mä en enää tiä mitä pitäs tehä..järki sanoo jätä,mutta sydän älä!

PieniTytönTylleröinen

Aktiivinen jäsen
20.11.2006
6 764
1
38
siis ton äijänkaa...meillä on tosi vaikeeta puhua mistään rauhallisesti kun heti se hiiltyy.... :o :kieh: ja mä räjähdän myös aika helposti, ja tiän et sitähän ei sais tehä varsinkaan lasten nähden..mut meilläkin niitä kax kattelemassa ja kuulemassa...

me ollaan pitkään jo oltu mun mielestä ihan vaan lasten takia...mitä järkee..takokaa mun päähän se!

tosi paska olo vaan nyt! kun ei meillä oo oikeestaan mitn.muuta yhteistä kun nuo lapset :heart:

No, jos sydänkin sanoo, että älä jätä niin älä ihmeessä jätä. Ottakaa kunnolla asiaksi selvittää välinne. Välillä tämä omakin elo tuntuu ihan kulissiliitolta, mutta kyllä jokainen meidän perheessä kuitenkin tarvitsee toisensa. Lapset tarvitsee molemmat vanhemmat. Eikä kiinnosta kuulla, kuinka vanhanaikainen näkemys tämä on. Niin se vaan on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teillä on oikeasti hirveän tärkeä yhteinen asia, se maailman tärkein: yhteiset lapset!! :)

Mitä järkeä olla yhdessä vain lasten takia, sitä en ymmärrä. Haaskata koko elämänsä huonoon suhteesen ja vielä antaa lasten kärsiä siinä sivussa - kyllä he huomaavat vanhempien huonot välit :/

joo o lasten takiahan ei juuri sais pelkästään olla yhdessä..ja oikeesti kun aattelee et jos toista ei vois sietää ollenkaan niin ei sitä pystyis oleen samassa huoneessa ees!
mut jokin nyt masentaa tässä hommassa..oon aatellut et olis kiva mennä puhumaan jollekin, mut kelle tämmösistä asioista vois käydä puhuun??

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
joo o lasten takiahan ei juuri sais pelkästään olla yhdessä..ja oikeesti kun aattelee et jos toista ei vois sietää ollenkaan niin ei sitä pystyis oleen samassa huoneessa ees!
mut jokin nyt masentaa tässä hommassa..oon aatellut et olis kiva mennä puhumaan jollekin, mut kelle tämmösistä asioista vois käydä puhuun??

Perheasiain neuvottelukeskukseen (seurakunnan) tai sitten vaikka perheneuvolaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Teillä on oikeasti hirveän tärkeä yhteinen asia, se maailman tärkein: yhteiset lapset!! :)

Mitä järkeä olla yhdessä vain lasten takia, sitä en ymmärrä. Haaskata koko elämänsä huonoon suhteesen ja vielä antaa lasten kärsiä siinä sivussa - kyllä he huomaavat vanhempien huonot välit :/

tätä mieltä mäkin oon..mut mä en tosissanikaan pysty tekeen sitä eroo..eikä oo kyllä mieskään sitä tehnyt tosissaan!

entiä mitä toi sanois jos oikeesti sanoisin et nyt ei jaksa vaan enään ota kamas ja lähe..mut mä en vaan pysty tohon..oon varmaan niin turtunut jo tähän suhteeseen

typerä kommentti tähän. Juuri lasten takia kannattaa ottaa ja lähteä, jos elämä on yhtä h-ttiä yhdessä.

tätä mäkin mietin, että mielummin niin, että "tee kuten järki sanoo, eikä niinkuin sydän".

mun oli tehtävä se ratkaisu joitain vuosia sitten. sanoin miehelle, että tulen aina rakastamaan häntä jollain tavalla; onhan hän lasteni isä, mutta en kestänyt meidän yhteiseloa. häntä yksistään en voi syyttää, vaikka mieli tekisi.

ja nyt kuunnellessani, miten meidän lapset puhuu isänsä ja uuden avopuolison elosta, olen täysin 100% varma, että olen tehnyt oikean ratkaisun. hän riitelee siellä aivan samalla tavalla kuin minunkin kanssani. harmittaa, että lapseni joutuvat sitä taas kuulemaan toisessa kodissaan, mutta ainakin täällä minun luonani ei tarvitse.

tätä mieltä mäkin oon..mut mä en tosissanikaan pysty tekeen sitä eroo..eikä oo kyllä mieskään sitä tehnyt tosissaan!

