Mä en jaksa tota anopin puurovouhkaamista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräsvaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräsvaan

Vieras
Joka ikinen aamu pitäisi syödä puuroa, niin lasten vatsa pysyy löysänä. Tytöllä on kausittain vatsa kovalla. Kyllä meillä ajoittain syödään puuroa, mutten ikinä ole huomannut sillä mitään vaikutusta vaikka ollaan syöty pari pakettia nallepuuroa putkeen.

Taas tuli tekstaria siitä puurosta... huoh. En jaksa sen "ah niin tietäväistä kirjoitustyyliä" kaikki pitää ilmaista saarnaamalla ja syyllistämällä.

Menen nyt sitten pistämään puurokattilallisen porisemaan... Saahan siitä kuituja, tottakai. Itse en kyllä syö, koska aloitin karppaamisen ja viisi kg tippunut. Tavoite on painaa 55, nyt painan 65. Karppaamisesta en voi ikinä mainita anopille, koska saa hepulin ettei hiivaleipä kelpaa :P

Turhaa rutinaa, joo, lasten parasta minäkin haluan, ja jos puuro on sitä niin kyllähän mä viitsin keitellä.

Tiedän tunteen. Mun anoppi on ihan samanlainen vouhkaaja. Koirankin osaa hoitaa paremmin kun mä, vaikka ite ei oo ikinä koiraa omistanukaan. Saati sit lapsen hoito, anoppi luulee tuntevansa mun lapsen paremmin kun minä!

Olen opetellut jättämään anopin mielipiteet omaan arvoonsa. Kyllä kuuntelen ne, koska saattaa niissä joku järki olla, mutta minä kuitenkin olen se, joka meidän lapsen tuntee parhaiten. Todella ärsyttävää, kun anoppi tarttuu johonkin pieneen asiaan (kuten sulla puuroon) ja paasaa siitä.

Meillä kuopus on kärsinyt ummetuksesta siitä lähtien kun kiinteät aloitettiin, mutta puurolla ei ole ollut siihen minkään valtakunnan vaikutusta. Allergioitakin tutkittiin jossain vaiheessa, mutta mitään ei löytynyt.

Ihan peruskaurapuurolla ei ole niin hirveästi vaikutusta ummetukseen. Tai varsinkaan hiivaleivällä. Mutta täysjyväpuuro, puuro johon on lisätty leseitä tai täyslesepuuro jo auttaa vähän, niissä alkaa olemaan kuituja kohtuullisesti. Samoin kuin täysjyväleipä.

Eivät nuo nyt varsinaisia ummetuslääkkeitä ole, mutta säännöllisesti syötynä itselläni nuo ovat raskauden aikana auttaneet, ettei vatsa mene kovalle.

Anna anopin vouhkaa..mun anoppi ei onneks vouhkaa mutta en ottais kuuleviin korviinikaan jos alkais neuvomaan.Omaa äitiä kyllä kuuntelen,tietty kakkasuodattimen kautta nekin jutut menee. Meillä anoppi kahisteli hakkimiamme 3 pyöräisiä vaunuja..hänen mukaansa ne kaatuu ja lapselle sattuu vielä vahinko :P

Yhteistyössä