Mä en ilmeisesti ole vielä äiti..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Raskaana olevien suuruutta kuuluu kommentoida! Se on ihanaa, musta mitä suurempi möhkäle (maha yms), sitä kauniimpi! Ite olisin halunnut että maha kasvaa loputtomiin.

Äitienpäivästä. Mies ei muistanut minua eilen äitienpäivänä vaikka oltiin äidilläni päivää juhlimassa (äiti sai lahjoja ja mieheltään kukkia, minä en). Ihan kunnon mies on mutta teki taas surulliseksi kun ei muistanut merkkipäivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuten sanoin, en odottanut lahjaa, vaan edes pientä suullista toivotusta "hyvää äitienpäivää". Mies ei kuitenkaan huomioinut mua eilen millään tavalla tuohon liittyen ja se sai mut pettymään. Eriasia musta olis jos raskaus olisi vasta ihan alussa tms. mutta jos meillä on n. viikon päästä yhteinen lapsi, niin jonkun huomioinnin olisin kaivannut.

Ei se silti tarkoita sitä, että olet vielä miehen silmissä äiti. Odota ihan rauhassa vauvan syntymään ja katso sitten, miten mies reagoi.

Vähän ot. mua raivostuttaa enemmän se et appiukko tuumailee ain "eihän toi ees oo iso" kun nähää, viimeks totesin sille et kanna ite tätä ja sano sit ettei ole iso.. :p
Mut joo, ei juhlittu meilläkään äitienpäivää, mut tosiaan, en mä ole äiti, vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no en mä odottaisi mieheltä mitään lahjaa.... saattaishan se vitsillään mainita et hyvää äitienpäivää äippä. ethän sä sen äiti kumminkaan ole ja teillä ei ole lapsia ja mun mielestä sitä omaa äitiä onnitellaan ja lahjotaan.

Kuten sanoin, en odottanut lahjaa, vaan edes pientä suullista toivotusta "hyvää äitienpäivää". Mies ei kuitenkaan huomioinut mua eilen millään tavalla tuohon liittyen ja se sai mut pettymään. Eriasia musta olis jos raskaus olisi vasta ihan alussa tms. mutta jos meillä on n. viikon päästä yhteinen lapsi, niin jonkun huomioinnin olisin kaivannut.

Meillä oli esikoisen laskettu aika 2.11. Sinä vuonna oli isänpäivä 13.11 ja esikoinen ei ollut vieläkään syntynyt. Ei kyllä tullut mieleen miestä isänpäivän johdosta silloin onnitella, koska ei hän silloin isä vielä ollut. Hänestä kyllä tuli isä 4päivä myöhemmin ja ekat isänpäiväonnittelut sai sitten seuraavana isänpäivänä :)

Mäkin olin aikoinani äitienpäivän aikaan viimeisilläni raskaana, muttei tullut mieleenkään, että mua olisi pitänyt onnitella äitienpäivänä. Olisin kyllä ihmetellyt, jos mies olisi onnitellut. Niin mistä? Siitä, että olen raskaana? Käsittääkseni nainen on äiti vasta, kun lapsi on syntynyt. Eli turhaan miehellesi suutahdit. Otsikkoosi viitaten, sä et ole vielä äiti.

Noista sukulaisten jutuista taas en edes aloita. Älä kuuntele moisia, tai välitä niistä.

Mun mielestä mä olen tämän lapsen äiti oli hän sitten mahassa tai jo syntynyt, olemassa oleva lapsi hän on kuitenkin. Oikeasti en ole edes suuttunut miehelleni, en ole huomauttanut asiasta mitenkään tai edes mököttänyt, musta vaan tuntuu tyhmälle. Varmasti suurin syy siihen on se, että mulla on ollut muutaman päivän jostain syystä paha mieli, tuntuu että otan asiat vähän liikaa itseeni.

Mäkin olin aikoinani äitienpäivän aikaan viimeisilläni raskaana, muttei tullut mieleenkään, että mua olisi pitänyt onnitella äitienpäivänä. Olisin kyllä ihmetellyt, jos mies olisi onnitellut. Niin mistä? Siitä, että olen raskaana? Käsittääkseni nainen on äiti vasta, kun lapsi on syntynyt. Eli turhaan miehellesi suutahdit. Otsikkoosi viitaten, sä et ole vielä äiti.

Noista sukulaisten jutuista taas en edes aloita. Älä kuuntele moisia, tai välitä niistä.

