mä en haluais järjestää jouluaattona sukulaisille mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saatana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saatana

Vieras
vittu laita ny kahvit ja ties mitä muuta kaikke 16 henkilölle joulu aattona. vaan siksi että tänä vuonna on meidän vuoro. tulevat sitte kaikki meillä joulupukkia ym. mä en halua, mä en halua. mä en osaa olla hyvä emäntä enkä mä osaa edes tietää mitä tarjota kun ne varmaan haluaa jotain suolaistakin. VITTU joulu pilalla. tai no ei siinä mitään jos vaan osais jotain :(

Osta valmiina tarjottavat, niin ei tarvitse niistä stressata. Jos on sovittu, että kukin vuorollaan toimii emäntänä/isäntänä, niin eipä siinä muu auta. Samalla tavalla ne muut ovat omalla vuorollaan stressanneet.

no mitä mä ostan? en mä tiedä mitä tarjotaan tällaisissa? eikä tää nyt oo mitään 100% sovittua. mies vaan tyhmänä pässinä meni lupaamaan että tulkaa meille ku on uus talo jne.

no mitä mä ostan? en mä tiedä mitä tarjotaan tällaisissa? eikä tää nyt oo mitään 100% sovittua. mies vaan tyhmänä pässinä meni lupaamaan että tulkaa meille ku on uus talo jne.

Vaihdat sen joksikin joulunalustapaamiseksi. Leivotte yhdessä jotakin tai tarjoat glögiä ja joulutorttuja. Kaikilla on olevinaan niin kiire, että saatte rauhallisen sukutapaamisen pikkuporukalla.

No olettehan te olleet vuorostanne aikaisempina jouluina muiden luona samassa tilaisuudessa, mitä siellä on tarjottu? Glögiä ja kahvia nyt ainakin, mut mitä niiden kanssa - riittäiskö piparit ja joulutortut (helppoja tehdä valmistaikinoista) vai lisäksi jotain suolaista, juustotarjotinta tai puuroa ja sekahedelmäsoppaa?

Jos mies on luvannut, niin mies laittaa...Muuten ei tule vieraat ja mies saa perua!

Jos tapana ei ole ollut joka joulu kiertää ja johon myös te olette osallistuneet/sitoutuneet, niin mun mielestä ei tarvitse 16 hlö kestitä vain sen takia että teillä on uusi talo ja todennäköisesti tilaa tms. Vietätte oman joulun jos haluatte, toiset ajatelkoot mitä lystää.

Semmoinen olisi musta epäkohteliasta, jos ootte aina kierrelly muilla ja sitten kun on teidän vuoro kestitä muita niin ei viittitä.

Kinkku, perunalaatikko, porkkanalaatikko, lanttulaatikko, rosolli, keitetyt perunat, salaattia. Siinäpä ne perusjutut ja valmiina voit ostaa laatikot ja rosollin. Jos haluat jotain alkuruokia, niin osta valmista graavilohta tai kylmäsavulohta. Keitä kananmunia, halkaise ne puoliksi, päälle puristat rinkulan majoneesia ja rinkulan keskelle katkarapuja ja tillin oksa. Jotain juustoja tai leikkeleitä ehkä lisäksi. Joululimppu valmiina kaupasta. Jälkkäriksi vaikka luumukiisseli ja kermavaahtoa.

Siis mä käsitin että kyseessä on joku iltapäivän kahvitilaisuus tms, jossa pukki tulee käymään ja jakamaan lahjat? Vai onko ap sittenkin niin, että koko joulupöytä tarjottavineen pitäisi laittaa niille 16 hlölle, noin Keittiönoiden ehdotuksen mukaan?

Mä niin kovasti haluaisin jouluna sukulaiset meille, mutta ei onnistu. Jostain syystä kaikille on joku muu toisen puolen sukulainen se kenen kanssa jouluaatto kuuluu ehdottomasti viettää. Luovutin jo muutama vuosi sitten pyytelyn ja mieleni pahoittamisen. Teen perheelle sen kaiken vielä vähän paremmin koska porukka on pienempi niin ehtii enemmän.

[QUOTE="eee";27255483]Siis mä käsitin että kyseessä on joku iltapäivän kahvitilaisuus tms, jossa pukki tulee käymään ja jakamaan lahjat? Vai onko ap sittenkin niin, että koko joulupöytä tarjottavineen pitäisi laittaa niille 16 hlölle, noin Keittiönoiden ehdotuksen mukaan?[/QUOTE]
Jos tosiaan tarvitsee vain kahvit laittaa, niin ostaa valmiita joulutorttuja ja piparkakkuja. Suolaiseksi vaikka vain karjalanpiirakoita ja munavoita.

me oltiin viime jouluna miehen veljen luona kun ne kutsui meidät sinne eikä kehdattu olla menemättä vaikka mua ei olis huvittanut viettää joulua muutaku oman perheen kesken. muuten ei olla koskaan käyty missään muualla aattona.

