mä en jaksa enää!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :'(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:'(

Vieras
miten saisin tuon meidän tyttösen syömää ku kuukaude jo menny jo niin ettei ruoka maistu ei sitten millään ehkä pari lusikkaa menee hyvällä tuurilla ja aletaan rutisee maitoo pienempänä maistui iha mikä vaa.. painokin ollu laskussa..:( ja ikää on nyt hiukan päälle 9kk...

meillä oli sama homma ja jatkui vuosikkaaksi. nyt kasvaa hyvin, vaikkakin on ikäistään pienempi. Jotkut lapset vaan tarvii vähemmän ruokaa kerralla ja siksi meillä tarjotaan useasti sitä tuolle sirpukalle. Et ymmärrän kyllä huolesi.

Kuuluu kait tuohon "vaiheeseen"... Meillä kyllä syömään saadaan lapsi (nyt 11kk), kunhan hänellä on joku lehti rapisteltavana - tosin, ei varmaan kovin hyvä idea monien mielestä, että ruokailu on leikkimistä, mutta toimii... Jospa tuo lehti jäisi sitten pois jossain vaiheessa...

Alkuperäinen kirjoittaja ....sama täällä...:
Kuuluu kait tuohon "vaiheeseen"... Meillä kyllä syömään saadaan lapsi (nyt 11kk), kunhan hänellä on joku lehti rapisteltavana - tosin, ei varmaan kovin hyvä idea monien mielestä, että ruokailu on leikkimistä, mutta toimii... Jospa tuo lehti jäisi sitten pois jossain vaiheessa...

meillä on vieläkin vaikka mitä pöydässä, mutta olkoot. tyttö on nyt 1v8kk

Kahden ja puolen vuoden kokemuksella voin kertoa, et noita kausia tulee (ja menee) ja lapsi voi silti kasvaa täysin normaalisti, vaikka vanhemmat kauhistelee, kun mitään ei mee alas... Mut siis jos oikeesti alkaa ahdistaa niin neuvolaan ylimääräsiin punnistuksiin, niin nähdään onko syytä huoleen.

Kolmen lapsen äitinä voin todeta, että tuttua on. Lapsi syö tarvitsemansa eikä todellakaan nälkään kuole. Meillä on ollut aivan samanlaista touhua kahden tytön kanssa ja ovat ihan normaali painoisia ja terveitä. Kokeile antaa vähemmän maitoa niin saattaa kiinteä pöperö mennä paremmin alas.

Kokeile antaa sormiruokaa. Keitettyjä kasviksia, perunamuusia tms. Anna syödä itse käsin. Lisää ruokaan öljyä, siihen vähään mitä saat lusikalla syötettyä. Vähennä maidon määrää.

entäpä jos annat sellasta ruokaa mitä voi syödä ite sormin? Vai ootko jo kokeillu? Osa lapsista pärjää tosi vähälläkin ruoalla ja luulen että tuo voi olla ihan ohimeneväkin kausi.

Yhteistyössä