K
km
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninni:Alkuperäinen kirjoittaja km:ja vielä tähän mies on elättäjä- ajatukseen, että ei se lapsen kanssa kotona oleminenkaan mitään löhöilyä oo. Kyllä mä voin sanoa sekä kotiäitinä että työssäkäyvänä äitinä olleena, että kyllä se kotiäitinä oleminen oli täyttä työtä ja raskaampaa kuin työ mitä nyt teen kodin ulkopuolella. Kotiäitiyttä vaan ei arvosteta tässä yhteiskunnassa kun raha ja ura on tärkeimmät asiat.
Oletko kenties kotiäiti![]()
En ole. Olen työssäkäyvä pienten lasten äiti, mutta pystyn hyvin ymmärtämään ap:n tunteen. Itsekin suunnittelin vieväni esikoisen heti äitiysloman jälkeen hoitoon, mutta kun aika koitti niin tajusin etten pysty siihen ja että se ei ole edes lapselle hyväksi (sehän on pahin mahdollinen vaihe aloittaa hoito).Joten lapsen etua ajatellen yhdessä päätimme että jään toistaiseksi kotiin ja kotiäitiys venyi sitten 5 vuoden mittaiseksi kun tuli toinenkin lapsi. Mutta, kuten jo kirjoitin, nyt olen työelämässä mutta jään äitiyslomalle kesän alussa ja aion sitten olla kotona kunnes lapsi täyttää 3 vuotta.Meille miehen kanssa raha ei ole se tärkein asia, eikä se, kuka sen rahan perheeseen tuo, vaan lapsen etu. ja pienen lapsen paikka on kotona.