Mä en jaksa, taas yövieraita tulos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Ei kiinnostas yhtää alkaa passaan jotain puolituttuja. Meil koko kesän rampannu vieraita, kyllästymiseen asti. Nyt luulin et se on jo ohi, mut ei. Tänää oli miehelle soittanu yks sen vanha kaveri et ne tulos ens yöks meille. Mä en kunnolla tunne edes tyyppejä. Sanoin miehelle et mä en niiden kans yksin tääl ala seurusteleen, et saa luvan pitää huomenna pekkasen! ÄRSYTTÄÄ!

Nyt sitte sanelet miehelles säännöt siitä miten toimitaan kun kaveria pukkaa yökylään. Sun "vaivoina" ne kai enimmäkseen on, niin sulla lupa sanoa koska saa tulla ja koska ei.

Miks sä haalit kotiis yövieraita jos et tykkää?
Mun huusholliin ei yöbieraita tule koska ne on minusta liian rasittavia.Eikä stressaa eikä kyllästytä kun sanon heti jos joku yrittää tunkea yökylään että ei sovi.

Saa ärsyttääkin. Mikään ei oo inhottavampaa kuin se, että puoliso lupailee ties kelle että voi tulla yöksi. Siinähän sitten mies laittaa vierailleen pedit ja tarjoilee kahvit ym. Ja hoitaa seurustelun.
Sähän voit lähteä vaikka pitkälle lenkille, kun vieraat saapuvat :D

Miksi et sano!!!! Mä kuitenki sen verran lojaali et en viiti käänyttää vieraita ovelta ulos jos he 700km päästä tulos tänne. Ja ei mua ne kesän yövieraat oo muut ärsyttäny, mut rajansa kaikella, loputtomiin minäkää jaksa! Kaikki vieraat ollu kivoja ja aina on ollu hauskaa, mut mä olenki itse tuntenu hyvin kaikki edelliset vieraat!

Meille ei tuu enää KETÄÄN jos ei ihan pakko ole. Mä ilmoitin lasten synnyttyä kaikille että ei enää yöviereita (en jaksa enää!) Ennen lapsia meillä sai olla, mutta nyt riittää. Osa veti herneet nokkaan - siitä vaan jos niin yksinappisia ovat!

Muuten meillä olis ukon sukua n. 10 kertaa vuodessa yökylässä ja anoppi varsinkin olis vähä väliä.

Laita mies soittamaan perään, että tuovat omat lakanat tullessaan. Minusta yövieraat ovat kivoja, mutta kumma kyllä niitä käy vähän. Vieraspeti on olohuoneen sohvalla (olohuoneessa ei ole ovea, eikä muita verhoja kuin sälekahdin ). Petejä ei voi laittaa etukäteen, ettei koira likaa niitä. Nukkumisrauha alkaa kun talonväki on lopettanut television katselun ja loppuu kun mies nousee aamutoimiinsa kuuden tienoilla. Illalla näytän kahvitarpeet ja leipälaatikon, siltä varalta että vieraat heräävät ennen minua. "Ottakaa kaapista kuin kotonanne".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi et sano!!!! Mä kuitenki sen verran lojaali et en viiti käänyttää vieraita ovelta ulos jos he 700km päästä tulos tänne. Ja ei mua ne kesän yövieraat oo muut ärsyttäny, mut rajansa kaikella, loputtomiin minäkää jaksa! Kaikki vieraat ollu kivoja ja aina on ollu hauskaa, mut mä olenki itse tuntenu hyvin kaikki edelliset vieraat!

Jaa, no älä sitten valita. Ei teidän kaupungissa tai sitten lähikaupungis oo hotelleja tai matkakoteja....

Alkuperäinen kirjoittaja diiva:
Meille ei tuu enää KETÄÄN jos ei ihan pakko ole. Mä ilmoitin lasten synnyttyä kaikille että ei enää yöviereita (en jaksa enää!) Ennen lapsia meillä sai olla, mutta nyt riittää. Osa veti herneet nokkaan - siitä vaan jos niin yksinappisia ovat!

Muuten meillä olis ukon sukua n. 10 kertaa vuodessa yökylässä ja anoppi varsinkin olis vähä väliä.

Ilmeisesti sinulla asuu suku ja ystävät lähellä. Itsellä ei tulisi mieleenkään määrätä, että sukulaiset ja ystävät jotka tulevat 200 kilometrin päästä kylään eivät saisi jäädä yöksi.
Ainoastaan silloin, kun esikoiseni syntyi, niin sanoin, että ensimmäiseen kuukauteen en ota yövieraita. Tulivatkin sitten vauvaa katsomaan aina täydellä autolla päiväseltään.

