mä en jaksa elää aina rahattomana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhjätasku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tyhjätasku:
ei 8v hoiviin voi jättää 1,3v ja 2,1v;sta.

vkonloppu työtä aika vähän tarjolla,omalla alalla ei olenkaan,mutta ei oikein muuallakaan.mutta täytyypä vielä molin sivuilla käydä.enempi kai vkonlopun töissä se ongelma et mies usein lauantaina töissä.

Missä lasten isä?

isä töissä , tekee töitä vuorotyönä 8-16 ja 18-21(saman pvän sisällä siis molemmat) tai 10-20.ja työmatka vie aikaa n.45min suunta.

Noissa miehen vuorotöissä tosiaan on se ongelma että siinä on aika hankala ruveta sitten toisen osapuolen tekemään mitään töitä. Kun ne osa-aikatyöt pitäisi sitten saada jotenkin miehen töiden mukaan laitettua ja aika hyvä tuuri saa olla että sellaiset ajat sattuisi löytymään siihen osa-aikaiseen työhön. :/

aha no kiitos, saman ongelman kanssa vaan pyöriny. Kiva olis olla kotona jos olis sitten varaa tehdäkin jotain muuta kuin oikeesti vaan istuu kotona :-)
Puhelinhaastattelijaksi pääsee mun mielestä helpolla ja työajat joustavat! voi tehdä esim vaihtelevasti 2-3 iltaa vkossa.
Ja nyt otatte selville minkä raha summan vaatii, että pääsette käymään haluamassanne kohteessa ja alatte perheenä säästämään siihen!
Laatikaa tavoite.

Ja jos enempää ei ole tänä kesänä varaa, niin lohduttautukaa ja sopikaa että ensi joulun tienoilla menette vaikka johonkin kivaan kylpylään, niissä on kivaa talvellakin!

Mä vastaan tähän vaan sen verran että meillä rivarissa täällä Heinolassa yhtiövastike oli jotakuinkin 1? per neliö.
Meillä tosin sähkölämmitys joka sitten maksettiin ite omat laskut, ei siis ollu laskettuna mihinkään vastikkeeseen.
Eli siis mein vastike oli 59? ja sähkölasku tuli joka kolmas kuukausi ja oli n. 108?
Niin ja vesilasku tuli kulutuksen mukaan mut oli noin 9?/kk/nuppi.

isä töissä , tekee töitä vuorotyönä 8-16 ja 18-21(saman pvän sisällä siis molemmat) tai 10-20.ja työmatka vie aikaa n.45min suunta.
.

Meillä sama homma, eli mies tekee toisessa paikassa töitä 12-20 välissä ja toisessa vuoroin aamua ja vuoroin iltaa, saa itse päättää työvuorot eli jos on toisessa paikassa 9-14.00, menee toiseen 16-20.00. tai sit on vaan toisessa paikassa pitkän vuoron joko 10-20 tao 12-20 riippuu kumpi työpaikka kyseessä..

Kysy töitä rautakirjalta, reserviläisenä itse soitat ja kysyt tietylle päivälle töitä. Jos sulle esim käy aamuvuoro muttei ilta voit sanoa ettei käy ja se on ihan ok! Kyl ne välillä soittelee ja kysyy pääsenkö töihin mut ei ne ole moksiskaan kun sanon etten pääse kun on tää pikkanen kotona..

Itse meinasin lähteä öisin siivoamaan metroja tai lentokoneita, mut ku poika on vielä sen verran pieni ettei voi sata varmasti sanoa että nukkuu koko yön..

Mut olen vähän sillee erikoinen et olen ihan työ hullu.. Kouluaikana kävin koulua, siivosin öisin, olin viikonloput töissä ja iltaisin ohjasin tunteja. Koulusta tuli hyvät paperit keskiarvo 4 (arviointi asteikko 1-5), joskus olen miettinyt kuinka hyvän todistuksen olisin voinut saada jos olisin keskittynyt pelkästään koulunkäyntiin..?

Meillä oli entisessä (vuokra-asunnossa) 12e/hlö ja sekin tuntu isolle.. Nyt on omakotitalo ja vesilasku tuli justiinsa 150e/4kk. Eikä kyllä mitenkään säästeliäästi olla käytetty vettä.

Sosiaalitoimi maksaa kyllä tukea, vaikka oma asunto onkin. Sillon menoihin huomioidaan asuntolainan korko, mutta ei lainan lyhennystä.
Lisäksi huomioidaan vesi, sähkö, jäte, kiinteistövero ja lämmityskustannukset+ sitten esim. kotivakuutus, lääkkeet (resepti), lääkärikulut (yleinen).
Ei esim. puh.laskuja, auton vakuutuksia ja lainoja jne.
Tietty jos omistusasunnon omaava käy sossussa jatkuvasti, niin sitten voivat ehkä ehdottaa asunnon myyntiä.
Vuokralla tukea saisikin paremmin, kun menoiksi katsotaan koko vuokra.

sosiaalitoimisto ei kyllä maksa mitään omistusasunnoista! kävin just eilen kallion virastotalossa tiedustelemassa apuja samaan tilanteeseen kun ap.ja tylysti tuli vastaus, että meidän täytyy ensi myydä auto ja sitten elellä sillä rahalla.ja jos vielä tarvitaan tukea tulee meidän harkita asunnon myyntiä. toinen vaihtoehto on yrittää saada lainaa sossusta,eli se maksetaan takaisin myöhemmin.

sossu hienosti selitti; että jos he rupeaisivat makselemaan omistusasunto ihmisten korkoja tms. täällähän juoksisi kaikki omistusasukkaat.sossu on tarkoitettu hlöilkle joilla ei ole edes mahdollisuutta saada lainaa pankeista,ns. syrjäytyneille esim.opiskelijat kesäaikana,työttömät.

Soittakaa pankkiin ja maksakaa korkoja pelkästään vaikka vuosi niin saatte talouden kuntoon.Osuuspankissa ainakin onnistuu ja sen voi hoitaa netissäkin.
Niin ja kannattaa oikeesti katsoa halvempaa kämppää noi kuukausittaiset maksut on aika kovat.Omakotilalos ei ole yhtiövastiketta jolloin putoo heti se kamala summa pois ja jää elämiseen sekin.Kyllä on karmeet summat...huh huh

Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
En muuhun ota kantaa, mutta aika kova yhtiövastike teillä.

ei sossu auta oikeasti hädässä oilevia, vain alkoholisteja.

muutama mun tuttu sai rahaa sossusta niin kauan kun joivat, mutta kun lopettivat (tulot pysyivät samana) eivät enää saanet euroakaan joten juopot saa juomista varten rahaa.

vaikka äitini oli töissä, hänen puhelinlaskut, sähkölasut ym maksettiin sossun kautta.
sai jopa vaaterahaa kunpyysi, ivätkä tarkistaneet onko osanut niitä vaatteita, hän joi ne

mietinkin eilen illalla pitäskö käydä sossussa niin että olisin ottanut muutamat siiderit ja sitten menny selittää "harhoja"...jos sitten olisin käypää tavaraa tuille.

Yhteistyössä