Mä en jaksa,kun kukaan ei auta jouluvalmisteluissa!:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puhki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puhki

Vieras
Mies ei tee mitään.Minä olen hankkinut ja paketoinut lahjat kolmelle lapselle,tehnyt laatikot alusta asti itse,siivonnut mitä olen kerennyt,tehnyt lasten kanssa piparit ym.ym.Valvonut yöt kun tekemistä riittää.Mies makaa sohvalla,ja murisee vaan kun jotain pyydän tekemään.Hän on masentunut.On ollut jo jonkin aikaa.Mkään ei toimi,hän ei puhu vaan sanoo vain elämän olevan paskaa..Ei aio kuustakaan raahata autotallista tänään,joten minä senkin yritän ehtiä tekemään..Nyt vaan ensin ruokakauppaan..Mies meni mököttämään makkariin,kun valitin hänelle,että kuinka väsynyt olen.Mummuistakaan ei ole avuksi,kun heillä on omat menot.Tämä taitaa olla meidän avioliiton viimeinen joulu....:(

Ihana, kuulostat ihan äidiltäni!

"kaikkeni olen tehnyt ja kukaan ei auta, narinari." Niitä asioita kun saa kaupasta valmiinakin, ei tartte polttaa itteään loppuun.

Sunlaisilla on nimikin, marttyyri. Hyvää joulua ja tunnelmallista aikaa teidän kotiin!

jouluvalmistelut puolivalmiina kaupasta ja tingi tasostasi.

ja mies hoitoon- lääkkeitä ja psykiatrille, jos se on kerta ihan sitä oikeeta masennusta.

tsemitys!

sua ja miltä susta tuntuu, et ole marttyyri vaan hyvä äiti. yrität parhaasi, että lapsilla on kiva joulu. ja ei ole varmasti helppoa, jos toinen, siis miehesi, on sairas. onneks voit kohta heittää jalat ainakin hetkeksi kattoon ja nauttia aikaansaannoksistasi. hyvää joulua!

niinkuin muutkin on todenneet--vähemmälläkin touhuumisella saa kivan joulun lapsille. Mä olen itse aiemmin tehnyt hirveesti alusta loppuun itse mutta en nyt..Mulla on tuolla 6v ja 1v, oon raskaana ja mies on vielä tänäänki töissä :D pikkuhiljaa oon siivoillu, laatikot ja piirakat on kaupasta ostettu valmiina..ei tarvii kun kinkku paistaa, ja yhden suklaa-kuivakakun väsäsin itse. Ei väsytä liikaa, eikä oo stressiä kertyny.

Nyt otat mahdollisimman rennosti, ja yrität nauttia joulun tunnelmasta lasten kanssa jos mies ei siihen pysty. Tolla tavalla se joulu ei ole lapsille kiva jos äiti stressaa ja on väsynyt, ja äiti ja isi vaan tappelee.

Kuten jo moni edellä kirjoitti, lakkaa höösäämästä...Ei kaiken tartte olla tiptop, vähempikin riittää!Sä et ole ainut joka tässä maassa yksin joulua väkertää, meitä on moooooonta, on ihan turha ottaa ressiä! :) :hug:

Ei kuulosta kivalta ei, mutta kohta saat sieki asettua nauttimaan joulusta, myöhäistä enää neuvoa, että osta vaan valmista kun olet kerran kaikkea jo tehnyt.

Meillä on leivottu vaan torttuja ja kinkku paistetaan, särpimet on kaupasta valmiina ostettu. Ei oo siivottu eikä oo kuustakaan ku ei mies kerkiä sitä tänä vuonna metsästä hakemaan, mutta joulu tulee silti. Meinasi se stressi iskiä minuunkin, mutta sitten hoksasin, että tämä on nyt toisenlainen joulu kun mennään 7vkoa vanhan vauvan ehdoilla.

Yhteistyössä