Mä en enää jaksa tuota ex-lapsettoman loputonta valitusta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ex-mikä:
WTF? Ex-lapseton? Mikä termi se muka on? KAIKKIhan on ensin lapsettomia ja sit ex-lapsettomia kun on saanu lapsia.

Täällä tietääkseni puhutaan ex-lapsettomista, kun pitkään tahattomasta lapsettomuudesta kärsineet vihdoinkin saavat lapsen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-mikä:
WTF? Ex-lapseton? Mikä termi se muka on? KAIKKIhan on ensin lapsettomia ja sit ex-lapsettomia kun on saanu lapsia.

Täällä tietääkseni puhutaan ex-lapsettomista, kun pitkään tahattomasta lapsettomuudesta kärsineet vihdoinkin saavat lapsen?

Jaa tuota, ite sanoisin vanhemmiksi. En ole koskaan kuullut termiä ex-lapsettomat.

Alkuperäinen kirjoittaja j:
sähän voisit yrittää piristää tätä ystävääs vaikka kertomalla mitkä kaikki asiat hänellä on elämässään HYVIN :) esim. hyvä mies? terveet lapset? hyvä taloudellinen tilanne? jne. niin ehkä hän tajuaisi että vaikka lasten kanssa onkin välillä rankkaa niin on elämässä myös paljon hyvääkin :)

Se piristys auttaa hetken, viimeistään seuraavana päivänä kaikki on taas "pielessä". Kokeiltu on.

En ole KENENKÄÄN kuullut koskaan valittavan niin paljon kuin tämä lapseton pariskunta.
Tietysti valvominen väsyttää, muutos entiseen elämään on huima, mutta olisi kyllä kiva huomata, että he oikeasti ovat nyt onnellisia. Että edes joskus sanoisivat jotain mukavaa ja positiivista :whistle:

Tämä lapseton pariskunta?

Miten vauvojen vanhemmat voivat olla lapsettomia?

Kuulostat aika asenteelliselta ap.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipo:
Etkö itse olisi uupunut vaativien vauvojen kanssa?

En :)

Piti lisätä, että nämä vauvat eivät edes erityisen vaativia ole (tiedän, koska olen hoitanut useasti). Syövät hyvin, nukkuvat hyvin (ja tosiaan pitkiäkin aikoja, heräämättä ) ja valveilla ollessaan tykkäävät seurata maailmanmenoa. Suloisia kuin mitkä vaan harmi, jos vanhemmilta jää koko ihana vauva-aika unholaan.

edelleen kysyn että miten vanhemmat jaksaa? vaikka lapset olisi miten ihania ja helppoja voi vanhemmat väsyä. ja vaikka lapset nukkuin 12h yössä ei se takaa että vanhemmat nukkuu hyvin. jos on väsynyt, tuntuu moni asia vaikealta eikä niistä osaa samoin nauttia kuin muuten. muita ongelmia jotka vievät iloa elämästä, raha-asiat solmussa, parisuhde vähän sekaisin. kaikki tällaiset vaikuttaa.

ja mä en enää ole soitellut, en vaan jaksa. Heillä vielä kun on apujoukkojakin, mutta tosiaan mikään ei riitä ja elämä on paskaa. Ehkä asiat on vaan liian hyvin? Ongelmat pitää kehittää?
Itse sairaana ja tukiverkottomana en jaksa kuunnella, soitteleehan tuo vielä, mutta ei enää nähdä, en jaksa.

sähän voisit yrittää piristää tätä ystävääs vaikka kertomalla mitkä kaikki asiat hänellä on elämässään HYVIN :) esim. hyvä mies? terveet lapset? hyvä taloudellinen tilanne? jne. niin ehkä hän tajuaisi että vaikka lasten kanssa onkin välillä rankkaa niin on elämässä myös paljon hyvääkin :)

Se piristys auttaa hetken, viimeistään seuraavana päivänä kaikki on taas "pielessä". Kokeiltu on.

no voi hitto :/ valittaako muutenkin kaikesta? siis jos esim. aamulehti on tunnin myöhässä niin muistaako siitäkin mainita :D no joo, vähän kärjistettyä mutta mulla itelläni on kaveri joka löytää melkein kaikesta jotain paskaa sanottavaa... :/ eipä paljoa hänen kanssaan keskustella, ei sitä jaksa kuunnella ku kaikki on aina muka niin vituilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja elokuun vilja:
Voi ap kuule, sitä voi valita seuransa. Vaihda seuraa, jos jutut ärsyttää.

Monilla siihen vauva-aikaelämään kuuluu se napina ja valitus.

Ai kuuluu?! Voi hitsit, pitäisiköhän valittaa lähes 10 vuotta takautuvasti :D

no voi hitto :/ valittaako muutenkin kaikesta? siis jos esim. aamulehti on tunnin myöhässä niin muistaako siitäkin mainita :D no joo, vähän kärjistettyä mutta mulla itelläni on kaveri joka löytää melkein kaikesta jotain paskaa sanottavaa... :/ eipä paljoa hänen kanssaan keskustella, ei sitä jaksa kuunnella ku kaikki on aina muka niin vituilleen.

Valittaa! Joskus jopa hammasharjan väri on väärä. Ja tämän olen kuullut ihan omin korvin...

Toiset ei muuta osaa puhuakkaan kun valittavat vain... Toisaalta joillain lapsettomilla saattaa kasaantua paineet, kun on pitkään odottanut vauvaa ja sitten kun se vauva tulee, se ei olekkaan niin auvoista kun on odottanut. Vaikka olisikin varautunut, niin ne odotukset saattavat kuitenkin olla vähän liian isot.

Yhteistyössä