entiä mitä toi sanois jos oikeesti sanoisin et nyt ei jaksa vaan enään ota kamas ja lähe..mut mä en vaan pysty tohon..oon varmaan niin turtunut jo tähän suhteeseen

Pienoisen etäisyyden saaminen voisi olla hyväksi - näkisitte millaista se elämä on ilman toisen läsnäoloa. Vaikeata vaan käytännössä toteuttaa :/

Pienoisen etäisyyden saaminen voisi olla hyväksi - näkisitte millaista se elämä on ilman toisen läsnäoloa. Vaikeata vaan käytännössä toteuttaa :/

tätä pitäisi koittaa..jos lähtis jonnekin evakkoon..ei muuta tuu mieleen kun omat porukat..montakohan päivää pitäis olla... :/

tätä pitäisi koittaa..jos lähtis jonnekin evakkoon..ei muuta tuu mieleen kun omat porukat..montakohan päivää pitäis olla... :/

mun mielestä vähintään viikko!! Ei parissa päivässä ehdi saada kunnolla selvitettyä omia ajatuksia ja niitä tunteita..

typerä kommentti tähän. Juuri lasten takia kannattaa ottaa ja lähteä, jos elämä on yhtä h-ttiä yhdessä.

Riippuu paljolti siitä, minkälaista helvettiä se on. Sitä oikeeta vai mukamas helvettiä.

Riippuu paljolti siitä, minkälaista helvettiä se on. Sitä oikeeta vai mukamas helvettiä.

Millaista on susta oikea ja mukamas- helvetti?

Millaista on susta oikea ja mukamas- helvetti?

en kirjoittanut tuota, mutta oikea helvetti on oikeata parisuhde väkivaltaa sisältävää, mukamas-helvetti sitä, että sukat on jätetty "väärään paikkaan" sun muuta mukamas-juttuja

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Juu,olisin mäki lapsena ollu onnellisempi jos vanhemmat ois tajunnu erota ajoissa.. Eli lasten parhaaks se on, et erotaan jos ei toimeen millään tulla.

PEESI!!!!

Lapset eivät todellakaan ole iloisia siittä että on ehjät vanhemmat, jos vanhempien välit ovat huonot ja yhdessä ollaan vain lasten takia. Ihmettelen suuresti ihmisiä jotka antavat neuvon olla yhdessä lasten takia.
Lapset ovat myös varmasti se joka tilanteesta eniten kärsii, koska ovat ns. se liitos joka vanhemmat yhdessä pitää.

Jos sydän sanoo, että rakastaa, niin kysy tunteeko miehesi samoin. Ja jos tuntee, niin silloin päätätte tehdä asioille jotakin. Joko sitten kahdestaan tai jonkun ulkopuolisen avulla. Uskon, että miehesi on oikein hyvä mies ollut sinulle ainakin joskus ja kyllä sen eteen kannattaa taistella ;)

Meillä vaikeina aikoina on auttanut se, kun on muisteltu menneitä ;) Ollaan mietitty ensitapaamista ja muita suhteen kannalta tärkeitä hetkiä ja puhuttu, miltä toinen on silloin tuntunut ja mitkä ovat olleet niitä asioita, joihin toisessa on rakastunut. Ollaan kerrottu toisen parhaista puolista, niin ulkoisista kuin sisäisistäkin ja muutenkin kehuttu toisia. Ja ollaan tähän tyyliin kerrattu koko suhde alusta tähän päivään asti keskittyen juuri niihin hyviin asioihin, joita meillä on. Ja voin kertoa, että sen jälkeen on ollut hyvä olla ja molemmilla on ollut hymy herkässä ;) Vaikka edelliset viikot oliskin menny päin persettä...

Kun asiat on huonolla mallilla, teidän kannattaa laittaa lapset jonnekin hoitoon ja ottaa kahdenkeskistä aikaa ja puhua oikein kunnolla näistä asioista. Mennä vaikka jonnekin mökille yöksi ja irrottautua arjesta ja keskittyä toisiinne. Ja jättää se jääräpäisyys molemmilta kotia ;) Aina ei tarvitse se oma asia mennä läpi, vaan kannattaa avartaa sitä näkökenttää ja nähdä asiat myös toisen kannalta.

Ja muutenkin vaikeina aikoina minun mielestä kannattaa keskittyä niihin hyviin asioihin, eikä suinkaan alkaa vatvoa riitoja siinä välissä, kun pääsette olemaan kahden kesken.

Yhteistyössä