Mun mielestä mä olen tämän lapsen äiti oli hän sitten mahassa tai jo syntynyt, olemassa oleva lapsi hän on kuitenkin. Oikeasti en ole edes suuttunut miehelleni, en ole huomauttanut asiasta mitenkään tai edes mököttänyt, musta vaan tuntuu tyhmälle. Varmasti suurin syy siihen on se, että mulla on ollut muutaman päivän jostain syystä paha mieli, tuntuu että otan asiat vähän liikaa itseeni.

Ymmärrän sua ja olisin itsekin loukkaantunut jos siitä äiteyttä ei mitenkään kommentoitaisi tai mies edes mainitsisi että kohta susta tulee äiti ja voidaan viettää äitienpäivää :o

kauheita sukulaisia jos ne tuolleen kommentoi mahan kokoa. Ei kai kukaan halua kuulla sellaista, ei todellakaan oo hauska kuulla näyttävänsä kamalalta. Mulla ärsyttää jo ihan pienet "ootko varma että siellä on vain yksi" kommentit.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
no en mä odottaisi mieheltä mitään lahjaa.... saattaishan se vitsillään mainita et hyvää äitienpäivää äippä. ethän sä sen äiti kumminkaan ole ja teillä ei ole lapsia ja mun mielestä sitä omaa äitiä onnitellaan ja lahjotaan.

Meillä oli esikoisen laskettu aika 2.11. Sinä vuonna oli isänpäivä 13.11 ja esikoinen ei ollut vieläkään syntynyt. Ei kyllä tullut mieleen miestä isänpäivän johdosta silloin onnitella, koska ei hän silloin isä vielä ollut. Hänestä kyllä tuli isä 4päivä myöhemmin ja ekat isänpäiväonnittelut sai sitten seuraavana isänpäivänä :)

Musta toi on eri asia, koska ei se mies missään vaiheessa kanna sitä lasta mahassaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Musta toi on eri asia, koska ei se mies missään vaiheessa kanna sitä lasta mahassaan.

Hänestä kuitenkin tuli isä lapsen synnyttyä. Niikun sinusta tulee äiti, lapsen synnyttyä.
Ihanaa tasa-arvoisuuutta taas naiset :D

Minulla on nyt kaksi lasta ja odotan kolmatta lastamme. Kyllä mä itseäni kolmannen lapsen syntymään astiin pidän kahden lapsen äitinä, en kolmen, vaikka sitä lasta mahassani kannankin.

Alkuperäinen kirjoittaja l:
kauheita sukulaisia jos ne tuolleen kommentoi mahan kokoa. Ei kai kukaan halua kuulla sellaista, ei todellakaan oo hauska kuulla näyttävänsä kamalalta. Mulla ärsyttää jo ihan pienet "ootko varma että siellä on vain yksi" kommentit.

Eniten mua loukkasi se, että vaikka sanoin että mua ahdistaa tuollaiset kommentit, niin jankkasivat vaan vastaan että kyllä niin saa sanoa kun kerta olet raskaana. Kiva fiilis tuee kun muutenkin on turvonnut ja hankala olo, ja sitten jokaiseen kyläpaikkaan kun astuu sisään niin saa ekana kuulla "Ohhoh! kattokaa miten valtava!" "Miten sä oot noin iso, ei mulla oo koskaan ollut noin isoa mahaa?" "tivottavasti mun mahasta ei tuu noin isoa" ja just toi sama "ootko varma ettei siellä ookin kaksoset?".

Ja kitistään nyt tähän samaan litanjaan siitäkin, kun eilen mun mies vastasi jokaiselle joka kysyi aikooko hän tulla mukaan synnytykseen, että ei varmaan uskalla. Mulle on kyllä koko raskauden ajan luvannut että tietysti tulee mukaan, mutta sitten eilen yht' äkkiä sanoikin kaikille että varmaan odottaa käytävässä :o ja että varmaan pyörtyisi jos tulis mukaan jne. Tuli siitäkin vähän sellainen olo kun ois matto vedetty jalkojen alta. Kyllä mä haluisin että mies olisi paikalla tukemassa mua koko tähän astisen elämäni suurimmassa koitoksessa. Ja jos ei aio olla, niin haluisin kyllä kuulla sen häneltä kahden kesken perusteluiden kera, enkä tuolla tavalla kuin eilen. :(

Onhan se aika härski näky, jos juutuupivideoitakin katselee. Mutta kenen on pakko katsella touhua aitiopaikalta? Mies tavallisesti on siinä äidin pääpuolessa, kädestä pitelemässä. Huoli toisesta estää itseä tehokkaasti pyörtymästä.

Yhteistyössä