ja niillähän nyt oli tarjolla vaikka mitä.. laatikoita, lihapullia, kinkkua, graavilohta, viiniä, salaattia, ym ym... en mä kyl sais aikaan muutaku lihapullat ja kaupasta toisin laatikot ja siinä se... oon ihan toivoton tapaus ruuanlaitossa ja keittiössä. Kahvit ja hyvät pullat/kakut voin kyllä tarjota..

me oltiin viime jouluna miehen veljen luona kun ne kutsui meidät sinne eikä kehdattu olla menemättä vaikka mua ei olis huvittanut viettää joulua muutaku oman perheen kesken. muuten ei olla koskaan käyty missään muualla aattona.

ja niillähän nyt oli tarjolla vaikka mitä.. laatikoita, lihapullia, kinkkua, graavilohta, viiniä, salaattia, ym ym... en mä kyl sais aikaan muutaku lihapullat ja kaupasta toisin laatikot ja siinä se... oon ihan toivoton tapaus ruuanlaitossa ja keittiössä. Kahvit ja hyvät pullat/kakut voin kyllä tarjota..
Ihan ekana sun kannattaa selvittää, mitä miehesi on mennyt lupaamaan: jouluaaton päivällisen vai kahvitarjoilun. Jos päivällisen, niin ostat tosiaan laatikot valmiina ja laitat miehesi paistamaan kinkun, jos et itse osaa. Salaatin osaat ihan varmasti tehdä :)

ja kysees tosiaankin on illasta ku pukki tulee ja jakaa lahjat ja se olis aikalailla siinä... mä laittaisin vaan kahvit... mut onko se sit ihan tyhmää kun niillä kerta oli ihan ruokaakin...

ja kysees tosiaankin on illasta ku pukki tulee ja jakaa lahjat ja se olis aikalailla siinä... mä laittaisin vaan kahvit... mut onko se sit ihan tyhmää kun niillä kerta oli ihan ruokaakin...
On tyhmää, jos vierailla on se käsitys, että tarjoat päivällisen. Suurin osa ihmisistä kun haluaa syödä aattona kinkkua, laatikoita yms joulusapuskaa. Joten jos tarjoatte vain kahvit pullineen, niin teidän on syytä tehdä se suvulle hyvissä ajoin selväksi, jotta suku tajuaa järjestää päivällisen kukin tahoillaan kotona.

• Tykkää
Reactions: Glenn
Puhu nyt niiden sukulaistesi kanssa ja kysy, millaista tarjoilua sinulta odotetaan. Kävisikö, että jokaisella on omat joululounaansa/-päivällisensä omassa kodissaan ja sinä sitten tarjoaisit jouluiset kakkukahvit torttuineen ja pipareineen joulupukin tulon yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27255503:
Jos tosiaan tarvitsee vain kahvit laittaa, niin ostaa valmiita joulutorttuja ja piparkakkuja. Suolaiseksi vaikka vain karjalanpiirakoita ja munavoita.

Hui kalliiksi tulee...valmiit tortut. Mutta jos se ei ole siitä kiinni niin hyvä juttu.

[QUOTE="vieras";27255623]Tarviiko sun joka helvetin ketjuun tulla valittamaan kuinka kallista jokin on? Kyllä me jo tajuttiin, että sä olet köyhä.[/QUOTE]

:D Ai joka ketjuun. Oho, no enpä ole pitänyt lukua...ai ootko sä se kuivausrumpuketteri?:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27255622:
Halvemmaksi toki tulee, jos tekee tarjottavat itse. Mutta aloituksesta ymmärsin, ettei se ole hyvä vaihtoehto.

Tai voihan niitä tilata jostain leipomosta ison satsin..joo, mutta eihän tää nyt tosiaan ollut se onkelma..mulle vain tuli ekaksi mieleen..noh mutta, toisaalta saahan siinä muutaman tortun vääntääkin jos kuudelletoista. :D

Jos et halua tarjota ruokaa niin sitten et tarjoa. Kunhan tosiaan kerrot kaikille hyvissä ajoin, että kahville olette tervetulleita, mutta syödään jokainen perhe omillaan. Tosin jos suvulla on ollut tapana aina syödä jouluillallinen yhdessä niin voi olla, että he sitten siirtävät homman kokonaan jonkun toisen taloon.

Mä en oikein tiedä miten tuollaisia pukki-bileitä voi järjestää ilman ruokatarjoilua. Yleensä se syödään se päivällinen ensin ja sitten vääntäydytään vatsa pinkeänä sohvalle odottamaan pukin tuloa. Harva siinä välissä jaksaisi lähteä enää autoilemaan sukulaisille. Ehkä juonut juhlaruoan kanssa lasin pari?

Henk koht en tykkäisi koko ajatuksesta järjestää se lahjojen avaaminen sukulaisten kanssa. Mieluummin kutsuisin selväsanaisesti KAHVILLE vaikka joulupäivänä. Muuten kyllä olettavat joulupäivänäkin saavansa ruokaa... itse en koskaan muista kyläilleeni kenelläkään joulunpyhinä ilman ruokatarjoilua. Mutta mielestäni silti voisi kutsua ihan vain KAHVILLE joulupäivänä tai tapanina, kunhan se kertoo kutsuttaessa.

Yhteistyössä