Mä en enää oikein ymmärrä tuota poikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NetanJahu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NetanJahu

Aktiivinen jäsen
26.08.2009
2 604
0
36
on siis 6v. Hän pelkää ihan kamalasti kaikenlaisia asioita! Pimeä on ihan kamala asia. Vessaan ei voi mennä jos siellä ei ole valoja, ja niitä ei voi itse sytyttää. Lenkille ei voi pimeällä lähteä vaikka koko perhe olisi mukana, pelkää niin kovin, ja täällä ei ole katuvaloja.
Aamulla ei uskaltanut mennä yksin olkkariin vaikka oli jo valoisaa! :o Mä en enää oikein pysty ymmärtämään mitä tämä on! Ja jatkuvasti kyselee että "onko täällä ketään?". :whistle:

meillä luettiin silloin ahkerasti konrad pelkää pimeää-kirjaa kun oli tuo samainen vaihe, mutta kyllä se ohi meni ja nyt tämä 15-vuotias hyvin uskaltaa pimeässäkin mopolla kuljeskella... :D

Mä jo ajattelin että onko tuo enää ihan normaalia! Pikkusiskon pitää mennä aina edellä jos ulkona ollaan. Jotenkin hassun näköistä kun 2v taapertaa edellä ja 6v perässä varovasti! :D siis hämärällä/pimeällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ulla:
se ehkä näkee henkiä tai ihmisten auroja. Herkkä miehenalku kyseessä. Eiköhän tuo ole aika yleistä kausittan meillä 4vuotiaalla tuo kausi mienossa

Siis voiko olla oikeasti noin että voi nähdä jotain tuollaista?! :o

Jo pienellä lapsella voi olla fobia (=pelkää hysteerisesti jotain, eikä pysty selittämään miksi sitä pelkää )... Eli pojallasi voi olla pimeänpelko (en muista mikä se fobia on nimeltään)

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Jo pienellä lapsella voi olla fobia (=pelkää hysteerisesti jotain, eikä pysty selittämään miksi sitä pelkää )... Eli pojallasi voi olla pimeänpelko (en muista mikä se fobia on nimeltään)

Mä pelkään itsekin pimeää, mutta en ole sitä mielestäni mitenkään lapsiin siirtänyt, ainakaan tietääkseni. En ole sitä sillai esille tuonut. Illalla en uskalla ulos mennä edes ankoilta valoja sammuttamaan yöksi. :D se on miehen tehtävä. Vaikka on tuo iso tanskandoggi aina ulkona mukana niin silti en pysty siihen! :D
Mutta täytyy varmaan neuvolassa ottaa tuo puheeksi kun tuntuu menevän vain pahemmaksi tuo pelko..

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:

Mä pelkään itsekin pimeää, mutta en ole sitä mielestäni mitenkään lapsiin siirtänyt, ainakaan tietääkseni. En ole sitä sillai esille tuonut. Illalla en uskalla ulos mennä edes ankoilta valoja sammuttamaan yöksi. :D se on miehen tehtävä. Vaikka on tuo iso tanskandoggi aina ulkona mukana niin silti en pysty siihen! :D
Mutta täytyy varmaan neuvolassa ottaa tuo puheeksi kun tuntuu menevän vain pahemmaksi tuo pelko..

siis tuo pelko saattaa olla ihan "sisäsyntyinen".. Itselläni on ajoittain aika paha, fobia joka on ilmennyt mulla jo ihan vauvana. Eli siis se ei ole tullu mulle mistään mitä joku muu on tehnyt tai että olisin jotain pelästynyt tms.

Paljonko teillä katsotaan telkkaria, videoita tms.? Niitä alkaisin rajoittamaan ensimmäisenä, jos paljon on saanut katsella. Samoin tarkistaisin kirjat, ettei ole liian pelottavia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljonko teillä katsotaan telkkaria, videoita tms.? Niitä alkaisin rajoittamaan ensimmäisenä, jos paljon on saanut katsella. Samoin tarkistaisin kirjat, ettei ole liian pelottavia.

No ei noi nyt kovin paljon telkkua katsele ja jos katsovat niin lasten ohjelmia. Ei siis mitään pokemoneja tms. Pelaa kyllä välillä mutta yleensä autopelejä. Kirjat on ihan lastenkirjoja, mauri kunnasta esim.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
on siis 6v. Hän pelkää ihan kamalasti kaikenlaisia asioita! Pimeä on ihan kamala asia. Vessaan ei voi mennä jos siellä ei ole valoja, ja niitä ei voi itse sytyttää. Lenkille ei voi pimeällä lähteä vaikka koko perhe olisi mukana, pelkää niin kovin, ja täällä ei ole katuvaloja.
Aamulla ei uskaltanut mennä yksin olkkariin vaikka oli jo valoisaa! :o Mä en enää oikein pysty ymmärtämään mitä tämä on! Ja jatkuvasti kyselee että "onko täällä ketään?". :whistle:

meillä on samanikäinen ja samanlainen 6 v tyttö. vielä 5-vuotiaana halusi jäädä yksin kotiin jos käväisin kaupassa puoli tuntia. ei enää.

Yhteistyössä