Mä en jaksa ymmärtää jouluhössötystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
ei vaan oo mun juttu. kiva on leipoo vähän pipareita ja torttuja ja laittaa laatikot mut en mä kyl käännä kämppää ylösalasin ja koristele sitä, enkä osta turhanpäiväsiä joululahjoja ihan vaan ostamisen/antamisen iloks. kamalasti kaikkee krääsää täs maailmassa muutenkin. mä oon kai tosi ankee ihminen mun tekee pahaa miten ihmiset ostaa useilla sadoilla euroilla joululahjoja ja tuskailevat ettei meinaa rahat riittää. toivottavasti niistä edes suurin osa olisi tarpeellisia!

itse vien tuliaisina jotain syötävää tai kynttilän/kahvipaketin/suklaata kun mennään joulun alla kylään, mutta muuten en aikuisia lahjo. myös eräitä lapsia ei tekis ollenkaan mieli lahjoa kun he saavat joka tapauksessa kymmeniä lahjoja, joita avatessa ne jo lentää nurkkaan. ei kenenkään innostus voi säilyä aitona sellasella lahjamäärällä...

jotenkin vaan ällöttää toi materian merkitys tässä joulussa! sellanen joulu on kiva kun voidaan olla yhdessä hössöttämättä ja syödään torttuja ja pelataan yhdessä jotain pelejä =) ja ulkona sataa lunta että aamulla päästään rekiajelulle :xmas:

Tosi hilpee meininki kun kaikilla on aivan jumalaton stressi päällä!Ja yhden ainoan päivän takia.On toki kiva saada lahjoja ja sehän se taitaa joulun perimäinen tarkoitus ollakkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tosi hilpee meininki kun kaikilla on aivan jumalaton stressi päällä!Ja yhden ainoan päivän takia.On toki kiva saada lahjoja ja sehän se taitaa joulun perimäinen tarkoitus ollakkin.

No itselläni henkilökohtaoisesti joulun tarkoitus ei ole saada lahjoja vaan ANTAA niitä. Meillä ei lahjota aikuisia, eli vain lapset saavat nauttia siitä riemusta. Omassa mielessäni Joulu ei enää ole mikään materia-juhla vaan paremminkin yhdessä olemisen-juhla. Minusta on kiva nähdä lasten riemu paketteja avatessa, siksi se tulee kuulumaan meidän jouluun niin pitkään kuin parhaaksi näemme. Ja Joulua on kiva laittaa, jos se stressaisi minua, niin tuskin hössöttäisin sitten.
Ja niin kuin olen todennut, että en tee mitään ylimääräistä työtä juuri joulun alla, esim. siivoa kaappeja, pyyhi kattoja... Miksi sellaiset pitäisi kasata juuri joulun alle, itse en ymmärrä sellaista perinnettä.
Joulun perimmäisin tarkoitus taitaa anti-kristillisessä mielessä olla valonjuhla. Minusta on kaunista ja mieltä piristävää nähdä kauniita jouluvaloja, kynttelikköjä.. Tiivistettynä: hössöttää saa ja pitää, mutta stressata ei =)

No jaa... Mä melkein jo odotan joulua, kun eilen selvis et broidi avokkeineen tulee meille viettään joulun.
Hetken aikaa jo näytti, et vietetään joulu meidän perheen kesken ja mä en oikein osaa aatella joulua semmosena.

Yhteistyössä