissa kokoajan, inhottava olo ainakin aamuisin aina. Jotenkin ei pysty nauttimaan elämästä niinkuin pitäisi. mulla myös noita rintapistoksia, pahimmillaan makasin sängyssä 3vrk ilman että pystyin senttiäkään liikahtamaan oikealta kyljeltä. sitten meni ohi.
kaikkee sitä onki...

Muistaakseni jo aiemminkin kysyin, että onko sulta tutkittu sarkoidoosin mahdollisuus? Mulla oli oireina hirvittävät nivel- ja jalkakivut, en pystynyt edes kävelemään. Nukuin 18 h vuorokaudessa ja olin silti väsynyt. Lisäksi oli pientä kuumeilua (37,5-38) ja yskää. Kuukautishäiriöitäkin oli, pysyivät pois 4 kk. Sarkoidoosi löytyi nivelistä ja keuhkojen imusolmukkeista. Lääkärit epäilivät ensin reaktiivista niveltulehdusta, sitten SLE:tä ja lopulta syy sairauteen löytyi. Usein sarkoidoosi on suomalaisilla keuhkoissa, mutta voi esiintyä muuallakin, esim. sydämessä.

Selvisi keuhkokuvien sekä verikokeiden avulla. ACE-arvo oli ylhäällä ja lisäksi jotkin tulehdusarvotkin, en enää muista mitkä.

Minua hoidettiin kortisonilla ja pari vuotta meni paranemiseen. Nyt onneksi kunnossa! Oli tosi kurjaa, kun lääkärit eivät tienneet mikä on ja olin kovin kipeä.

Tuo kuulostaa niin kovin tutulta, kun ei löydy syytä sairastamiseen. Sitä alkaa jo epäilemään itseään ja sekin on omiaan aiheuttamaan stressiä. Toivotan sinulle kovasti voimia!

[QUOTE="sarkkis";25497180]Muistaakseni jo aiemminkin kysyin, että onko sulta tutkittu sarkoidoosin mahdollisuus? Mulla oli oireina hirvittävät nivel- ja jalkakivut, en pystynyt edes kävelemään. Nukuin 18 h vuorokaudessa ja olin silti väsynyt. Lisäksi oli pientä kuumeilua (37,5-38) ja yskää. Kuukautishäiriöitäkin oli, pysyivät pois 4 kk. Sarkoidoosi löytyi nivelistä ja keuhkojen imusolmukkeista. Lääkärit epäilivät ensin reaktiivista niveltulehdusta, sitten SLE:tä ja lopulta syy sairauteen löytyi. Usein sarkoidoosi on suomalaisilla keuhkoissa, mutta voi esiintyä muuallakin, esim. sydämessä.

Selvisi keuhkokuvien sekä verikokeiden avulla. ACE-arvo oli ylhäällä ja lisäksi jotkin tulehdusarvotkin, en enää muista mitkä.

Minua hoidettiin kortisonilla ja pari vuotta meni paranemiseen. Nyt onneksi kunnossa! Oli tosi kurjaa, kun lääkärit eivät tienneet mikä on ja olin kovin kipeä.

Tuo kuulostaa niin kovin tutulta, kun ei löydy syytä sairastamiseen. Sitä alkaa jo epäilemään itseään ja sekin on omiaan aiheuttamaan stressiä. Toivotan sinulle kovasti voimia![/QUOTE]

On testattu (keuhkot kuvattu ja kaikenmaailman kokeita otettu)

Mies tossa on huolissaan jo kans kun tää meni ohi ja nyt on taas.

Mullahan kävi niin, että yhen yön aikana tuli ikenet niin kipeeks etten voi purra ja kitalaki aristaa...

No ne perusasiat.
Sinulla on terve suhde ruokaa ja juomaan?
Nukut kylliksi?
Sinulla on tarpeeksi kavereita?
Vietät kyllin aika itseksesi?
Kävelet tarpeeksi usein metsässä yksin tai hyvässä seurassa?
Sinulla on innostava harrastus?
Parisuhde ja seksielämäsi ovat elossa?
Jotkut väittävät, että myös usko hävittää stressiä.
Vyöhyketerapeutti voisi myös painella jalkasi stressipisteet

JOOGA

Sellainen hidastahtinen.
Kävin muutama vuosi taaksepäin vuoden ajan kerran viikossa joogaamassa, puolitoista tuntia kerralla.
Jooga oli hidasta ja tehtiin hämärässä, sitä euforista oloa en ole saanut millään muulla keinolla, olo on niin rentoutunut ja löysä että meinaa väkisin nukahtaa.

[QUOTE="vieras";25497300]No ne perusasiat.
Sinulla on terve suhde ruokaa ja juomaan? on
Nukut kylliksi? n. 7h keskimäärin en kylläkään nyt muutamaan yöhön.
Sinulla on tarpeeksi kavereita? kai niitä pari on
Vietät kyllin aika itseksesi? ihan riittävästi
Kävelet tarpeeksi usein metsässä yksin tai hyvässä seurassa?kyllä
Sinulla on innostava harrastus?on
Parisuhde ja seksielämäsi ovat elossa? on
Jotkut väittävät, että myös usko hävittää stressiä. Tähän en voi vaikuttaa. en usko mihinkään.
Vyöhyketerapeutti voisi myös painella jalkasi stressipisteet (ei auttanut)[/QUOTE]
Oonpa mä hankala..:ashamed:

[QUOTE="vieras";25497324]JOOGA

Sellainen hidastahtinen.
Kävin muutama vuosi taaksepäin vuoden ajan kerran viikossa joogaamassa, puolitoista tuntia kerralla.
Jooga oli hidasta ja tehtiin hämärässä, sitä euforista oloa en ole saanut millään muulla keinolla, olo on niin rentoutunut ja löysä että meinaa väkisin nukahtaa.[/QUOTE]
Tätä pitäis kokeilla.