Pitääkö kukaan yövieraista? Luulen ettei monikaan pidä, jollei lapsien kavereita lasketa. Miksi sitten kukaan yleensä tunkee kenellekään yökylään jollei ole kutsuttu? Asuuko ap muuten jonkun huvipuiston tms. lähellä?

No joo. Sanoopa täälläkää sit mitää! Mun vikahan tää on ja täällä kuulkaa ihmiset valitetaan typerimmistäkin asioista! Olen hijaa nii ei tuu sanomista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No joo. Sanoopa täälläkää sit mitää! Mun vikahan tää on ja täällä kuulkaa ihmiset valitetaan typerimmistäkin asioista! Olen hijaa nii ei tuu sanomista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hiljaa oleminen just onki ongelma

Ihan turha valittaa jos ei neuvot kelpaa. Ihan tosi, miten sä kuvittelet tilanteen muuttuvan tollai? Ja jos kerran yövieraat on yleisesti ottaen ihan kivoja, niin eipä siinä sitten mitään ongelmaa pitäisi olla.

Sanot nyt miehelles että yövieraita ei jatkossa luvata ilman että sulta kysytään myös. Meillä kumpikaan ei edes kuvittelis lupaavansa mitään yösijaa kysymättä toiselta sopiiko silloin ja silloin. Ei varsinkaan tollasella aikataululla. Mä olen tehnyt varsin selväksi etten yövieraista tykkää, enkä myöskään tunge itseäni muitten vaivoiksi. Ainoastaan siskon perhe on sellainen kun mielelläni otan vastaan, ja se on myös ainoa paikka missä itse yökyläillään. Näitäkään öitä ei montaa ole vuoden aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Ilmeisesti sinulla asuu suku ja ystävät lähellä. Itsellä ei tulisi mieleenkään määrätä, että sukulaiset ja ystävät jotka tulevat 200 kilometrin päästä kylään eivät saisi jäädä yöksi.
Ainoastaan silloin, kun esikoiseni syntyi, niin sanoin, että ensimmäiseen kuukauteen en ota yövieraita. Tulivatkin sitten vauvaa katsomaan aina täydellä autolla päiväseltään.

Kyllä tuon matkan voi käydä päiväseltäänkin, krkee monta tuntia (6h) olemaan ja se on musta riitävä vierasaika. Ja onhan noita hotelleja joka kylässä ja matkustajakodit on edullisia. Ja kuten sanoin ei riitä että meillä olis paro kertaa vuodes yövieraat vaan niitä olis melkein 1,5kk välein tasaseen tahtiin ympäri vuoden, yks sillon, toiset tällön.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei kiinnostas yhtää alkaa passaan jotain puolituttuja. Meil koko kesän rampannu vieraita, kyllästymiseen asti. Nyt luulin et se on jo ohi, mut ei. Tänää oli miehelle soittanu yks sen vanha kaveri et ne tulos ens yöks meille. Mä en kunnolla tunne edes tyyppejä. Sanoin miehelle et mä en niiden kans yksin tääl ala seurusteleen, et saa luvan pitää huomenna pekkasen! ÄRSYTTÄÄ!

Ilmoittakaa että teillä alkoi vattatauti :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

se on varmasti ongelma vieraillekin. On ihan mahdollista, että tuossakin perheessä äiti haluaisi paljon mieluummin mennä hotelliin yöksi kuin miehensä tuttaville. Vaikka se hotelliyöpyminen onkin kallista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Aivan! Mieti nyt - valitat täällä ja sitten vastaat ettet sä nyt viitti käännyttää takasi, siis WTF!!!!
Ota siten vastaat ja oo hilijaa! TAi sanot - onko muka vaihtoehtoja?

no ei kai ap voinutkaan kieltää kun hänelle nämä vieraat eivät soittaneet!! ja jos mies on jo luvannut niin olisi aika noloa soitella takaisin ja sanoa ettei käykään, varsinkin jos ovat jo matkalla.
laita ap mies laittamaan pedit, iltapalat ym ja sit pesemään lakanat kun vieraat on lähteny.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Kyllä tuon matkan voi käydä päiväseltäänkin, krkee monta tuntia (6h) olemaan ja se on musta riitävä vierasaika. Ja onhan noita hotelleja joka kylässä ja matkustajakodit on edullisia. Ja kuten sanoin ei riitä että meillä olis paro kertaa vuodes yövieraat vaan niitä olis melkein 1,5kk välein tasaseen tahtiin ympäri vuoden, yks sillon, toiset tällön.

Ok. Itsellä tuntuisi varmaan kuuden tunnin jälkeen, että ei ole saanut juttuja kuin alulleen ja sitten vieraiden pitäisi jo lähteä.
Meillä käy vieraita yökylässä n.6-10 kertaa vuodessa. Mutta usein ovat sitten ainakin pari yötä putkeen ja en ole vielä rasitukseksi kokenut.

Yhteistyössä